The Banner Saga nie posiada ekwipunku w rozumieniu klasycznych gier cRPG, jednakże pozwala każdej postaci na noszenie pojedynczego artefaktu. Przedmioty można zdobywać w trakcie różnych wydarzeń fabularnych lub kupować na targowiskach za punkty Sławy. Biorąc pod uwagę, że najlepsze artefakty znajdziesz na trasie przemarszu, zdecydowanie odradzam kupowanie czegokolwiek od handlarzy. Zaoszczędzone w ten sposób punkty Sławy lepiej wydać na rozwój postaci lub, w sytuacji najwyższej potrzeby, na uzupełnienie zapasów karawany. Szczególnie uważnie powinieneś przyglądać się menhirom, gdyż przy niemal każdym z nich możesz natknąć się na pojedynczy, niekiedy bardzo potężny artefakt.
Warto zauważyć, że każdy przedmiot posiada swoją rangę, która jest tożsama z poziom doświadczenia twoich bohaterów. W związku z powyższym przedmioty o randze 3 będą mogli używać jedynie bohaterowie na trzecim lub wyższym poziomie, zaś przedmioty 5 rangi staną się dostępne dopiero wówczas, gdy twoje postaci osiągną piąty poziom doświadczenia.
Artefakty mogą bardzo korzystnie wpłynąć na efektywność twoich bohaterów na polu walki. Przedmioty zwiększające siłę ataku oraz mobilność powinieneś podarować varlom oraz swoim ludzkim wojownikom, podczas gdy łucznicy zrobią najlepszy użytek z rzeczy zwiększających ich szansę na unik oraz poprawiających ich Obronę.
Poniżej przedstawiam listę wszystkich dostępnych w grze przedmiotów wraz z ich opisem oraz miejscem, gdzie należy ich szukać.
Ranga 1
Bransoleta Alette
Wykonana przez żonę myśliwego. Ma chronić ich córkę przed niebezpieczeństwem.
Efekt: Obrona: +1, Siła: +1, Siła woli: +1
Gdzie szukać? Jest to przedmiot, z którym Alette rozpoczyna swą przygodę.
Igła z kości wieloryba
Czasem to, czy twoja zbroja nie spadnie na ziemię, zależy od dobrych szwów.
Efekt: Obrona: +1 podczas odpoczynku
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Monety poległych
Cynowe monety z odciśniętymi symbolami szacunku. Kładło się je na czołach poległych w walce.
Efekt: Siła woli: +1 za każde zabójstwo
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Naszyjnik Tryggviego
Naszyjnik z symbolami pełni i półksiężyca wykonanymi z perły. Tryggvi wierzy, że przynosi mu szczęście.
Efekt: Szansa na podwójne obrażenia od Siły: +10%
Gdzie szukać? Jest to przedmiot, z którym Tryggvi rozpoczyna swą przygodę.
Płaszcz z podszyciem
Jest ciężki, gdy przesiąka krwią i potem, ale podszycie może uratować przed śmiercią.
Efekt: Obrona: +1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Przysięga wojownika
Medalion noszony przez varlów, przypominający im o przysiędze, którą złożyli.
Efekt: Siła woli: +1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Róg narwala
Kiedy armia nieuzbrojonych varlów została uwięziona na zamarzniętym jeziorze, bóg Marek ponoć przyszedł im z pomocą.
Efekt: Przełamanie: +1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Skórzana piersiówka
Trzeba być niezwykle odważnym lub głupim, aby w trakcie bitwy zatrzymać się, by się czegoś napić, ale ci, którzy używają tej piersiówki, jeszcze się nie zawiedli.
Efekt: Siła woli: +1 podczas odpoczynku
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Wężowe kolczyki
Bez względu na to, czy te kolczyki zawierają w sobie subtelną magię czy nie, ci, którzy w to wierzą zachowują się nieco zwinniej niż wcześniej.
Efekt: +10% do unikania ataków na Siłę
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Żelazne opaski
Założenie metalowych opasek na nadgarstki zapewni ci silniejszy zamach.
Efekt: Siła: +1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 5 pkt Sławy.
Ranga 2
Burzowy kamień runiczny
Niewielki kamień z ciekawymi żłobieniami w kształcie burz i błyskawic.
