Harpia

Vademecum gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Gry PC - Vademecum - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Bestiariusz - Inne - Harpia

Istnieje wiele gatunków harpii i wszystkie są kleptomankami, ale niektóre zamiast błyskotek kradną sny. Szczególnie lubią marzenia nacechowane silnymi emocjami, jak powracające co noc koszmary. Okradziony traci sen – akurat w przypadku koszmarów kradzież jest błogosławieństwem – a harpie przemieniają marzenie w kryształ, przedmiot silnie promieniujący magią. Czarodzieje pożądają ukradzionych przez stwory snów, czasami hodują harpie na grzędach i o brzasku podbierają im zdobycz. Rzadko kiedy jednak trafia się marzenie lub koszmar wystarczająco silny lub należący do potężnej istoty, który zadowoliłby czarodzieja.

Ponieważ wszystkie harpie są uskrzydlone, atakują bardzo szybko, z dużej odległości, zanim przeciwnik je zauważy. Po wyprowadzeniu ciosu uciekają w bezpieczne miejsce. Należy je sprowadzić na ziemię i uniemożliwić im podfruwanie – stają się wówczas niezgrabne jak kury. Ogłuszone bombą, potraktowane Igni lub Aardem harpie łatwo zabić. Najlepiej stylem szybkim.

Siłą harpii jest umiejętność latania, ale tej przewagi można je pozbawić za pomocą wiedźmińskiej pułapki. Ponieważ skrzydła stworów są upierzone, łatwo zajmują się ogniem, więc użycie Znaku Igni przeciw harpiom zawsze przynosi dobre rezultaty. Bestie mają doskonale rozwinięty zmysł kierunku i równowagi, a prócz tego nawet gdy drepcą po ziemi, potrafią podlatywać, więc próby ich powalenia prawie zawsze kończą się fiaskiem.

Składniki alchemiczne/rzemieślnicze: Dratwa, Jajo harpii, Oczy harpii, Pióra harpii, Skóra, Sukno, Szpony harpii, Ślina harpii, Wyśmienite sukno, Utwardzona skóra


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaBestiariuszBohaterowieCechyEkwipunekGlosariuszMini-gryPrzewodnikUmiejętnościZdolnościZnaki