Bagna

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Bagna

Bagna to bardzo niebezpieczne miejsce, nawet dla wiedźmina. Znajdująca się blisko przystani wioska ceglarzy to tak naprawdę ostatnia ostoja jako takiej cywilizacji - dalej są już tylko zdradliwe moczary, w których czyhają całe hordy utopców, topielców, bloedzuigerów, a niekiedy nawet echinopsów. O niebezpieczeństwach czyhających na podróżnych najlepiej świadczą ludzkie szczątki, które można znaleźć na niemal całym obszarze bagien. W razie zagrożenia życia najlepiej udać się do Gaju Druidów, który jest enklawą pokoju i do którego nie ma prawa wejść żaden twój wróg.

Z pewnością nie masz ochoty przebywać w tym ponurym miejscu zbyt długo - przeznaczenie chce jednak inaczej, dlatego lepiej od razu oswój się z myślą, że nie jedną i nie dwie godziny spędzisz taplając się po kolana w błocie i walcząc z kolejnymi bagiennymi monstrami. Jedynym plusem bagien może być to, że porasta je wiele niekiedy unikalnych roślin, które mogą okazać się nieocenione w procesie warzenia eliksirów.

Mapy


Bagna

Wiedźmin - Lokacje - Bagna
  1. Przewoźnik
  2. Jean-Pierre (Akt II) / Carmen (Akt III)
  3. Dziadek
  4. Dom Vaski
  5. Glinianki
  6. Jaskinia
  7. Poręba; Yaron Bolt i drwale (Akt II)
  8. Gaj druidów
  9. Cmentarzysko Golemów
  10. Chata Dziadka
  11. Ołtarz Melitele
  12. Wieża maga
  13. Obóz Scoia'tael (Akt II) / Obóz Salamandry (Akt III)
  14. Wyspa wywern
  15. Archespor (Akt II)
  16. Trzy wyspy
  17. Ciało (Akt III)
  18. Wofer i wilki (Akt III)

Jaskinia na bagnach

Wiedźmin - Solucja - Akt II - Bagna
  1. Wyjście na powierzchnię
  2. Sarkofag Vrana
  3. Kamienny krąg
  4. Psilocyb (Akt III)

Ważne miejsca


Przystań (1) - miejsce cumowania łódki. Jedyna sposób, by wydostać się z bagien.

Dom Vaski (4) - mieszkanie Vaski, starszej wioski ceglarzy.

Glinianki (5) - miejsce pracy mieszkańców wioski.

Jaskinia (6) - stara jaskinia, nieodwiedzana przez nikogo; podobno zamieszkiwana przez bliżej nieznanego upiora.

Poręba (7) - miejsce wyręba drzew przez drwali krasnoluda Yarona Bolta. Można ich spotkać tylko w Akcie II-im.

Gaj Druidów (8) - prastara enklawa miejscowych druidów; jedyna oaza ciszy i spokoju na bagnach.

Cmentarzysko golemów (9) - wyspa, na której znaleźć można szczątki golemów, magicznych konstruktów; przez miejscowych nazywana "cmentarzyskiem".

Chata Dziadka (10) - dom zamieszkiwany przez Dziadka, wykluczonego ze społeczności ceglarzy pustelnika.

Ołtarz Melitele (11) - jedyna ostoja bogów na bagnach; można w niej składać tradycyjne ofiary i zyskać błogosławieństwo.

Wieża maga (12) - właściwie ruiny wieży, niegdyś podobno zamieszkiwanej przez potężnego maga. Pomimo wielu prób otwarcia, od wieków pozostaje zamknięta i niedostępna.

Obóz Scoia'tael/Salamandry (13) - obozowisko; w Akcie II-im korzystają z niego Wiewiórki z komanda Yaevinna, zaś w Akcie III-im - zbiry Salamandry.

Wyspa wywern (14) - wyspa zamieszkiwana przez całe stado wywern; jedno z najniebezpieczniejszych miejsc na bagnach.

