Siła

Vademecum gry Wiedźmin

Poziom I

Siła, poziom I

Efekt:

  1. Obrażenia: +5%
  2. Parowanie: +5%
  3. Żywotność: +25
  4. Odporność na Krwawienie: +5%
  5. Odporność na Powalenie: +5%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Podstawowy atrybut. Oczywiście, należy go wziąć na samym początku.

Rausz

Efekt:

  1. Obrażenia: +25%
  2. Odporność na Ból +25%
  3. Parowanie: -50%
  4. Uniki: -50%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: Działa tylko, kiedy Geralt jest pod wpływem alkoholu.
Mrozie: Jeśli zamierzasz polować na potwory "po pijaku", powinieneś wybrać ten atrybut. Osobiście odradzam jednak takich praktyk, choćby ze względu na zdrowie, a nawet życie bohatera.

Wola walki

Efekt:

  1. Obrażenia: +50%

Wymagania: Brązowy Talent, wypicie Eliksiru ze śluzu Dagona
Uwagi: Działa tylko, kiedy Geralt ma mniej niż 25% życia.
Mrozie: Właściwie kiedy masz poniżej 25% życia, już nic nie jest w stanie cię uratować, nawet ten atrybut. Odradzam.

Poziom II

Siła, poziom II

Efekt:

  1. Obrażenia: +5%
  2. Parowanie: +5%
  3. Żywotność: +25
  4. Odporność na Krwawienie: +5%
  5. Odporność na Powalenie: +5%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Brak zmian jeśli chodzi o bonusy w stosunku do atrybutu z I-go poziomu, jednak jeśli myślisz o rozwijaniu siły Geralta (a powinieneś), to inwestuj w ten atrybut.

Garda

Efekt:

  1. Parowanie: +10%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Niewielki bonus do Parowania, ale jednak przydatny, zwłaszcza ma początku gry. Osobiście, nie zastanawiałbym się nadto i wykupił ten atrybut.

Regeneracja

Efekt:

  1. Przyspiesza odzyskiwanie Żywotności o +1 na sekundę

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Bardzo wartościowy atrybut, zwłaszcza na początku gry. Brać, nie pytać.

Bijatyka

Efekt:

  1. Odblokowuje wzmocnienie i ciosy specjalnie w walce na pięści

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Atrybut ten czyni walki pięściarskie bardziej efektownymi oraz efektywnymi. Można się bez niego obyć, jednak jeśli lubisz robić z prostych bijatyk show i masz wolny Brązowy Talent, możesz zainwestować go właśnie w ten atrybut.

Poziom III

Siła, poziom III

Efekt:

  1. Obrażenia: +10%
  2. Parowanie: +5%
  3. Żywotność: +75
  4. Odporność na Krwawienie: +10%
  5. Odporność na Powalenie: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 4-ty poziom atrybutów związanych ze Stylem Silnym.
Mrozie: Kolejny krok w rozwijaniu siły głównego bohatera. Tym razem premie są już zwiększone, więc tym bardziej ów atrybut powinien zostać zakupiony; zwłaszcza, że bez niego, nici z rozwijania stylów silnych.

Witalność

Efekt:

  1. Wzrost maks. poziomu Żywotności +2 na poziom

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Po zakupie tego atrybutu z każdym kolejnym poziomem Geralt będzie miał o 2 pkt więcej. Niby nie dużo, ale jednak warto, i to jak najszybciej.

Odporność na Powalenie

Efekt:

  1. Odporność na Powalenie: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Całkiem sporo potworów stosuje ataki oparte na Powaleniu. W związku z powyższym warto wykupić ten atrybut i mieć o połowę większą szansę na utrzymanie się na nogach.

Instynkt przetrwania

Efekt:

  1. Obrażenia: +30%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Działa tylko, kiedy Wiedźmin jest pod wpływem Krwawienia.
Mrozie: Krwawienie jest dosyć negatywnym efektem i raczej należy mu zapobiegać niż oczekiwać na nie jak na zbawienie. Najlepiej unikać i Krwawienia i tego atrybutu.

Poziom IV

Siła, poziom IV

Efekt:

  1. Obrażenia: +10%
  2. Parowanie: +5%
  3. Żywotność: +100
  4. Odporność na Krwawienie: +10%
  5. Odporność na Powalenie: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 5-ty poziom atrybutów związanych ze Stylem Silnym.
Mrozie: Kolejny atrybut rozwijający siłę Geralta i dodatkowo dodający mu Żywotności. Oczywiście, że brać.

Odporność na Krwawienie

Efekt:

  1. Odporność na Krwawienie: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Jako że wielu przeciwników będzie próbowało sprawić, by Wiedźmin krwawił, warto temu zapobiec i wzmocnić się właśnie tym atrybutem. Naprawdę warto.

Kamienna skóra

Efekt:

  1. Pancerz: +5

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Właściwie nieco zbędny atrybut, ponieważ w momencie jego odblokowania twój bohater będzie już pewnie żywą maszyną do zabijania, której nic w stanie nie jest ruszyć... niemniej, jeśli uważasz, że przeciwnicy zadają ci zbyt wielkie obrażenia, nie wahaj się wziąć.

Agresja

Efekt:

  1. Pancerz: +5

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Zadawanych obrażeń podobno nigdy za mało, jednak w obliczu możliwości zmarnowania Talentu na coś, co i tak nie zrobi różnicy (a te dodatkowe 10% na tym etapie gry robi już właściwie niewielką różnicę), warto się zastanowić, czy jest to właśnie ten atrybut, którego najbardziej potrzebujesz.

Poziom V

Siła, poziom V

Efekt:

  1. Obrażenia: +20%
  2. Parowanie: +5%
  3. Żywotność: +150
  4. Odporność na Krwawienie: +20%
  5. Odporność na Powalenie: +20%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Ostatni krok w zwiększaniu siły, w dodatku bardzo wydatnie uwypuklający walory Wiedźmina, no i odblokowuje dwa całkiem niezłe atrybuty poboczne. Wydaje mi się, że warto poświęcić nań Złoty Talent.

Odporność na Rany

Efekt:

  1. Odporność na Rany: +25%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Warto rozważyć zakup tego atrybutu, jednak nie jest to żaden z tych, które musisz mieć.

Zwiększona Żywotność

Efekt:

  1. Żywotność: +20%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Większa Żywotność, dłuższe życie - to akurat oczywiste. Możesz więc zainwestować Talent w ten atrybut, jednak równie dobrą premię można otrzymać przy pomocy eliksirów ("Pełnia") i to one wydają się być lepszym wyjściem.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyBestiariuszBohaterowie niezależniDoświadczenieEkwipunekLokacjeMinigryPrzygodyPłatnerstwoStyle walkiZnaki