Cmentarz na bagnach

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Cmentarz na bagnach

Jeśli po zakończeniu Aktu III-ego myślałeś, że to już koniec biegania po moczarach i wyrąbywania sobie drogi wśród hord topielców i bloedzuigerów - byłeś w wielkim błędzie, gdyż w tej lokacji nie brakuje ani jednego ani drugiego. Zwłaszcza mam tu na myśli potwory, których kręcą się tu prawdziwe watahy, co z czasem staje się naprawdę irytujące.

Właściwie, oprócz bagien, bagien i jeszcze raz utopców, nie ma tu zbyt wiele do zwiedzenia - pozostaje tylko mały, zamieszkany przez nieumarłych cmentarzyk, krypta, będąca domem "królewny-strzygi", inna krypta, w której pochowany został słynny wiedźmin zwany również Krukiem i kilka rozrzuconych po moczarach jaskiń, w których ukrywają się uchodźcy z Wyzimy.

Mapy


Cmentarz na bagnach

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Cmentarz na bagnach
  1. Przejście do Starej Wyzimy
  2. Jaskinia druidów
  3. Stara kopalnia
  4. Jaskinia uchodźców #1
  5. Jaskinia uchodźców #2
  6. Krypta Kruka
  7. Cmentarz
  8. Kaplica
  9. Przejście do Starego Dworzyszcza

Krypta strzygi

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Krypta strzygi
  1. Wyjście na powierzchnię
  2. Grobowiec elfiego minstrela
  3. Kamień teleportacyjny (zadanie "Zbroja: Litania św. Grzegorza")
  4. Ognisko
  5. Grobowiec królewny

Krypta Kruka

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Krypta Kruka
  1. Wyjście na powierzchnię
  2. Poszukiwacz skarbów
  3. Sarkofag grafa
  4. Kamienny krąg (wzmacnia Znak Igni)
  5. Kamienny krąg (wzmacnia Znak Quen)
  6. Sarkofag Kruka

Pradawne krypty

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Pradawne krypty
  1. Kamienie teleportacyjne
  2. Magiczna formuła
  3. Dwufunkcyjny recylkulator stopów i włókien stalowych
  4. Litania św. Grzegorza

Ważne miejsca


Jaskinia druidów (2) - jedna z jaskiń uchodźców; w środku oprócz samych druidów i ich starszego, możesz spotkać również Wielkiego Łowczego Królewskiego oraz Corbina, jednego z poszukiwanych kuzynów Antoinette.

Stara kopalnia (3) - zwykła kopalnia, w której nie ma nic interesującego za wyjątkiem kamienia teleportacyjnego, który po uderzeniu weń odpowiednią kombinacją znaków (Igni, Igni, Aard) przeniesie Cię do jednej z pradawnych krypt (patrz pomieszczenie B na mapce Pradawne krypty). UWAGA! Teleportacja jest możliwa tylko, jeśli sprzyjasz Wiewiórkom.

Jaskinia uchodźców #1 (4) - duża kawerna, zamieszkiwana przez dwie istotne postaci: Ramerota (kolejnego poszukiwanego kuzyna Antoinette) oraz Zdenka, pięściarskiego mistrza. Nieopodal jego obozowiska znajduje się również kamień teleportacyjny, który możesz aktywować rzucając nań kombinację znaków (Aard, Igni, Aard), ale tylko, jeżeli jesteś neutralny. Kamień przeniesie cię do pradawnej krypty, oznaczonej literą A na powyższej mapie pradawnych krypt.

Jaskinia uchodźców #2 (5) - kolejna z jaskiń zamieszkiwanych przez kuzynów Antoinette, tym razem przez Buse.

Krypta Kruka (6) - stara Krypta, w której pochowano słynnego wiedźmina zwanego Krukiem. Oprócz niego w mauzoleum znajdują się również szczątki grafa Kobusa Ruytera.

Cmentarz (7) - zamieszkały przez sforę różnorakich nieumałych, w tym dwójkę, za których Wielki Łowczy Królewski ci dobrze zapłaci (Wesper i Lilly).

Kaplica (8) - mały kościół, za pomocą którego można dostać się do krypty strzygi (patrz mapa Krypty strzygi powyżej). Oprócz tego w krypcie znajduje się kamień teleportacyjny, który przeniesie cię do pradawnej krypty oznaczonej literą C (patrz mapa pradawnych krypt), o ile uderzysz w niego odpowiednią kombinacją znaków (Aard, Aard, Igni) i o ile jesteś sprzymierzeńcem Zakonu.

Przejścia (1 i 9) - umożliwiają przejście do Starej Wyzimy (1) lub Starego Dworzyszcza (9).

Ważne osoby


  1. Starszy druid - spotkasz go w jaskini druidów (2). Wraz ze swoimi pobratymcami organizuje "Zielony przemarsz", czyli akcje manifestacyjną w obronie okolicznych lasów. Handluje ingrediencjami i księgami.
  2. Wielki Łowczy Królewski - przebywa w jaskini druidów (2). Dobrze zapłaci za zabicie Krwawoskrzydłego oraz/lub Wampirzycy z bagien.
  3. Velerad - wyzimskiego grodzierżcę spotkasz wraz z orszakiem pod bramą kaplicy (8). Jego zadaniem jest dopilnować, byś zakończył sprawą strzygi.
  4. Zdenek - pięściarski mistrz świata - pokonanie go zapewni ten tytuł Geraltowi; można go znaleźć w jednej z jaskiń uchodźców (4).
  5. Królewna Adda - zamieniona w strzygę czeka na swojego wybawiciela w krypcie pod kaplica (8). Lub pogromcę.
  6. Corbin, Ramerot i Buse - trójka kuzynów, których odnalezienie zleci ci dwórka Foltesta, Antoinette. Zamieszkują trzy jaskinie, na mapie bagien oznaczone cyframi 2, 4 i 5.

Handlarze, rzemieślnicy


  1. Starszy druid - znajdziesz go w jaskini druidów (2), handluje smarowidłami, proszkami, alchemicznymi ingrediencjami oraz księgami.

Fauna


  1. Alp (tylko cmentarz i krypty)
  2. Alghul (tylko cmentarz i krypty)
  3. Bloedzuiger (tylko bagna)
  4. Cmentar (tylko cmentarz i krypty)
  5. Ghul (tylko cmentarz i krypty)
  6. Garkain (tylko cmentarz i krypty)
  7. Graveir (tylko cmentarz i krypty)
  8. Lilly (tylko cmentarz)
  9. Strzyga (tylko w zadaniu "Jej Wysokość Strzyga")
  10. Topielec (tylko bagna)
  11. Upiór (tylko cmentarz i krypty)
  12. Utopiec (tylko bagna)
  13. Wesper (tylko cmentarz)

Flora


brak


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.