Koszmar Iris von Everec

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia

koszmar Iris von Everec jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia.

Umysł ludzki jest równie dziki i niezbadany, jak zamorskie krainy. Zamieszkują go groźne byty – lęki, złe wspomnienia, traumy. Przyczajone na skraju świadomości, niczym drapieżcy czekają na moment naszej słabości, by ujawnić się i nas zniszczyć.
– Arturius Vigo, „O istocie uroków i iluzji”.

Namalowany świat, stworzony w umyśle Iris von Everec, zaludniony był przez postacie z jej wspomnień, ale egzystowały tam również drapieżne stworzenia, będące wcielonymi lękami. Najgroźniejszą z tych istot był największy lęk Iris, który miał twarz jej męża.

Spotkane przez wiedźmina Eterale wyglądem przypominały Olgierda i walczyły podobną techniką, jak on. Grupa sześciu istot z początku była przyczajona, z wyjątkiem jednego eterala, który ruszył do walki z wiedźminem. Jego śmierć budziła kolejnego przeciwnika, potężniejszego niż poprzedni i potem aż do końca poległych eterali zastępowali silniejsi pobratymcy. Geralt musiał uważać, bowiem najmniejsza rana zadana jednemu z wyczekujących stworów sprawiała, że ten ożywiał się i dołączał do starcia.

Ostatecznie najlepszą taktyką przeciw koszmarnym stworzeniom okazały się odpowiednio wymierzone kontrataki.

Gatunki: brak

Słabości:

Łupy: brak

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Walka z Koszmarami Iris vel Eteralami jest jedną z najtrudniejszych w całej grze. Twoi przeciwnicy będa atakować pojedynczo. Pierwsi z nich okażą się bardzo słabi. Kolejni będą już znacznie bardziej sprawnymi szermierzami, natomiast ostatni dwaj błysną zdolnościami, jakich nie powstydziłby się sam Olgierd von Everec. Krótko mówiąc, im dalej w las, tym trudniej. Ale to nie wszystko! należy uważać, by podczas walki z jednym Eteralem nie "aktywować" kolejnych, np. poprzez przypadkowe trafienie mieczem lub Znakiem. Walka z dwoma lub większą liczbą Eterali, choć wiążę się ze specjalnym Osiagnięciem, jest niezwykle trudna.

Na szczęście przeciwnicy są wrażliwi na zamrożenie, ogień i truciznę, dlatego warto zrobić użytek z petard Północny Wiatr, Czarcia Purchawa i Gwiazda Tańcząca. W przypadku walki z kilkoma Koszmarami jednocześnie dobrym pomysłem jest zyskanie dystansu, wykorzystanie w/w bomb, a następnie "zamłynkowanie" pomiędzy wrogów z aktywnym Znakiem Quen, na deser zostawiając sobie Znak Igni; przydatna w takiej sytuacji może okazać się również kusza naładowana bełtami rozpryskowymi.

W bezpośrednich pojedynkach szczególnie dobrze działa taktyka, którą mogłeś stosować przy okazji pierwszego starcia z Olgierdem, czyli kontrowanie, gdy przeciwnik sposobi się do zadania potężnego ciosu, znamionowanego przez rozgrzane do czerwoności ostrze. Taki manewr ogłuszy Eterala na kilka sekund, pozwalając ci wyprowadzić kilka zupełnie bezkarnych uderzeń. Przy odpowiednim wyczuciu parowania i kontr każdy taki pojedynek powinien zakończyć się twoim zwycięstwem. Szkopuł w tym, że raczej nie będziesz walczył tylko z jednym Koszmarem na raz, a im więcej przeciwników, tym trudniej skutecznie wykorzystać tę taktykę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.