Wieś Odmęty

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Wieś Odmęty

Wieś Odmęty na pierwszy rzut oka wydaje się być piękną, niemal arkadyjską krainą. Ludzie żyją dostatnio, są szczęśliwi, zaś nad porządkiem czuwa starosta, Tobias Hoffmann. Jakby tego było, w Odmętach szykuje się wielkie wesele, ponieważ jedna z córek starosty wychodzi za bogatego, kovirskiego kupca. Mówiąc krótko - żyć, nie umierać.

To jednak tylko pozory. Tak naprawdę okolice nęką konflikt na linii ludzie-vodyanoi, wychodzące pod osłoną nocy na żer zjadarki, a także nieznane, nieczyste moce, które sprawiają, że codzienna praca nad odbudową mostu za wsią zostaje w nocy obrócona w perzynę. Jak więc widać, idealne środowisko dla szukającego zajęcia Wiedźmina.

Mapy


Wieś Odmęty i okolice

Wiedźmin - Solucja - Akt IV - Odmęty
  1. Przejście na Brzeg
  2. Dom starosty Tobiasa Hoffmanna
  3. Dom Aliny
  4. Dom Celiny
  5. Dom Adama
  6. Dom kowala
  7. Dom guślarki
  8. Karczma
  9. Grupa utopców (z zadania "Złodziejskie nasienie")
  10. Ruiny; Alvin w zadaniu "Alvin" (jeśli w poprzednim akcie oddałeś go Triss)
  11. Zniszczony most
  12. Przejście na Pola
  13. Alvin w zadaniu "Alvin" (jeśli w poprzednim akcie oddałeś go Shani)

Ważne miejsca


Karczma (8) - centralny punkt lokalnego życia towarzyskiego. Można tutaj pograć w kości, dobrze się napić, wyspać, a nawet spróbować swych umiejętności z miejscowymi pięściarzami. Przed zajazdem stoi tablice, do której przypięto wiedźmińskie zlecenia.

Dom starosty (2) - dom zamieszkiwany przez starostę Odmętów, Tobiasa Hoffmanna.

Dom Aliny (3) - dom zamieszkiwany przez młodszą córkę starosty, Alinę.

Dom Celiny (4) - dom zamieszkiwany przez starszą córkę starosty, Celinę.

Dom Adama (5) - dom zamieszkiwany przez miejscowego poetę, Adama.

Dom kowala (6) - dom będący zarazem warsztatem i sklepem miejscowego kowala.

Dom guślarki (7) - dom miejscowej guślarki lub Abigail (o ile nie pozwoliłeś jej zabić w Akcie I-ym).

Ruiny (10) - stare ruiny zamieszkane przez ducha szulera.

Zniszczony most (11) - przeklęty most, co noc niszczony przez bliżej nieznane siły.

Przejścia (1 i 12) - bramy umożliwiające dotarcie na Brzeg (1) i na Pola (12).

Ważne osoby


  1. Abigail (tylko, jeśli nie pozwoliłeś jej spalić w Akcie I-ym) - zielarka, stara znajoma z Podgrodzia Wyzimy.
  2. Adam - miejscowy poeta; zakochany w Alinie.
  3. Alina - młodsza córka starosty wsi.
  4. Celina - starsza córka starosty wsi.
  5. Jaskier - nieodłączny towarzysz Geralta; bard i przy okazji skarbnica plotek.
  6. Julian - bogaty kupiec przybyły z Koviru. Niedługo ma poślubić Alinę.
  7. Tobias Hoffmann - starosta wsi Odmęty. Można u niego m.in. wziąć zlecenia na rybiego kapłana i pradawnego cmentara.

Handlarze, rzemieślnicy


  1. Abigail / guślarka - mieszka w chacie (7) obok karczmy (8), ma do sprzedania smarowidła, proszki, składniki alchemiczne, mocne, średnie oraz słabe alkohole, a także dwie księgi: "Potwory bagienne" i "O roślinach polnych".
  2. Julian - siedzi przy stole w karczmie (8), sprzedaje kamienie szlifierskie, biżuterię, kwiaty oraz księgi.
  3. Kelnerka - pracuje w karczmie (8), sprzedaje mocne, średnie oraz słabe alkohole, a także jedzenie.
  4. Kowal - pracuje przy swoim domu (6). Za niewielką cenę może przekuć twój miecz.
  5. Piekarz - ma swój dom w centrum wsi, sprzedaje jedzenie.
  6. Syn kowala - stoi zazwyczaj obok domu ojca (6), sprzedaje broń (w tym unikatowy Gwalhir), kamienie szlifierskie, proszki, a także kilka kamieni runicznych i meteorytów (3x Runa słońca i Niebieski meteoryt, 2x Kamień runiczny Wodo, 1x Kamień runiczny Perun, Kamień runiczny Swarog, Runa ziemi i Czerwony meteoryt).

Fauna


  1. Skolopendromorf (tylko w południowej części lokacji)
  2. Topielec (w nocy, nad wodą)
  3. Utopiec (w nocy, nad wodą)
  4. Wilk (tylko w południowej części lokacji)
  5. Zjadarka (tylko w nocy, na południe od wioski)

Flora


  1. Berberka - Owoce berberki
  2. Biały mirt - Płatki białego mirtu
  3. Ginatia - Płatki ginatii
  4. Han - Włókna han
  5. Przestęp - Przestęp

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.