Artykuł ten zawiera listę wszystkich petard, z jakimi można spotkać się w Wiedźminie 2: Zabójcach królów. Są to przedmioty niezwykle przydatne w walce, jednak przez wzgląd na swoją specyfikę, właściwie jedynym sposobem ich zdobycia jest samodzielna produkcja w procesie alchemii. Wykaz petard został ułożony w sposób alfabetyczny.
Czarcia Purchawka
Czarcia Purchawka, nazywana również Chłopskim Prukiem, rozpyla chmurę trucizny, której centrum znajduje się w miejscu detonacji. Wszystkie stworzenia, objęte przez toksyczny obłok, ulegają zatruciu.
Petarda jest nieskuteczna przeciw potworom odpornym na truciznę. Warto używać jej przeciw stworzeniom atakującym w grupie.
Niezbędne substancje: caelum, quebrith
Przepis: Receptura: Czarcia Purchawka
Działanie:
- Obrażenia: 15-30
- Zatrucie: +50%
Czerwona Mgła
Bodajże najbardziej perfidny z wynalazków zerrikańskich alchemików. Obłok czerwonawej mgły wyzwolony po detonacji petardy powoduje bowiem halucynacje i wywołuje agresję, na skutek czego wdychające go istoty atakują się nawzajem.
Petarda jest nieskuteczna przeciw istotom, których nie można zauroczyć.
Niezbędne substancje: aether, hydragenum, caelum
Przepis: Receptura: Czerwona Mgła
Działanie:
- Obrażenia: 2-5
- Uwalnia chmurę psychoaktywnego gazu.
Flara
Flara jest bardzo poręczną petardą, jeśli wiedźmin nie ma w zanadrzu eliksiru Kot lub jeśli towarzyszą mu zwykli ludzie, którzy nie potrafią widzieć w ciemnościach. Wystarczy zdetonować ją w wybranym miejscu, a gwałtowna reakcja zachodząca wewnątrz petardy na pewien czas dostarczy światła.
Niezbędne substancje: vermilion, caelum
Przepis: Receptura: Flara
Działanie:
- Obrażenia: 1
- Przed zdetonowaniem rozświetla obszar jasnym światłem.
Gwiazda Tańcząca
Wiedźmini rzadko posługują się ogniem ze względu na powstające wtedy dodatkowe cienie, które mylą w czasie walki. Jednak jeśli stają wobec hordy potworów, odkładają subtelności na bok i sięgają po broń masowego rażenia. Właśnie takim orężem jest eksplodująca ogniem Gwiazda Tańcząca.
Petarda jest szczególnie skuteczna przeciw stworzeniom atakującym w grupie i podatnym na ogień. Można jej użyć do podpalenia chmury gazu z petardy Smoczy Sen.
Niezbędne substancje: vitriol, aether
Przepis: Receptura: Gwiazda Tańcząca
Działanie:
- Obrażenia: 10-40
- Podpalenie: +50%
Kartacz
Wynalazek gnoma Alfreda Nabla nie przyjął się szeroko, ale znalazł zastosowanie w produkcji Kartaczy. Jest to bardzo demokratyczna petarda, która rani wszystkich wokół i nie rozróżnia, czy to człowiek, czy potwór.
Kartacz działa na wszystkie stworzenia, z wyjątkiem najpotężniejszych.
Niezbędne substancje: rebis, caelum
Przepis: Receptura: Kartacz
Działanie:
- Obrażenia: 30-40
Samum
Samum to wynalazek zerrikańskich alchemików, który trafił na Północ za sprawą kupców i został zaadaptowany przez wiedźminów. Petarda ogłusza i unieruchamia istoty w pobliżu miejsca detonacji, czyniąc je bezbronnymi wobec wiedźmińskiej brzytwy.
Petarda jest nieskuteczna wobec stworzeń niewrażliwych na ogłuszenie.
Niezbędne substancje: aether, rebis
Przepis: Receptura: Samum
Działanie:
- Obrażenia: 15-30
- Paraliż: +30%
Słońce Zerrikanii
Eksplozja Słońca Zerrikanii jest tak jasna i tak gwałtowna, że na krótki czas odbiera zdolność widzenia wszystkim, którzy ją ujrzeli. Oślepieni przeciwnicy stają się łatwym łupem dla wiedźmina.
Petarda jest nieskuteczna wobec potworów, których nie można oślepić.
Niezbędne substancje: vitriol, rebis
Przepis: Receptura: Słońce Zerrikanii
Działanie:
- Obrażenia: 10-30
- Paraliż: +50%
Smoczy Sen
Wedle niektórych zerrikańskich sekt religijnych, Smocze Sny przepełnione są marzeniami o wszechogarniającym i niszczącym ogniu. Stąd nazwa petardy, której wybuch uwalnia obłok gazu, eksplodujący w kontakcie z ogniem.
Obłoki Smoczego Snu mogą detonować się nawzajem, powodując reakcję łańcuchową i raniąc stworzenia na dużym obszarze.
Niezbędne substancje: aether, vermilion
Przepis: Receptura: Smoczy Sen
Działanie:
- Spowija obszar łatwopalną chmurą.
Śmierdziuch
Petarda ta uwalnia obłok gazu o zapachu tak trudnym do zniesienia, że uciekają z niego nawet krasnoludy, nie mówiąc już o zgnilcach i kaczerbach. Kawalarz mógłby wykorzystać ją do zepsucia bankietu, ale wiedźmini posługują się Śmierdziuchem, żeby wypłoszyć potwory lub złapać drugi oddech podczas wyczerpującej walki.
Niezbędne substancje: aether, hydragenum
Przepis: Receptura: Śmierdziuch
Działanie:
- Obrażenia: 5-10
- Uwalnia chmurę gazu, która osłabia wrogów.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!