Wieś Odmęty na pierwszy rzut oka wydaje się być piękną, niemal arkadyjską krainą. Ludzie żyją dostatnio, są szczęśliwi, zaś nad porządkiem czuwa starosta, Tobias Hoffmann. Jakby tego było, w Odmętach szykuje się wielkie wesele, ponieważ jedna z córek starosty wychodzi za bogatego, kovirskiego kupca. Mówiąc krótko - żyć, nie umierać.
To jednak tylko pozory. Tak naprawdę okolice nęką konflikt na linii ludzie-vodyanoi, wychodzące pod osłoną nocy na żer zjadarki, a także nieznane, nieczyste moce, które sprawiają, że codzienna praca nad odbudową mostu za wsią zostaje w nocy obrócona w perzynę. Jak więc widać, idealne środowisko dla szukającego zajęcia Wiedźmina.
Mapy
Wieś Odmęty i okolice
- Przejście na Brzeg
- Dom starosty Tobiasa Hoffmanna
- Dom Aliny
- Dom Celiny
- Dom Adama
- Dom kowala
- Dom guślarki
- Karczma
- Grupa utopców (z zadania "Złodziejskie nasienie")
- Ruiny; Alvin w zadaniu "Alvin" (jeśli w poprzednim akcie oddałeś go Triss)
- Zniszczony most
- Przejście na Pola
- Alvin w zadaniu "Alvin" (jeśli w poprzednim akcie oddałeś go Shani)
Ważne miejsca
Karczma (8) - centralny punkt lokalnego życia towarzyskiego. Można tutaj pograć w kości, dobrze się napić, wyspać, a nawet spróbować swych umiejętności z miejscowymi pięściarzami. Przed zajazdem stoi tablice, do której przypięto wiedźmińskie zlecenia.
Dom starosty (2) - dom zamieszkiwany przez starostę Odmętów, Tobiasa Hoffmanna.
Dom Aliny (3) - dom zamieszkiwany przez młodszą córkę starosty, Alinę.
Dom Celiny (4) - dom zamieszkiwany przez starszą córkę starosty, Celinę.
Dom Adama (5) - dom zamieszkiwany przez miejscowego poetę, Adama.
Dom kowala (6) - dom będący zarazem warsztatem i sklepem miejscowego kowala.
Dom guślarki (7) - dom miejscowej guślarki lub Abigail (o ile nie pozwoliłeś jej zabić w Akcie I-ym).
Ruiny (10) - stare ruiny zamieszkane przez ducha szulera.
Zniszczony most (11) - przeklęty most, co noc niszczony przez bliżej nieznane siły.
Przejścia (1 i 12) - bramy umożliwiające dotarcie na Brzeg (1) i na Pola (12).
Ważne osoby
- Abigail (tylko, jeśli nie pozwoliłeś jej spalić w Akcie I-ym) - zielarka, stara znajoma z Podgrodzia Wyzimy.
- Adam - miejscowy poeta; zakochany w Alinie.
- Alina - młodsza córka starosty wsi.
- Celina - starsza córka starosty wsi.
- Jaskier - nieodłączny towarzysz Geralta; bard i przy okazji skarbnica plotek.
- Julian - bogaty kupiec przybyły z Koviru. Niedługo ma poślubić Alinę.
- Tobias Hoffmann - starosta wsi Odmęty. Można u niego m.in. wziąć zlecenia na rybiego kapłana i pradawnego cmentara.
Handlarze, rzemieślnicy
- Abigail / guślarka - mieszka w chacie (7) obok karczmy (8), ma do sprzedania smarowidła, proszki, składniki alchemiczne, mocne, średnie oraz słabe alkohole, a także dwie księgi: "Potwory bagienne" i "O roślinach polnych".
- Julian - siedzi przy stole w karczmie (8), sprzedaje kamienie szlifierskie, biżuterię, kwiaty oraz księgi.
- Kelnerka - pracuje w karczmie (8), sprzedaje mocne, średnie oraz słabe alkohole, a także jedzenie.
- Kowal - pracuje przy swoim domu (6). Za niewielką cenę może przekuć twój miecz.
- Piekarz - ma swój dom w centrum wsi, sprzedaje jedzenie.
- Syn kowala - stoi zazwyczaj obok domu ojca (6), sprzedaje broń (w tym unikatowy Gwalhir), kamienie szlifierskie, proszki, a także kilka kamieni runicznych i meteorytów (3x Runa słońca i Niebieski meteoryt, 2x Kamień runiczny Wodo, 1x Kamień runiczny Perun, Kamień runiczny Swarog, Runa ziemi i Czerwony meteoryt).
Fauna
- Skolopendromorf (tylko w południowej części lokacji)
- Topielec (w nocy, nad wodą)
- Utopiec (w nocy, nad wodą)
- Wilk (tylko w południowej części lokacji)
- Zjadarka (tylko w nocy, na południe od wioski)
Flora
- Berberka - Owoce berberki
- Biały mirt - Płatki białego mirtu
- Ginatia - Płatki ginatii
- Han - Włókna han
- Przestęp - Przestęp
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!