Stare Dworzyszcze

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Cmentarz na bagnach

Stare Dworzyszcze było kiedyś jedną z najznamienitszych temerskich budowli; zbudowana na wyspie, przez wiele lat była siedzibą króla Foltesta i jego przodków. Wszystko zmieniło się wraz z narodzinami królewny Addy, która zamieniła się w strzygę i grasując po dworzyszczu zmusiła króla oraz cały jego dwór do opuszczenia budowli. Dziś, ruiny budowli są tylko smutnym wspomnieniem czasów swojej świetności.

W chwili obecnej Stare Dworzyszcze nie jest jednak całkiem puste; jak donosi wywiad króla Foltesta, wyspę za swą siedzibę obrał Azar Javed, zerrikański mag ognia, mózg organizacji zwanej Salamandrą i zarazem najzacieklejszy wróg Geralta.

Mapy


Okolice Starego Dworzyszcza

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Stare Dworzyszcze
  1. Przejście na cmentarz
  2. de Wett
  3. Javed i Zmutowana Rayla
  4. Dziedziniec
  5. Wejście do Katakumb (jeśli jesteś neutralny)
  6. Wejście do Katakumb (jeśli stoisz po stronie rebeliantów)
  7. Wejście do Katakumb (jeśli stoisz po stronie Zakonu)
  8. Przystań

Katakumby Starego Dworzyszcza

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Katakumby
  1. Kościej
  2. Ogniska
  3. Miejsce spotkania z Javedem
  4. Laboratorium Javeda (finałowa walka)

Ważne miejsca


Wejścia do katakumb (5-7) - trzy różne wejścia do katakumb; to, którym będziesz mógł wejść, zależy od tego, którą frakcję wybrałeś (lub zostałeś neutralny).

Miejsce spotkania z kościejem (1 na mapie katakumb) - tutaj stoczysz swoja prawdopodobnie najtrudniejszą walkę w grze.

Laboratorium Javeda (4 na mapie katakumb) - miejsce finałowej walki z Azarem Javedem.

Przystań (8) - z tego miejsca odpłyniesz wraz ze swoim przymierzeńcem do Wyzimy

Ważne osoby


  1. Azar Javed - pochodzący z Zerrikanii mag ognia. To on stoi za atakiem na Kaer Morhen. W Starym Dworzyszczu, jego nowej siedzibie, rozegra się ostateczne starcie.
  2. Roderick de Wett - rycerz Zakonu Płonącej Róży i jak się okazuje... wspólnik Azara Javeda.

Handlarze, rzemieślnicy


brak

Fauna


  1. Bloedzuiger
  2. Bracia więksi
  3. Kościej (tylko w punkcie 1 na mapie katakumb)
  4. Mutant
  5. Mutant-zabójca
  6. Olbrzymi mutant
  7. Topielec
  8. Utopiec
  9. Zmutowany ogar

Flora


  1. Biały mirt - Płatki białego mirtu
  2. Blekot - Kwiaty blekotu
  3. Dwugrot - Kwiaty dwugrotu
  4. Ginatia - Płatki ginatii
  5. Kapryfolium - Kapryfolium
  6. Przestęp - Przestęp
  7. Zimejka - Płatki zimejki

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.