Zdolności

Vademecum gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

W czasie swoich wędrówek Geralt umiejętności Geralta znacznie się rozwiną. Przy okazji osiągnięcia nowego poziomu Wiedźmin zawsze będzie otrzymywał 1 punkt talentu, który może wydać na zakupienie nowej zdolności lub ulepszenie już posiadanej. Rozwój postaci może następować w czterech kierunkach: zwykłego treningu, szermierki, magii oraz alchemii. Każde drzewko zdolności rozwija się niezależnie od pozostałych, jednakże należy podkreślić, że najpotężniejsze zdolności wymagają odblokowania właściwie wszystkich mocy. W ciągu całej gry można zdobyć maks. 34 punktów talentu, a to oznacza, że niemożliwe jest wykupienie wszystkich specjalizacji - najlepiej wybrać jedno drzewko jako główne, a następnie dobierać do niego pojedyncze zdolności z pozostałych ścieżek rozwoju. Ponadto, każde drzewko posiada na swym końcu specjalną zdolność, która wprowadza do rozgrywki dodatkowy element - wykorzystywanie adrenaliny. Zdolności czerpiące moc z tej cechy są znacznie potężniejsze od pozostałych i mogą zapewnić ogromną przewagę na polu bitwy. Jednakże, właśnie z uwagi na konieczność generowania adrenaliny, nie można korzystać z tych zdolności zbyt często.

Zdolności zostały połączone ze sobą specjalną siatką, dlatego praktycznie niemożliwym jest, aby wykupić potężniejszą moc bez zainwestowania w jej poprzedniczkę. Co więcej, każda zdolność posiada dwa poziomy, dzięki czemu wybrane moce można dodatkowo ulepszać. Niektóre zdolności posiadają również specjalne "kropki" - są to sloty na mutageny. Te unikatowe substancje są w stanie jeszcze bardziej podnieść umiejętności Geralta - wystarczy w oknie rozwoju postaci wybrać odpowiednią zdolność oraz mutagen i przeprowadzić mutację. Mutageny występują w trzech formach: mniejszej, podstawowej i większej, lecz tak naprawdę zadowalające efekty uzyskiwane są jedynie poprzez stosowanie tych ostatnich. Są one najtrudniejsze do znalezienia, lecz należy pamiętać, że raz przeprowadzonej mutacji nie można potem cofnąć - korzystaj więc z dobrodziejstw mutagenów w sposób rozważny.

Jak już wyżej wspomniałem, w grze możliwe są cztery ścieżki rozwoju. Warto jednak podkreślić, że aby w ogóle mieć możliwość wykorzystania swych talentów do sztuk szermierki, magii lub alchemii, będziesz musiał zainwestować minimum 6 punktów talentu w zwykły trening.

Trening

Drzewko to zawiera absolutnie podstawowe zdolności. Warto zainwestować w nie więcej, niż wymagane 6 punktów, choć w początkowej fazie rozgrywki nie należy się całkowicie skupiać tylko i wyłącznie nim.

» Zobacz wszystkie zdolności drzewka Treningu

Szermierka

Jak łatwo się domyślić, dzięki inwestowaniu w to drzewko Geralt rozwinie swoją umiejętność fechtunku. Kolejne zdolności pozwolą ci na zwiększenie obrażeń zadawanych mieczem, zmniejszenie otrzymywanych obrażeń oraz częstsze wywoływanie efektów krytycznych. Miecz to podstawowa broń Wiedźmina, dlatego przejście gry ścieżką szermierzą jest najłatwiejszą drogą spośród możliwych i rekomendowaną graczom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grą.

» Zobacz wszystkie zdolności drzewka Szermierki

Magia

Ta ścieżka rozwoju wzmocni możliwości wiedźmińskich znaków, dzięki czemu uzyskają one premie do obrażeń oraz dodatkowe atrybuty - np. znak Quen będzie przenosił połowę potencjalnych obrażeń na atakujących Geralta wrogów, a znak Igni osiągnie znacznie większe pole rażenia. Rozwinięcie w pełni magicznych zdolnośći odblokuje również specjalny znak Heliotropu, dzięki któremu Wiedźmin będzie mógł wpływać na czasoprzestrzeń. Podążenie ścieżką maga jest nieco trudniejsze, niż czysta szermierka, jednakże pozwala doświadczyć wielu nowych wrażeń i dodatkowo ubarwia rozgrywkę.

» Zobacz wszystkie zdolności drzewka Magii

Alchemia

Rózwój ścieżki alchemii sprawi, że Geralt stanie się ekspertem zielarstwa, przyrządzania eliksirów, olejów i petard. Z czasem tworzone podczas medytacji specyfiki zyskają większą moc oraz czas trwania, a przez to pozwolą Wiedźminowi zadawać większe obrażenia i szybciej się regenerować. Dobrodziejstwa te idą w parze ze zmniejszeniem umiejętności bojowych Geralta, kiedy ten nie będzie pod wpływem wiedźmińskich wyrobów, a to oznacza dłuższe przygotowania do każdej walki i bardziej taktyczne podejście. Wybór tej ścieżki zalecany jest tylko osobom dobrze znającym mechanizmy rządzące rozgrywką i lubiącym likwidować swych wrogów w nieco skomplikowany, lecz wyrafinowy sposób.

» Zobacz wszystkie zdolności drzewka Alchemii


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaBestiariuszBohaterowieCechyEkwipunekGlosariuszMini-gryPrzewodnikUmiejętnościZdolnościZnaki