Efekt: Szansa na podwójne obrażenia od Siły: +10%, generowanie zagrożenia: +1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 10 pkt Sławy.
Dzika jagoda
Uzależniające jagody można znaleźć w głębi Mrocznej Puszczy. Kiedy się je zje, wszystko wydaje się lepsze.
Efekt: Siła woli: +2 podczas odpoczynku
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 10 pkt Sławy.
Hak świata
Ogromny rybacki hak. Wedle legendy przy jego pomocy król varlów Skrymir wyciągnął wieloryba ze Srebrnej Zatoki.
Efekt: Przełamanie: +2
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 10 pkt Sławy.
Kamień runiczny z Bjarken
Prosty medalik wykonany z gałęzi drzewa rosnącego nad menhirem Hridvaldyra, ozdobiony dziwną runą.
Efekt: Szansa uniknięcia ataku na Siłę: +15%
Gdzie szukać? Zdobędziesz go, jeśli postanowisz zbadać menhir Hridvaldyra (Rozdział 2).
Medalion Baila
Ten srebrny medalion kryje kępkę białego futra, która musiała mieć duże znaczenie dla jego poprzedniego właściciela.
Efekt: Siła woli: +2
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 10 pkt Sławy.
Skjule
Obrzędowy sztylet noszony w ukrytym miejscu na ciele. Sprawia, że wrogowie dwa razy się zastanowią, zanim się zbliżą.
Efekt: Generowanie zagrożenia: -1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 10 pkt Sławy.
Śpiewający kamień
Rzadki kryształ, który po uderzeniu tworzy przyjemny dźwięk. Często jest prztwierdzany do broni zapewniając melodyjny efekt.
Efekt: Siła woli: +2 za każde zabójstwo
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 10 pkt Sławy.
Ranga 3
Amulet Wędrującego Umysłu
Napis na amulecie brzmi: "Przelotna myśl może być ważniejsza, niż sądzisz".
Efekt: Uniknięcie ataku na Siłę: +20%
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Grzebień Stwórczyni
Nawet bezbożni zawahają się przed zabiciem wybrańców Stwórczyni.
Efekt: Generowanie zagrożenia: -2
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Gullinfyri
Legenda mówi, że jest to dar od boga Radormyra. Kiedy pokryje się broń tym cennym olejkiem, jej ostrze świeci niczym słońce.
Efekt: Szansa na podwójne obrażenia od Siły: +15%
Gdzie szukać? Zdobędziesz go przyjmując dar od ofiarników napotkanych przy mengirze Radormyra (Rozdział 4).
Końskie buty
Przez długi czas wierzono, że jeśli buty zrobione z kopyt centaurów nie pozbawiają posiadacza uczuć, to czynią go szybszym.
Efekt: Ruch: +1, uniknięcie ataku na Siłę: +10%
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Nabijana głowica
Ciężka głowica, który zapewni twojej broni nieco więcej wagi, jeśli będziesz chciał zawrzeć większą siłę w swoim zamachu.
Efekt: Odepchnięcie przy ataku na Siłę o wartości 5
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Pieczęć jarla
Pieczęć symbolizując wolę wodza, przekazywana z ojca na syna i z fratra na fratra.
Efekt: Siła woli: +1 na turę
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Pierścień wilka
Pierścień z wygrawerowanym imieniem Katherine z Veszprému. Jako utalentowana uzdrowicielka, potrafiła ochronić przed śmiercią każdego, kto nie był śmiertelnie ranny.
Efekt: Chroni przed śmiercią, dopóki wartość Siły nie spadnie do 1 pkt
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Pierścień z obsydianu
Pierścień, który zdaje się pochłaniać otaczające go światło. Legenda głosi, że wykuli go kamienni skaldowie.
Efekt: Siła: +2
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Proszek Svalinn
Proszek z niezwykłych skał na pustkowiu Nordfelling jest używany do malowania tarcz, zapewniając im dodatkową warstwę ochronną.
Efekt: Obrona: +2
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Słoneczny kamień
Starsi żeglarze używali tych kamieni do określenia położenia słońca, nawet gdy nie świeciło. Niewielu wie, jak działa ten przedmiot.
Efekt: Ataki niegdy nie są parowane
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Smoczy kamień
Ten niezwykły kamień jest ciepły. Trzymając go w ręku, łatwiej podejmiesz decyzję.
Efekt: Siła woli: +3
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Sporddreki Bur
Błyszczący klejnot, który doprowadza wrogów do wściekłości bez żadnego jasnego powodu.
Efekt: Generowanie zagrożenia: +2, uniknięcie ataku na Siłę: +5%
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Srebrna broszka Vadrun
Na podarowanym przez boginię Ingrid amulecie, który miał odpędzać katastrofy, widnieje napis "Wytrwaj".
Efekt: Parowanie ataków na Siłę: +1
Gdzie szukać? Znajdziesz go przy drążycielskim dziecku, na które natkniesz się przy menhirze Ingrid (Rozdział 6).
Żółwia opaska
Jeden z pierwszych królów ludzi znany był z tego, że nerwowo obracał pierścień na swoim palcu, zanim wrócił do walki.
Efekt: Obrona: +2 podczas odpoczynku
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 15 pkt Sławy.
Ranga 4
Brzytwa Haldana
Dobrze naostrzona brzytwa stworzona przez Haldana, który znany był z pewnej ręki, spokojnej osobowości oraz woli przekraczania nieosiągalnego.
Efekt: Siła woli: +3 podczas odpoczynku
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 20 pkt Sławy.
Eitrfang
Mówi się, że ten przeklęty kieł wypełnia się krwią jego wrogów, a także daje moc temu, kto ją uzupełnia.
Efekt: Siła woli: +3 przy każdym zabójstwie
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 20 pkt Sławy.
Farthingjörd
Zdobiony pas znaleziony na ciele varla, który zamarzł wewnątrz lodowca.
Efekt: Przełamanie: +3
Gdzie szukać? Otrzymasz go od Krumra, jeśli zdecydujesz się zbadać menhir Hadrborga (Rozdział 4).
Nici Valków
Osławione zbroje przeszyte nicią utkaną przez dawnych odnowicieli miały z czasem same się odnawiać.
Efekt: Obrona: +1 na turę
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 20 pkt Sławy.
Przepaska Bezokiego
Czarny materiał zawiązano ponoć na oczach niewidomego strzelca, który zawsze trafiał do celu.
Efekt: Ataki niegdy nie są parowane, Szansa na podwójne obrażenia od Siły: +10%
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 20 pkt Sławy.
Sproszkowany obsydian
Kawałki roztrzaskanego obsydianu drążycieli zmielone na proch. W kontakcie z bronią proszek może wybuchnąć.
Efekt: Odrzucenie przy ataku na Siłę o wartości 4
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 20 pkt Sławy.
Szkarłatne pióro
Nikt nigdy nie schwytał krwistoczerwonego kruka, ale kilku szczęśliwców, którym udało się znaleźć jego pióra, powie wam dlaczego.
Efekt: Ruch: +2, generowanie zagrożenia: -1
Gdzie szukać? Przedmiot ten należy do Sigbjorna, którego możesz włączyć do swojej karawany, jeśli pomożesz mu pokonać drążycieli szturmujących jego miodosytnię w Reyniviku (Rozdział 6).
Zagadkowe pudełko Bliźniaczych Rzek
Zawiły wzór na pudełku uniemożliwia otwarcie go przez nieupoważnione osoby.
Efekt: Siła woli: +1 na turę, +3 na stałe
Gdzie szukać? Aby go zdobyć, musisz pozostać na noc przy menhirze Dundra, spróbować otworzyć pudełko, a następnie poddać się i położyć spać. O poranku przedmiot znajdzie się w twoim ekwipunku (Rozdział 6).
Ranga 5
Björg av Leander
Na tej wysadzanej klejnotami opasce na głowę oko śnieżnobiałego kota zdaje się patrzeć w wybranym przez siebie kierunku.
Efekt: Obrona: +2 pkt na turę
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 25 pkt Sławy.
Błogosławieństwo Bjorulfa
Napój o tak wielkiej mocy, że pijący go nabiera niekontrolowanego wigoru.
Efekt: Odrzucenie przy ataku na Siłę o wartości 3, Siła: +1
Gdzie szukać? W trakcie rozmowy z Sigbjornem po opuszczeniu Reyniviku obiecaj varlowi, że nie wydasz jego sekretu związanego z uszczuplonymi zapasami miodu (Rozdział 6).
