Inteligencja

Vademecum gry Wiedźmin

Poziom I

Inteligencja, poziom I

Efekt:

  1. Bazowe Natężenie Znaków: +10%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Zakup tego atrybutu to absolutna konieczność - wszak bez niego, blokujesz sobie możliwość wykupienia atrybutów 2-go poziomu związanego ze Znakami.

Warzenie Eliksirów

Efekt:

  1. Umożliwia warzenie eliksirów przy pomocy składników alchemicznych.

Wymagania: Talent ten otrzymasz w trakcie Prologu.
Uwagi: brak
Mrozie: Kolejny niezbędny do gry atrybut. Tym razem jednak nie musisz go kupować - Vesemir sam "podaruje" ci go.

Wschód Księżyca

Efekt:

  1. Natężenie Znaków: +100%

Wymagania: Brązowy Talent, wypicie Eliksiru z serca golema
Uwagi: Atrybut działa jedynie w świetle księżyca.
Mrozie: Przydatność tego atrybutu zależy od twojego stylu gry. Jeżeli lubisz pracować w nocy, to wydając nań Talent, na pewno go nie zmarnujesz. Jeśli zaś preferujesz walkę w świetle słońca, możesz sobie darować.

Poziom II

Inteligencja, poziom II

Efekt:

  1. Bazowe Natężenie Znaków: +10%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Drugi stopień inteligencji nie zapewnia żadnych nowych premii, jednak jest niezbędny do dalszego rozwoju tej cechy oraz Znaków. A wierz mi, chcesz to dalej rozwijać.

Zielarstwo

Efekt:

  1. Umożliwia identyfikowanie ziół i pozyskiwanie składników.

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Atrybut niezbędny w alchemii. Biorąc pod uwagę fakt, że alchemia jest jednym z najważniejszych aspektów gry, powinieneś ten atrybut wykupić jako jeden z pierwszych.

Znajomość Potworów

Efekt:

  1. Pozwala Gerlatowi przypomnieć sobie wiedzę na temat często spotykanych potworów.

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Kompletnie zbędne, ponieważ całą wiedzę o potworach znajdziesz w księgach.

Przyrządzanie Olejów

Efekt:

  1. Umożliwia przyrządzanie olejów na podstawie przepisów.

Wymagania: Brązowy Talent, Warzenie Eliksirów
Uwagi: brak
Mrozie: W prawdzie bez olejów można się obyć, jednak dosyć wydatnie ułatwiają one grę. Może nie na samym początku, ale sugeruję nabyć ten atrybut.

Poziom III

Inteligencja, poziom III

Efekt:

  1. Bazowe Natężenie Znaków: +20%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 4-ty poziom atrybutów związanych ze Znakami.
Mrozie: Kolejny krok w kierunku polepszenia inteligencji Wiedźmina - tym razem mamy już niezłą premię do Natężenia Znaków, no i możliwość odblokowania kolejnego stopnia Znaków. Warto kupić.

Znajomość Rytuału Oczyszczenia

Efekt:

  1. Umożliwia przeprowadzenie Rytuału Oczyszczenia w Miejscach Mocy, usuwającego z ciała trucizny i szkodliwe czynniki.

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Można sobie odpuścić i zamiast tego stosować eliksiry. Zwłaszcza, że Miejsc Mocy nigdy nie ma, kiedy są potrzebne.

Pozyskiwanie Składników

Efekt:

  1. Umożliwia pozyskiwanie większej ilości składników z roślin i szczątków potworów.

Wymagania: Srebrny Talent, Zielarstwo, Oprawianie
Uwagi: brak
Mrozie: Atrybut ten znacznie ułatwia proces alchemii, ponieważ wyraźnie zwiększa ilość spotykanych ingrediencji alchemicznych. Nie jest on niezbędny, ale jeśli masz wolny Srebrny Talent, warto pomyśleć o jego zakupie.

Przygotowywanie Petard

Efekt:

  1. Umożliwia produkcję petard na podstawie przepisów.

Wymagania: Srebrny Talent, Przyrządzanie Olejów
Uwagi: brak
Mrozie: Petardy ułatwiają grę, chociaż można ją spokojnie przejść bez wyprodukowania choćby jednej. To, czy kupisz ten atrybut, zależy już wyłącznie od twojego stylu gry. A właściwie od tego, czy chcesz się nimi wspomagać w czasie walki. Osobiście ich za dużo nie używałem.

Poziom IV

Inteligencja, poziom IV

Efekt:

  1. Bazowe Natężenie Znaków: +20%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 5-ty poziom atrybutów związanych ze Znakami.
Mrozie: Bez premii, jednak możliwość rozwinięcia Znaków o piątą gałąź drzewka jest warta tej inwestycji.

Skupienie

Efekt:

  1. Długość działania efektów Znaków: +25%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Wydłużenie działania efektów Znaków o 1/4 to dosyć spore udogodnienie; myślę, że warte poświęcenia nań jednego Srebrnego Talentu.

Znajomość Rytuału Życia

Efekt:

  1. Umożliwia wykonywanie Rytuału Życia w Miejscach Mocy; odblokowuje czasowo przyspieszoną regenerację.

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Tak jak w wypadku poprzedniego Rytuału, tak i tutaj odradzam wykupywanie tego atrybutu - także i tym razem, można go skutecznie zastąpić odpowiednimi eliksirami.

Magiczny Szał

Efekt:

  1. Natężenie Znaków: +25%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Działa tylko w wypadku, jeśli Geralt ma poniżej 25% Żywotności.
Mrozie: Kiedy masz już poniżej 25% Żywotności to niewiele może cię uratować... a już na pewno nie wzmocnione Znaki. Polecam zaoszczędzić Talent i polegać na eliksirach.

Poziom V

Inteligencja, poziom V

Efekt:

  1. Bazowe Natężenie Znaków: +40%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Jeśli lubisz się wspomagać Znakami w czasie walki - bierz ten atrybut bez wahania. 40% mocniejsze Natężenie Znaków potrafi zwalić przeciwnika z nóg, i to dosłownie. Z drugiej strony, jeśli nie używasz za dużo Znaków, warto zaoszczędzić Złoty Talent - identyczny efekt można otrzymać rozwijając swoje szermiercze rzemiosło.

Wytrzymałość Mentalna

Efekt:

  1. Obniża koszt Energii przy rzucaniu Znaków o 25%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Na tym etapie gry powinieneś mieć już dość Energii, żeby nie musieć jej oszczędzać. Niemniej, jeśli uważasz, że to co masz, to wciąż za mało - wykup go.

Natężenie

Efekt:

  1. Natężenie Znaków: +20%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Kolejna premia do Natężenia Znaków, sprawiająca, że z naszego Wiedźmina robi się już mały czarodziej... nie jest to jednak premia ratująca życie, więc lepiej się zastanowić przed poświęceniem Złotego Talentu.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyBestiariuszBohaterowie niezależniDoświadczenieEkwipunekLokacjeMinigryPrzygodyPłatnerstwoStyle walkiZnaki