Znaki

Przewodnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

W Zabójcach królów powróciła możliwość rzucania wiedźmińskich znaków. Każdy z pięciu dostępnych znaków posiada podobne właściwości, co te znane z oryginalnego Wiedźmina, lecz mechanika ich rozwoju została zupełnie zmieniona. Podczas gdy w poprzedniej części gry znaki posiadały osobne drzewka rozwoju, w Zabójcach królów wszystkie znajdują się na wspólnym drzewku poświęconym magii. Ponadto, miejsca mocy przestały funkcjonować w znany wcześniej sposób, bowiem Geralt już na początku gry będzie znał wszystkie 5 znaków, co jest w zasadzie dosyć logiczne. Warto również wspomnieć o tym, że w Zabójach królów każdy znak posiada bazową liczbą obrażeń, którą można znacznie zwiększyć wykupując odpowiednie zdolności i/lub korzystając z odpowiedniego ekwipunku.

Warto dodać, że w grze istnieje również szósty znak - Heliotrop. Jego działanie polega na spowolnieniu czasu wokół Geralta, podczas gdy on sam będzie w dalszym ciągu poruszał się w czasie rzeczywistym - przypomina to znany z innych gier Bullet time. Heliotrop jest znakiem szczególnym i nie można go rozwijać poprzez inne zdolności, a użycie go jest możliwe dopiero po wypełnieniu paska adrenaliny. W związku z tymi wytycznymi znaku nie można używać zbyt często, jednakże okazuje się on niezwykle przydatny w walkach z wieloma wrogami na raz, których w końcowych etapach gry nie brakuje. Aby odblokować znak Heliotropu, niezbędne jest wykupienie zdolności Zmysłu magicznego, co w praktyce oznacza, że stanie się on dostępny jedynie dla postaci pragnących rozwinąć w pełni drzewko magii.

Podstawowe 5 znaków przedstawiam poniżej:

Aard

Gry cRPG - Przewodnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Znaki - Aard

Znak Aard tworzy telekinetyczną falę, która może odrzucić, powalić lub zamroczyć przeciwnika. Znak ten okazuje się również przydatny przy oczyszczaniu drogi z wszelkiego rodzaju przeszkód, takich jak rumowiska cegieł. Po zainstalowaniu Patcha 3.3 Znak Aard może zostać ulepszony do Lodowego Aarda poprzez zdobycie umiejętności Całun zimy.

 

Yrden

Gry cRPG - Przewodnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Znaki - Yrden

Znak Yrden tworzy na podłożu magiczną pułapkę, która może zranić lub unieruchomić przeciwnika. Początkowo Geralt będzie w stanie umieścić tylko jedną pułapkę na raz, lecz wraz z rozwojem znaku możliwe stanie się korzystanie z maks. 3 sideł i łączenie ich w śmiercionośne bariery.

 

Igni

Gry cRPG - Przewodnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Znaki - Igni

Dzięki znakowi Igni Geralt może uderzyć w przeciwnika falą płomieni, która po rozwinięciu umiejętności magicznych Wiedźmina obejmie znacznie większy obszar i prawdopodobnie podpali przeciwnika na dłuższą chwilę.

 

Quen

Gry cRPG - Przewodnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Znaki - Quen

Podstawowa linia obrony Wiedźmina, która pochłania obrażenia przez 30 sekund lub do momentu wykorzystania wszystkich punktów bariery. Wraz z rozwojem, zwiększa się długość trwania znaku Quen oraz limit obrażeń, jakie może pochłonąć, a dodatkowo połowa wartości ciosów zostaje odbita w kierunku przeciwnika. Po zainstalowaniu Patcha 3.3 Znak Quen może zostać ulepszony do Ognistego Quena poprzez zdobycie umiejętności Korona lata.

 

Axii

Gry cRPG - Przewodnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Znaki - Axii

Znak ten to nic innego, jak urok, który pozwala Geraltowi przez krótki czas kontrolować umysły przeciwnika. Wraz z rozwojem, Axii pozwoli na przejęcie władzy nad większą ilością wrogów oraz kontrolowanie ich przez dłuższy okres czasu.

 

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.