Wytrzymałość

Vademecum gry Wiedźmin

Poziom I

Wytrzymałość, poziom I

Efekt:

  1. Energia: +2
  2. Regeneracja Energii: +5%
  3. Odporność na Zatrucie: +5%
  4. Odporność na Ból: +5%
  5. Odporność na Ogłuszenie: +5%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Bazowy atrybut. Oczywiście, musisz go wziąć, by móc dalej rozwijać Wiedźmina w tej materii.

Mocna głowa

Efekt:

  1. Skraca o połowę czas upojenia alkoholowego.

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Jeśli nie masz zamiaru pić, to szkoda marnować Talent. Jeśli jednak zamierzasz pić (co u wiedźminów jest dosyć częstą praktyką), to ten atrybut okaże się bardzo przydatny, gdyż nie zawsze będzie okazja, by leczyć kaca w łóżku.

Mutacja

Efekt:

  1. Umożliwia spożywanie surowych składników alchemicznych, które przywracają 20 pkt Żywotności, jednak zwiększają Toksyczność.

Wymagania: Brązowy Talent, wypicie Eliksiru z nerwu kikimory
Uwagi: brak
Mrozie: Ten atrybut można sobie odpuścić. Zamiast spożywać surowe ingrediencje, lepiej nosić przy sobie kilka butelek eliksirów przywracających Żywotność (patrz Dekokt Raffarda Białego).

Poziom II

Wytrzymałość, poziom II

Efekt:

  1. Energia: +3
  2. Regeneracja Energii: +5%
  3. Odporność na Zatrucie: +5%
  4. Odporność na Ból: +5%
  5. Odporność na Ogłuszenie: +5%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Kolejny krok w rozwoju wytrzymałości. Czy warto? Jasne, że tak.

Absorpcja

Efekt:

  1. Pozwala korzystać z Miejsc Mocy dwa razy dziennie.

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Kompletnie nieprzydatny atrybut. Raz, że Miejsca Mocy są zazwyczaj źle rozlokowane, dwa, trafiają się dosyć rzadko. A identyczne efekty można otrzymać korzystając z rozmaitych mikstur.

Odporność na Zatrucie

Efekt:

  1. Odporność na Zatrucie: +50%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Stworzenia "trujące" stają w szranki z Wiedźminem całkiem często, dlatego też warto wykupić ten atrybut tak szybko, jak to możliwe.

Regeneracja Energii

Efekt:

  1. Regeneracja Energii: +25%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Wiedźmiński "must-have" - zwłaszcza na początku gry, kiedy Geralt ma mało Energii, zaś pojedynczy znak zabiera jej całkiem niemało.

Poziom III

Wytrzymałość, poziom III

Efekt:

  1. Energia: +5
  2. Regeneracja Energii: +10%
  3. Odporność na Zatrucie: +10%
  4. Odporność na Ból: +10%
  5. Odporność na Ogłuszenie: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 4-ty poziom atrybutów związanych ze Stylem Grupowym.
Mrozie: No, tu już mamy całkiem niezłe premie, zwłaszcza dla kogoś, kto w czasie walki lubi wspomagać się Znakami. Poza tym, jest to jedyny sposób na odblokowanie atrybutów związanych ze stylem grupowym, więc na pewno warto zainwestować.

Regeneracja Energii

Efekt:

  1. Regeneracja Energii: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Znaczny bonus, zwłaszcza dla postaci często używających Znaków. Mimo wszystko, nawet ci rzadziej używający powinni się zastanowić nad wykupieniem tego atrybutu.

Odporność na Ból

Efekt:

  1. Odporność na Ból: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Ból wywołuje dosyć dużo istot, więc w myśl twierdzenia, że lepiej zapobiegać niż leczyć, warto wykupić ten atrybut. Zwłaszcza, że premia jest wcale niemała.

Odzyskiwanie przytomności

Efekt:

  1. Czas trwanie Ogłuszenia jest skrócony o połowę.

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Właściwie, kiedy już jesteś ogłuszony, masz niewielkie szanse na ujście z życiem... raczej odradzam inwestowania w ten atrybut - na niewiele się zda.

Poziom IV

Wytrzymałość, poziom IV

Efekt:

  1. Energia: +5
  2. Regeneracja Energii: +10%
  3. Odporność na Zatrucie: +10%
  4. Odporność na Ból: +10%
  5. Odporność na Ogłuszenie: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 5-ty poziom atrybutów związanych ze Stylem Grupowym.
Mrozie: Atrybut ten odblokowuje 5-ty poziom stylów grupowych - już samo to wystarcza, by w niego zainwestować.

Odporność na Ogłuszenie

Efekt:

  1. Odporność na Ogłuszenie: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Ogłuszenie jest bardzo, ale to bardzo nieprzyjemnym stanem, który zazwyczaj kończy się ekranem wczytywania; i dlatego właśnie powinieneś nabyć ten atrybut, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja.

Krzepa

Efekt:

  1. Obniżenie kosztów Energii przy zadawaniu ciosów: -25%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: W tej grze oszczędność Energii jest bardzo ważna, toteż nie wahaj się wykupić tego atrybutu. Zwłaszcza, jeśli lubujesz się w atakowaniu ciosami specjalnymi.

Zmieniony Metabolizm

Efekt:

  1. Atak: +25%
  2. Unik: +25%
  3. Odporność na Zatrucie: +25%
  4. Odporność na Ból: +25%
  5. Odporność na Krwawienie: +25%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Działa tylko, kiedy Geralt jest pod wpływem zatrucia Toksynami (tj. własnymi miksturami).
Mrozie: Atrybut ten dodaje niesamowite premie - szkoda, że tylko w wypadku zatrucia eliksirami. Z mojego punktu widzenia warto unikać tego typu zatruć, a co za tym idzie, atrybut ten staje się nieprzydatny.

Poziom V

Wytrzymałość, poziom V

Efekt:

  1. Energia: +10
  2. Regeneracja Energii: +30%
  3. Odporność na Zatrucie: +20%
  4. Odporność na Ból: +20%
  5. Odporność na Ogłuszenie: +20%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Ostatnia gałąź drzewka to już naprawdę potężne premie i niezłe atrybuty poboczne. Wybierając ten atrybut, z pewnością nie zmarnujesz tak ciężko zarobionego Złotego Talentu.

Tolerancja na Eliksiry

Efekt:

  1. Toksyczność Eliksirów: -25%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Bardzo przydatny talent, zwłaszcza, że pod koniec gry trzeba będzie niekiedy pić miksturę za miksturę i balansować na krawędzi zatrucia.

Zwiększona Energia

Efekt:

  1. Energia: +25%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Świetna premia do Energii, jednak na tym etapie już jej chyba nie będziesz potrzebował. A jeśli nawet, lepiej używać mikstur, zamiast marnować Złoty Talent.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyBestiariuszBohaterowie niezależniDoświadczenieEkwipunekLokacjeMinigryPrzygodyPłatnerstwoStyle walkiZnaki