Podgrodzie Wyzimy

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Podgrodzie Wyzimy

Na wyzimskie podgrodzie trafisz po zakończeniu Prologu. Na początek zobaczysz film, na którym matka z dzieckiem ucieka przed upiornymi psami, barghestami. Pomóż strażnikom pozbyć się bestii, a rozpocznie to jeden z głównych questów tego aktu. Po walce stajesz się już całkiem wolnym i niezależnym czł... Wiedźminem.

Podgrodzie na pierwszy rzut oka wydaje się sielską, niemal arkadysjką krainą. Nic bardziej mylnego. W nocy mieszkańców atakuje Bestia wraz ze swoimi hordami upiornych psów. Nikt nie zna przyczyny problemu, choć niektórzy mówią, że to wina wiedźmy, która niedawno zamieszkała w jednej z chat w okolicy wioski. Jak jest naprawdę, będziesz musiał zbadać sam.

Podgrodzie jest miejscem, gdzie wreszcie możesz spotkać kilku kupców i rzemieślników. Ponadto, lokacja jest bogata w rosnące przy drodze rośliny, a także potwory, które po zabiciu umożliwią ci zdobycie składników alchemicznych.

Mapy


Podgrodzie Wyzimy

Wiedźmin - Solucja - Akt I - Podgrodzie Wyzimy
  1. Karczma
  2. Wielki Łowczy Królewski
  3. Dom Oda
  4. Dom Abigail
  5. Dom Harrena Brogga
  6. Dom Wielebnego
  7. Kaplica Wiecznego Ognia
  8. Brama Mariborska
  9. Krypta
  10. Jaskinia
  11. Dom Vesny
  12. Brama Młyńska
  13. Młyn
  14. Zoltan Chivay (pierwsze spotkanie)

Krypta na Podgrodziu

Wiedźmin - Solucja - Akt I - Podgrodzie Wyzimy
  1. Ciało dziewczyny i szklana fiolka
  2. Miejsce mocy
  3. Gruzowisko
  4. Krąg Wewnętrznego Ognia
  5. Ozrell

Ważne miejsca


Karczma (1) - jest to miejsce spotkań większości miejscowej ludności. Można tutaj pograć w kości, napić się trunków lub spróbować sił w pięściarskiej walce, a gdy dzień zbliża się ku końcowi, wykupić miejsce na nocleg. Często zaglądają tu pracodawcy, jak choćby alchemik Kalkstein czy kupiec Declan Leuuvarden.

Centrum miasta (6-7) - znajdziesz tutaj domy kilku mieszkańców oraz kilku kupców. Na większą uwagę zasługuje dom Wielebnego, duchowego przywódcy podgrodzia, z którym zapewne przyjdzie ci zamienić niejedno słowo.

Dom Abigail (4) - chata zamieszkiwana przez "wiedźmę", a właściwie zielarkę imieniem Abigail.

Dom Harena Brogga (5) - chata zamieszkiwana przez kupca i pasera, Harena Brogga.

Dom Oda (3) - chata zamieszkiwana przez alkoholika i hazardziste imieniem Odo.

Obóz Wielkiego Łowczego Królewskiego (2) - mały obóz, przy którym można spotkać skupującego trofea, Wielkiego Łowczego Królewskiego.

Krypta (9) - zamieszkiwana przez trupojady, jest świetnym miejscem na podniesienie swych umiejętności i zdobycie składników alchemicznych.

Młyn (13) - stary, opuszczony młyn. Może posłużyć jako miejsce do potajemnych spotkań.

Kapliczki Wiecznego Ognia (A-D) - małe kapliczki wykorzystywane w zadaniu "Ludzie i potwory".

Ważne osoby


  1. Abigail - miejscowa zielarka, przez niektórych posądzana o czarną magię.
  2. Alvin - dziecko uratowane na samym początku Aktu I-ego.
  3. Haren Brogg - lokalny kupiec i paser.
  4. Kalkstein - alchemik, próbujący dostać się do Wyzimy.
  5. Mikul - strażnik miejski, strzegący Bramy Mariborskiej.
  6. Odo - pijak, a zarazem najbogatszy człowiek na podgrodziu.
  7. Shani - stara przyjaciółka Geralta, próbująca dostać się do Wyzimy.
  8. Vesna Hood - kelnerka w karczmie.
  9. Wielebny - głowa kultu Wiecznego Ognia na podgrodziu.
  10. Zoltan Chivay - Krasnolud, stary przyjaciel Geralta, próbujący dostać się do Wyzimy.

Handlarze, rzemieślnicy


  1. Abigail - mieszka w chacie (4) na północ od karczmy, sprzedaje składniki alchemiczne, proszki i smarowidła.
  2. Antykwariusz - przebywa w karczmie (1), sprzedaje ksiegi.
  3. Haren Brogg - mieszka w chacie (5) nieopodal rzeki, sprzedaje broń, smarowidła, kamienie szlifierskie i proszki.
  4. Krasnoludzki kowal - ma warsztat tuż obok karczmy (1), jest skłonny sprzedać za 35 orenów Przepis na olej z Crinfrid.
  5. Vesna Hood - pracuje w karczmie (1). Sprzedaje jedzenie, średnie oraz słabe alkohole.
  6. Zielarz - przebywa na zewnątrz karczmy (1). Sprzedaje alchemiczne ingrediencje.

Fauna


  1. Bestia (w zadaniu "Ludzie i potwory")
  2. Barghest (nocą)
  3. Echinops (w ogrodzie Oda i w jaskini na płn.-zach.)
  4. Utopiec (nocą, w okolicy rzeki)
  5. Topielec (nocą, w okolicy rzeki)

Flora


  1. Balissa - Owoce balissy
  2. Berberka - Owoce berberki
  3. Biały mirt - Płatki białego mirtu
  4. Jaskółcze ziele - Jaskółcze ziele
  5. Sztynaciec - Sztynaciec (tylko w jaskini)
  6. Zimejka - Płatki zimejki

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.