Umiejętności

Vademecum gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Podczas eksploracji świata gry i wykonywania zadań Geralt może zdobyć szereg dodatkowych umiejętności. Zdobycie ich wymaga zazwyczaj odrobiny wysiłku, lecz w zamian za to Wiedźmin zostanie nagrodzony pasywnymi premiami, które z pewnością okażą się pomocne w kolejnych potyczkach. Niniejszy artykuł zawiera wykaz wszystkich dodatkowych umiejętności, na jakie można natrafić w Zabójcach królów.

Asasyn

Efekt: +25% obrażeń przy zadaniu ciosu w plecy
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie prologu znajdź zwłoki zabójcy, który z wyglądu będzie przypominał Altaira z gry Assassin's Creed.

Całun zimy

Efekt: znak Aard zamieni się w Lodowy Aard, którego użycie zapewnia +20% szans na zamrożenie przeciwnika
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Aktywuj kapliczkę znajdującą się nieopodal murów Loc Muinne (Akt III - Iorweth, Roche).

Dawid

Efekt: +10% do obrażeń przeciwko olbrzymim wrogom
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W trakcie Aktu II zabij dwa golemy (możliwe tylko po stronie Roche'a).

Doświadczony

Efekt: +10% do zdobywanych PD
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W ciągu całej gry zniszcz łącznie 10 manekinów treningowych.

Dziecko nocy

Efekt: +2 pkt/s do regeneracji żywotności w nocy
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Przekradnij się niezauważenie do namiotu króla Henselta w zadaniu Królewska krew (Akt II - Iorweth).

Egzorcysta

Efekt: +10% obrażeń przeciwko upiorom
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Wykonaj misję Klątwa krwi (Akt II - Roche).

Fechmistrz

Efekt: +4 pkt do obrażeń zadawanych w walce mieczem
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Obroń króla Henselta przed mordercami w trakcie misji Zabójcy królów (Akt II - Roche).

Iluzjonista

Efekt: +3 pkt do obrażeń zadawanych znakami
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie rozmów trzykrotnie skorzystaj z perswazji znakiem Axii.

Kat

Efekt: +1% do szans na natychmiastowe zabicie przeciwnika
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W trakcie Prologu, Aktu I i Aktu II zabij odpowiednio Aryana La Valette'a, Bernarda Loredo oraz Adama Pangratta, a następnie pozwól Roche'owi zamordować króla Henselta (możliwe tylko po stronie Roche'a).

Korona lata

Efekt: znak Quen zamieni się w Ognisty Quen, którego aktywowanie sprawi, że przeciwnik trafiający w barierę uzyska +10% szans na ulegnięcie podpaleniu
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Aktywuj kapliczkę na bagnach w lesie nieopodal Flotsam (Akt I).

Lekcja anatomii

Efekt: +10% obrażeń przeciwko ludziom
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Wykonaj pełne oględziny zwłok ofiary w zadaniu Z drżącym sercem (Akt II - Iorweth)

Mocne plecy

Efekt: +50 pkt do maksymalnego udźwigu Geralta
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie prologu oszczędź życie Aryana La Valette'a, a później pomóż mu się wydostać z lochów.

Mocny żołądek

Efekt: +10% do odporności na zatrucie
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie misji Kejran (Akt I) wypij eliksir o nazwie Mangusta przed rozpoczęciem walki z potworem.

Miotacz

Efekt: +5 pkt do obrażeń zadawanych nożami do rzucania
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Pokonaj Ves w konkurencji rzucania nożami do celu w trakcie misji Na kacu (Akt I).

Odporność na magię

Efekt: +20% do redukcji obrażeń otrzymywanych od magii
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie misji Róża pamięci (Akt I) zabierz Triss do elfich ruin, a kiedy oboje wpadniecie do ich wnętrza, odmów czarodziejce wspólnej kąpieli.

Ornitolog

Efekt: +10% obrażeń przeciwko wszystkim rodzajom harpii
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Ukończ misję Zlecenie na harpie (Akt II - Iorweth)

Pałkarz

Efekt: +20% na natychmiastowe zabicie przeciwnika podczas odbijanie strzał
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie rozwoju postaci należy odblokować drugi poziom zdolności Odbijania strzał, a następnie kilkukrotnie użyć jej w czasie walk.

Parada

Efekt: +10% do szansy na automatyczne wykonanie parady po zablokowaniu przeciwnika
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie rozwoju postaci należy odblokować zdolność Parowania, a następnie kilkunastokrotnie użyć jej w czasie walk.

Perswazja

Efekt: możliwość korzystania z perswazji w trakcie rozmów i uzyskiwanie dzięki temu atrakcyjnych informacji oraz innych korzyści
Liczba poziomów: 3
Jak zdobyć?: Pierwszy poziom tej zdolności odblokujesz, kiedy po raz pierwszy użyjesz perswazji. Dalsze wykorzystywanie tej umiejętności zapewni jej rozwój.

Piroman

Efekt: +20% do szans na podpalenie przeciwnika w czasie walki
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Kilkukrotnie pozwól Geraltowi ulec podpaleniu (np. poprzez wejście w ognisko). Zazwyczaj wystarczy ok. 5 razy.

Targowanie się

Efekt: +20% do zniżki na towary we wszystkich sklepach
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie misji Kejran: Kwestia ceny (Akt I) wynegocjuj z kupcem podwójną stawkę używając znaku Axii. Opisywaną umiejętność otrzymasz jednak dopiero po ukończeniu misji.

Wiedza tajemna

Efekt: +0.5 pkt do intensywności wszystkich znaków
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: Ukończ w Akcie III misję Zlecenie na gargulce (Iorweth, Roche).

Wymuszanie znakiem Axii

Efekt: możliwość wykorzystywania znaku Axii w czasie rozmów z bohaterami niezależnymi, która automatycznie ulepsza się poprzez częste używanie
Liczba poziomów: 3
Jak zdobyć?: Pierwszy poziom tej zdolności odblokujesz, kiedy po raz pierwszy użyjesz wymuszania znakiem Axii w czasie rozmowy.

Zasłona

Efekt: +5% do regeneracji wigoru w czasie walki
Liczba poziomów: 1
Jak zdobyć?: W czasie misji Twarde lądowanie (Akt I) pozostawaj wewnątrz magicznej osłony aż do momentu dotarcia do Flotsam.

Zastraszanie

Efekt: możliwość korzystania z zastraszania w trakcie rozmów i uzyskiwanie dzięki temu atrakcyjnych informacji oraz innych korzyści
Liczba poziomów: 3
Jak zdobyć?: Pierwszy poziom tej zdolności odblokujesz, kiedy po raz pierwszy użyjesz zastraszania. Dalsze wykorzystywanie tej umiejętności zapewni jej rozwój.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: