Atrybuty

Przewodnik gry The Bard's Tale IV: Barrows Deep

Bohaterowie The Bard's Tale IV: Barrows Deep są opisywani przez szereg atrybutów, które definiują ich postawę w walce. Zanim więc rzucisz się w wir bitewnych zmagań, warto się z nimi zapoznać.

Wytrzymałość

Gry cRPG - Przewodnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Atrybuty - Wytrzymałość

Definiuje maks. liczbę Punktów Życia postaci. Jest szczególnie ważna dla wojowników.

Siła

Gry cRPG - Przewodnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Atrybuty - Siła

Wpływa na liczbę obrażeń, jakie zadaje większość posiadanych przez postać umiejętności. Jest szczególnie ważna dla wojowników.

Inteligencja

Gry cRPG - Przewodnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Atrybuty - Inteligencja

Wpływa na Skupienie postaci, gdy ta koncentruje się na zaklęciach, których rzucenie trwa więcej niż jedną turę, a także przy używaniu postaw. Poziom Inteligencji zwiększa również moc niektórych zaklęć, a także definiuje poziom odporności na zatrucie alkoholem. Jest to bardzo ważna cecha dla każdego adepta oraz dla większości bardów.

Klasa zbroi

Gry cRPG - Przewodnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Atrybuty - Klasa zbroi

Każdy kolejny punkt zmniejsza o 1 ilość fizycznych obrażeń, jakie otrzymałaby postać w wyniku ciosu zadanego przez przeciwnika. Warto zauważyć jednak, że Klasa zbroi nie wpływa na efekty ciosów zadających obrażenia mentalne lub "prawdziwe" obrażenia. Jest to szczególnie ważna cecha dla wszystkich postaci walczących w pierwszej linii, ale inwestować w nią powinien właściwie każdy.

Punkty Akcji

Gry cRPG - Przewodnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Atrybuty - Punkty Akcji

Są podstawą systemu walki, ponieważ definiują, jak wiele czynności może podjąć drużyna podczas jednej tury. Na początku każda drużyna posiada do swojej dyspozycji 3 Punkty Akcji, jednak z biegiem czasu oraz rozwojem bohaterów liczba ta wzrasta. Punkty Akcji są zużywane na poruszanie się po polu walki oraz korzystanie z umiejętności. Warto pamiętać, że niektóre umiejętności wymagają zużycia więcej niż jednego Punktu Akcji, choć istnieją też przedmioty, które posiadają zdolność obniżania tych wymagań. W przeciwieństwie do innych atrybutów, Punkty Akcji służą całej drużynie, a nie pojedynczej postaci, dlatego bardzo ważne jest, aby zużyć wszystkie przed zakończeniem własnej tury.

Punkty Magii

Gry cRPG - Przewodnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Atrybuty - Punkty Magii

Są niezależnym rezerwuarem działań, jakich mogą podejmować się w czasie bitwy adepci oraz bardowie. Każda magiczna umiejętność lub pieśń barda wymaga zużycia określonej liczby Punktów Magii. Jeśli postać nie posiada ich wystarczająco dużo, umiejętność ta zostaje "wyszarzona". Generowanie nowych Punktów Magii jest zazwyczaj możliwe poprzez medytację, upijanie się lub wykorzystanie Mikstury Skupienia. Warto podkreślić, że w przeciwieństwie do Punktów Akcji, Punkty Magii nie są dzielone na całą drużynę - każda postać posiada ich własną pulę oraz regeneruje je we własnym tempie. Co więcej, umiejętności wymagające Punktów Magii NIGDY nie posiadają kosztu w Punktach Akcji, co znacząco zwiększa zakres możliwych działań podczas swojej tury.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.