Zręczność

Vademecum gry Wiedźmin

Poziom I

Zręczność, poziom I

Efekt:

  1. Atak: +5%
  2. Unik: +5%
  3. Odporność na Oślepienie: +5%
  4. Odporność na Podpalenie: +5%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Podstawowy atrybut - od niego zaczynasz rozwój zręczności. Naturalnie, musisz go wziąć.

Oprawianie

Efekt:

  1. Umożliwia zbieranie z zabitych potworów składników alchemicznych.

Wymagania: "Oprawianie" otrzymasz w trakcie Prologu.
Uwagi: brak
Mrozie: Absolutnie niezbędny atrybut. Nie musisz się jednak martwić o wykupienie go - otrzymasz go całkowicie darmo od Vesemira, w trakcie Prologu.

Drapieżnik

Efekt:

  1. Atak: +50%
  2. Unik: +50%

Wymagania: Brązowy Talent, wypicie Eliksiru z sierści wilkołaka
Uwagi: Działa jedynie od północy do świtu.
Mrozie: Jeśli zamierzasz polować w nocy, ten atrybut może okazać się przydatny. Zdobycie go, a konkretnie zdobycie odpowiedniego mutagenu, bez którego ten atrybut nie działa, może być dosyć... kłopotliwe.

Poziom II

Zręczność, poziom II

Efekt:

  1. Atak: +5%
  2. Unik: +5%
  3. Odporność na Oślepienie: +5%
  4. Odporność na Podpalenie: +5%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Nic nowego, jednak jeśli myślisz o dalszym rozwoju zręczności Geralta, powinieneś wziąć ten atrybut.

Odbijanie strzał

Efekt:

  1. Możliwość odbijania nadlatujących strzał i bełtów mieczem, o ile Geralt jest ustawiony do nich przodem.

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Raczej bezużyteczny atrybut - sytuację, kiedy ktoś używa przeciw Wiedźminowi broni dystansowych, można policzyć na palcach jednej ręki.

Zbicie

Efekt:

  1. Parowanie: +10%

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Dodaje niewielką premię do Parowania. Na początku gry, te 10% są jednak jak znalazł.

Walka wręcz

Efekt:

  1. Odblokowuje pełny zestaw ciosów w walce wręcz

Wymagania: Brązowy Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Raczej zbędny atrybut, jednak jeśli chcesz uatrakcyjnić walki na pięści i nie wiesz, co zrobić z jednym Brązowym Talentem, możesz go wykorzystać właśnie na "Walkę wręcz".

Poziom III

Zręczność, poziom III

Efekt:

  1. Atak: +10%
  2. Unik: +10%
  3. Parowanie: +5%
  4. Odporność na Oślepienie: +10%
  5. Odporność na Podpalenie: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 4-ty poziom atrybutów związanych ze Stylem Szybkim.
Mrozie: Kolejne premie do umiejętności, w dodatku bez tego atrybutu ograniczasz Wiedźmina w stylach szybkich. Radzę więc wziąć ten atrybut i to jak najszybciej.

Odporność na Oślepienie

Efekt:

  1. Odporność na Oślepienie: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Przeciwnicy, próbujący oślepić głównego bohatera, zdarzają się rzadko, jednak jeśli już na takiego trafisz, i co więcej, powiedzie mu się ta sztuka, możesz mieć niemały kłopot. Warto więc wykupić ten atrybut, choć nie zgodziłbym się z zaliczeniem go do "wiedzmińskich niezbędników".

Zręczność

Efekt:

  1. Unik: +20%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Całkiem przydatny atrybut, zmniejszający częstotliwość otrzymywania celnych ciosów. Zdecydowanie warto nabyć.

Przerwanie Podpalenia

Efekt:

  1. Szansa na Przerwanie Podpalenia: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Rzadko kto próbuje Podpalić Wiedźmina, jeszcze rzadziej cała operacja kończy się powodzeniem. Można sobie darować ten atrybut.

Poziom IV

Zręczność, poziom IV

Efekt:

  1. Atak: +10%
  2. Unik: +10%
  3. Parowanie: +5%
  4. Odporność na Oślepienie: +10%
  5. Odporność na Podpalenie: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Odblokowuje 5-ty poziom atrybutów związanych ze Stylem Szybkim.
Mrozie: Kolejny krok w rozwoju zręczności i stylów szybkich. Koniecznie powinieneś go wziąć.

Finezyjny cios

Efekt:

  1. Ból: +10%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: Działa wyłącznie w stylu szybkim.
Mrozie: Ból nie czyni przeciwnikom jakichś wielkich szkód, zwłaszcza na tym etapie gry... niemniej, jeśli nie wiesz na co przeznaczyć Srebrny Talent, "Finezyjny cios" może ci nieco ułatwic rozgrywkę.

Finta

Efekt:

  1. Atak: +20%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Znacznie poprawia skuteczność trafień "wieśka". Polecam!

Odporność na Podpalenie

Efekt:

  1. Odporność na Podpalenie: +50%

Wymagania: Srebrny Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Jak już wcześniej spotkałem, Geralt raczej nie będzie miał doczynienia z Podpaleniami, w związku z tym, ten atrybut można sobie darować.

Poziom V

Zręczność, poziom V

Efekt:

  1. Atak: +20%
  2. Unik: +20%
  3. Parowanie: +10%
  4. Odporność na Oślepienie: +20%
  5. Odporność na Podpalenie: +20%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: brak
Mrozie: Ostatni poziom zręczności zapewnia ciekawe premie i dostęp do dwóch całkiem przyzwoitych atrybutów pobocznych; z drugiej strony, Złotych talentów nie będziesz miał wiele, więc warto rozważyć wszystkie "za" i "przeciw".

Czujność

Efekt:

  1. Unik: +50%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: Działa tylko w sytuacji, gdy Geralt jest atakowany od tyłu.
Mrozie: Jako że dosyć często będziesz musiał walczyć otoczony wrogami nie stroniącymi od ciosów w plecy, ten atrybut jest całkiem przydatny. Warto na niego poświęcić Złoty Talent.

Precyzja

Efekt:

  1. Precyzyjne Trafienie: +25%

Wymagania: Złoty Talent
Uwagi: Działa tylko w stylach grupowych.
Mrozie: Całkiem niezła premia do jeszcze efektywniejszego eliminowanie gromad przeciwników. Pytanie brzmi: czy na tym etapie gry faktycznie potrzebujesz jeszcze tych dodatkowych 25%?


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyBestiariuszBohaterowie niezależniDoświadczenieEkwipunekLokacjeMinigryPrzygodyPłatnerstwoStyle walkiZnaki