Ważne osoby


  1. Carmen - kurtyzana z wyzimskiego domu rozpusty "Chętne uda". Można ją tu spotkać tylko w Akcie III-im. Na bagnach szuka lekarstwa dla ukochanego. Po rozmowie rozpoczynającej zadanie "Piękna i bestia" wraca do Wyzimy.
  2. Dziadek - pustelnik mieszkający w chacie na północ od wioski ceglarzy, a przy tym... kanibal. Będziesz mógł zadecydować o jego dalszym losie wykonując zadanie "Kanibal".
  3. Hierofant - najwyżej postawiony w hierarchii druid. Można go spotkać tylko w Akcie III-im.
  4. Kpt. Jean-Pierre - łowca polujący na wilki; skłonny odkupić ich skóry za rozsądną cenę. Niemal zawsze można go spotkać na przystani.
  5. Morenn - driada, tymczasowo goszcząca w Gaju Druidów. Wśród ceglarzy mówi się, że to właśnie ona mogła porwać z wioski dziecko.
  6. Przewoźnik - zawsze czeka na przystani, może cię przewieźć z bagien na groblę i z powrotem.
  7. Starszy druid - zarządza Gajem Druidów w Akcie II-im. Sprzedaje zioła, jedzenie i księgi.
  8. Vaska - starsza kobieta, duchowa i świecka przywódczyni ceglarzy zamieszkujących wioskę na bagnach.
  9. Yaevinn - dowódca elfio-krasnoludzkich oddziałów rebeliantów. Zazwyczaj rezyduje w Gaju Druidów lub w obozie Scoia'tael.
  10. Yaron Bolt - krasnolud, dowódca drwali pracujących na porębie. Można go spotkać tylko w Akcie II-im. Obecnie poszukuje kogoś do jednego ze zleceń, które musi być wykonane nim zdecyduje się na powrót do Wyzimy.
  11. Zygfryd - rycerz Zakonu Płonącej Róży, przybyły na bagna wraz z oddziałem wojowników w celu rozbicie sił Rebeliantów. Można go spotkać w obozie pod Gajem Druidów, ale tylko przy okazji zadania "Rozpoznanie bojem".

Handlarze, rzemieślnicy


  1. Kalkstein - przebywa zawsze w wieży maga (12), sprzedaje smarowidła, proszki, składniki alchemiczne oraz księgi.
  2. Starszy druid - można go spotkać zawsze w Gaju Druidów (8), sprzedaje składniki alchemiczne, księgi oraz jedzenie.
  3. Vaska - przebywa zawsze w swoim domu (4), sprzedaje jedzenie, mocne, średnie oraz słabe alkohole.

Fauna


  1. Archespor (tylko w punkcie 15; powiązany z zadaniem Krwiożercza roślina")
  2. Bloedzuiger
  3. Echinops
  4. Golem (tylko w zadaniu "Strażnik")
  5. Kikimora robotnica (tylko w Akcie III-im)
  6. Kikimora wojownik (tylko w Akcie III-im)
  7. Kuroliszek (tylko w jaskini, tylko w Akcie III-im)
  8. Topielec
  9. Upiór (tylko w jaskini)
  10. Utopiec
  11. Wilk (w jaskini, ale tylko w Akcie II-im, poza tym w okolicy Gaju Druidów oraz w okolicy punktu 18, ale tylko w Akcie III-im)
  12. Wofer (tylko w punkcie 18; powiązany z zadaniem Biały Kieł")
  13. Wywerna (tylko Wyspa Wywern i okolice)
  14. Wywerna królewska (tylko Wyspa Wywern i okolice)

Flora


  1. Balissa - Owoce balissy (tylko Gaj Druidów)
  2. Biały mirt - Płatki białego mirtu
  3. Blekot - Kwiaty blekotu
  4. Dwugrot - Kwiaty dwugrotu
  5. Feainnewedd - Feainnewedd
  6. Jaskółcze ziele - Jaskółcze ziele
  7. Sztynaciec - Sztynaciec (tylko w jaskini)
  8. Werbena - Werbena
  9. Wronie oko - Wronie oko
  10. Zimejka - Płatki zimejki

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.