Każdego bohatera The Banner Saga opisuje 5 postawowych cech. Wartość każdej z nich można podnosić za pomocą punktów przy każdym awansie na wyższy poziom. W trakcie rozgrywki nie uzyskasz jednak dość takich punktów, by "wymaksować" wszystkie cechy, dlatego postępuj w tej kwestii z rozwagą.
Poniżej przedstawiam wszystkie dostępne w grze cechy.
Obrona
Obrona to współczynnik, który blokuje obrażenia. Twoja siłą - minus obrona przeciwnika = obrażenia.
Obrona jest szczególnie ważna dla wojowników stojacych na pierwszej linii - powinni w nią inwestować bohaterowie, którzy będą na siebie przyjmować uderzenia najmocniejszych drążycieli. Niewarto natomiast podnosić zbytnio obrony postaci dystansowych - nawet przy osiągnięciu maksimum, wrogowie będą w stanie ich wyeliminować jednym, góra dwoma ciosami.
Siła
Siła to współczynnik zarówno ataku, jak i zdrowia. Jeśli siła spadnie do 0, jednostka straci przytomność i legnie na ziemi.
Siła stanowi o mocy ataków oraz ilości punktów życia, dlatego jest istotna dla jednostek każdego typu. Nie istnieje żaden sposób, aby w trakcie bitwy przywrócić punkty Siły, dlatego pierwszoliniowi wojownicy powinni mieć dość pkt Siły, by jeden celny cios nie uczynił ich bezużytecznymi.
Siła woli
Siłę woli można wykorzystać, by ruszać się dalej, uderzać z większą mocą i korzystać ze zdolności.
Siła woli zwiększa mobilność postaci, a także umożliwie częstsze korzystanie ze zdolności oraz ich wzmacnianie. Cecha ta jest więc istorna dla każdego typu postaci, aczkolwiek nie ma potrzeby, by przeznaczać na nią maksymalną ilość punktów. Punkty Siły woli mogą być odzyskiwane w czasie bitwy za pomocą umiejscowionego na górze ekranu rogu. Im więcej wrogów zabito w danej bitwie, tym więcej punktów Siły woli można odzyskać.
Wysiłek
Wysiłek informuje o tym, ile pkt Siły woli kosztuje dana akcja.
Wysiłek określa jak bardzo możesz wzmocnić ataki aktywnymi zdolnościami przy pomocy Siły woli. Jest bardzo przydatny dla każdej postaci, stąd też warto w niego inwestować możliwie jak najszybciej.
Przełamanie
Przełamanie informuje o tym, ile ile pkt obrażeń twoja postać może zadać obronie przeciwnika.
Przełamanie określa ile puktów Obrony przeciwnika można zabrać pojedynczy cios. W przeciwieństwie do Siły, wartość Przełamania pozostaje niezmienna w przekroju całej bitwy, dlatego jest to bardzo ważna cecha dla pierwszoliniowych wojowników. Przeznaczenie na nią kilku punktów powinno wystarczyć, by osiągnąć jej maksymalną wartość.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!