Archespor

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Bestiariusz - Archespor

Występowanie: archespory wyrastają w miejscu, gdzie popełniona została szczególnie okrutna zbrodnia, lub na mogile ofiary takiej zbrodni.
Odporności: są niewrażliwe na wszelkie efekty oddziałujące na umysł (Strach, Ogłuszenie, Axii); nie czują bólu i nie da się ich zatruć, oślepić, powalić lub wykrwawić.
Podatności: są wrażliwe na srebro i bardzo podatne na próby podpalenia.
Taktyka: archespory wystrzeliwują zatrute kolce.
Alchemia: soki echinopsa, zarodniki
Księgi: "O przekleństwach i przeklętych"

Niektóre zbrodnie są tak potworne, że wywołują zgrozę wśród ludzi i obrażają bogów. Zła wola zbrodniarza i potworność jego czynu mają moc klątwy, która powołuje do życia archespora. Bestia z nienawiścią atakuje niewinne istoty, mszcząc się na nich dopóty, dopóki sprawiedliwości nie stanie się zadość.

Mrozie: Archespor to po prostu nieco silniejsza wersja echinopsa. Występują dosyć rzadko, w trakcie gry spotkasz je tylko kilka razy. Podobnie jak w przypadku echinopsów, w walce z archesporami najskuteczniejszy jest Styl Srebrny Silny oraz Znak Igni. Mając jednak na uwadze, że archespory są o wiele potężniejsze od swoich "mniejszych kuzynów", przed walką z nimi warto przygotować sobie kilka niezbędnych eliksirów, jak chociażby Jaskółka czy Zamieć; tyczy się to zwłaszcza postaci niskopoziomowych, które bez pomocy wiedźmińskich specyfików nie mają większych szans na wygranie bitwy z archesporem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.