Boże łuski
Opalizujące łuski ryb pobłogosławionych przez boga Mareka pokrywają podszycie lekkiej zbroi.
Efekt: Obrona: +3, generowanie zagrożenia: +1
Gdzie szukać? Ów pancerz otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zbierać rybie łuski przy menhirze Mareka (Rozdział 4).
Calabilla
Złoty medialion obcego pochodzenia, być może przywieziony z odległych krain.
Efekt: Siła woli: +1 na turę, Obrona: +1 na turę
Gdzie szukać? Aby go zdobyć, musisz pozostać pod murami Frostvellru, a następnie pomóc uchodźcom w trzech bitwach drążycielami i wszystkie zakończyć zwycięsko (Rozdział 4).
Dzwon z obsydianu
Ten ciemny, kamienny dzwon wydaje tak niski dźwięk, że jest niemal niesłyszalny.
Efekt: Obrona: +3 podczas odpoczynku, generowanie zagrożenia: +2, Siła: +1
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 25 pkt Sławy.
Naszyjnik z pięcioma pierścieniami
Pięć tajemniczych pierścieni wykonanych z różnych metali przewieszonych przez naszyjnik.
Efekt: Generowanie zagrożenia: -1, Siła: +1, Obrona: +1, Siła woli: +1, Przełamanie: +1
Gdzie szukać? Znajdziesz go przy szczątkach kupców zabitych przy menhirze Denglra, jednak musisz podjąć decyzję, by zatrzymać artefakt dla siebie (Rozdział 3).
Osełka Stravhsa
Kamienna osełka wykonana z rudy srebra. Można nią naostrzyć miecz o wiele lepiej niż innym narzędziem.
Efekt: Szansa na podwójne obrażenia od Siły: +20%
Gdzie szukać? Gdy odwiedzisz menhir Stravhsa, zabierz rudę srebra z najwyższego wierzchołka obelisku, a następne sięgnij po kolejny fragment. Osełkę otrzymasz po dostarczeniu materiałów do kowala w Boersgardzie (Rozdział 7).
Pierścień Namejsa
Pierścień ten był kiedyś noszony przez króla ludzi. Symbolizował jedność jego ludu.
Efekt: Parowanie ataków na Siłę: +2, +1 pkt Siły woli za każde zabójstwo
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 25 pkt Sławy.
Popielny miód
Drewniany róg do picia stworzony z Popielnego drzewa, które niegdyś stało przy menhirze Bjorulfa. Miód w środku nie kończy się nigdy.
Efekt: Siła woli: +1 pkt na turę, Siła: +2
Gdzie szukać? Podczas każdego z dni oblężenia Boersgardu będziesz mógł wybrać opcję poszukiwania zapasów. Jeśli zdecydujesz się poszukać kogoś skłonnego sprzedać pożywienia, otrzymasz radę od jednego z kupców, by zajrzeć do pewnego domu w slumsach. W środku znajdziesz niniejszy przedmiot, który możesz zatrzymać. (Rozdział 7).
Posążek niewidomego mężczyzny
Posążek noszony czasem przez starszych wojowników, którzy wierzyli, że może oślepić ich wrogów.
Efekt: Szansa uniknięcia ataku na Siłę: 20%, Siła: +2
Gdzie szukać? Do kupienia na targowiskach za 25 pkt Sławy.
Rękawice Dundra
Zgodnie z legendą bóg Dundr potrzebował tych rękawic do podniesienia swojego młota tworzenia.
Efekt: Siła: +3
Gdzie szukać? Pozwól grupie varlów pod dowództwem Krumra wyruszyć na drążycielskie łowy. Gdy powrócą, przyniosą ci w darze te rękawice (Rozdział 6).
Szmaragdyt
Zielony kamień doczepiany do zbroi i hełmów bohaterów. Podobno pomaga odpierać ataki walczących ostrzem i łukiem.
Efekt: Parowanie Siły: +2 pkt, generowanie zagrożenia: +2
Gdzie szukać? Aby go zdobyć, musisz dostać się za mury Frostvellru, przyłączyć się do Onefa, a następnie dokonać ataku na magazyn z zapasami Ekkilla i zabrać z niego wszystkie racje żywnościowe (Rozdział 4).
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!