Zaklinanie

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia

Zaklinanie jest zupełnie nową mechaniką gry, która została wprowadzona w rozszerzeniu Serca z kamienia. W ten oto sposób w wiedźmińskim świecie pojawiły się słowa runiczne oraz glificzne - specjalne połączenia magicznych symboli, które potrafią uczynić elementy rynsztunku jeszcze potężniejszymi niż standardowe runy i glify. Haczyk? Aby skorzystać z ich mocy, trzeba skorzystać z pomocy ofirskiego rzemieślnika znanego jako Zaklinacz słów.

Zaklinacz słów

Tajemniczego rzemieślnika spotkasz w Górnym Młynie. Ofirczyk pożali ci się, że jego statek zatonął podczas podróży do Królestw Północy, a wraz z nim na dno poszła cała kosztowna aparatura do zaklinania słów. Czarodziej chętnie powróciłby do dawnego fachu, jednak aby stało się to możliwe, musiałby znaleźć patrona. Tym, jak nietrudno się domyślić, możesz być jedynie ty.

Możliwość skorzystania z mocy słów runicznych i/lub glificznych wymaga zatem wykonania zadań pobocznych Zaklinanie: Na dobry początek oraz Zaklinanie: Jakość kosztuje, w czasie których pomożesz Ofirczykowi odtworzyć warsztat, przy okazji inwestując... 30 tys. novigradzkich koron! Jest to całkiem spora suma, choć w długofalowej perspektywie całkowicie opłacalna.

Zaklinanie - mechanika działania

Zaklinacz słów może zakląć w twoim rynsztunku 9 różnych słów runicznych oraz 14 różnych słów glificznych. Zaklęcie pojedynczego słowa wymaga zużycia w wybranym przedmiocie wszystkich trzech slotów na runy/glify. Co ciekawe, jeśli wybrany przedmiot nie posiada trzech slotów na runy/glify, Ofirczyk będzie mógł to zmienić za drobną opłatą, jednak dopieroi, gdy zainwestujesz w jego warsztat.

Należy mieć na uwadze, że słowa runiczne nadpisują efekty run/glifów, niszcząc te ostatnie. Warto pamiętać też o tym, że jeśli umieścisz słowo runiczne/glificzne na elemencie wiedźmińskiego rynsztunku, a następnie go ulepszysz, to utracisz w ten sposób owe słowo.

Słowa runiczne

Poniższe zestawienie przedstawia wszystkie 9 słów runicznych dostępnych w grze. Warto pamiętać, że podczas walki aktywny pozostaje jedynie ten efekt, który znajduje się na aktualnie używanym mieczu.

Obraz Nazwa i opis Poziom
Pierogi
Spożywane jedzenie regeneruje o 100% więcej życia, ale wszystko smakuje jak pierogi.
1
Spokój
Po osiągnięciu maksimum, Punkty Adrenaliny zaczynają maleć do zera. W tym czasie zwiększa się regeneracja żywotności i wytrzymałości oraz zmniejsza się zatrucie eliksirami.
1
Utrwalenie
Premie zapewniane przez stoły płatnerskie i koła szlifierskie pozostają na stałe.
1
Odnowienie
Każdy cios zabijający przeciwnika przywraca 25% wytrzymałości.
2
Przecięcie
Zwiększa zasięg umiejętności Młynek o 1.1 m. oraz Rozpłatanie o 1.9 m.
2
Triumf
Cios zabijający przeciwnika dodaje od 0.1 do 0.25 Punktów Adrenaliny.
2
Napełnienie
Rzucenie Znaku zużywa Punkt Adrenaliny i napełnia miecz mocą, która uwalniana jest podczas następnego ataku.
3
Przedłużenie
Każdy niezablokowany cios wydłuża czas działania eliksirów o 0.5 s.
3
Wigor
Każdy przyrost żywotności powyżej maksymalnego poziomu podczas następnego ataku zostanie zamieniony na dodatkowe obrażenia (aż do + 50%).
3

Słowa glificzne

Poniższe zestawienie przedstawia wszystkie 14 słów glificznych dostępnych w grze.

Obraz Nazwa i opis Poziom
Ciężar
Wszystkie elementy pancerza traktowane są jak pancerz ciężki.
1
Odbicie
Pancerz odbija wszystkie pociski (z wyjątkiem magicznych).
1
Ogień
Przeciwnicy podpaleni Znakiem Igni mają 25% szansy na podpalenie innych przeciwników w zasięgu 2 m.
1
Wycieńczenie
Trafienie przeciwnika Znakiem Aard zmniejsza jego wytrzymałość o 50%.
1
Zawładnięcie
Gdy przeciwnik pod wpływem Znaku Aksji zginie, efekt przenosi się na następny cel.
1
Koło
Podstawowy atak Znakiem Igni razi wszystkich przeciwników dookoła - ale nigdy nie powoduje podpalenia.
2
Oczarowanie
Znak Aksji nałożony na przeciwnika przedłuża swoje działanie o 2 s. za każdym razem, gdy przeciwnik zadaje udany cios.
2
Równowaga
Wszystkie elementy pancerza traktowane są jak pancerz średni.
2
Spętanie
Gdy magiczna pułapka Yrden trafi przeciwnika, w miejscu, gdzie ten stoi, stworzy się glif Yrden.
2
Tarcza
Gdy rozpoczyna się walka, istnieje 100% szans na automatyczne rzucenie tarczy Quen, bez zużywania wytrzymałości.
2
Cierń
Zapewnia 30% szansy na odbicie części otrzymanych obrażeń atakującemu.
3
Eksplozja
Umierając, przeciwnicy podpaleni Znakiem Igni eksplodują, podpalając pobliskich przeciwników.
3
Lekkość
Wszystkie elementy pancerza traktowane są jako pancerz lekki.
3
Opętanie
Gdy przeciwnik pod wpływem Aksji zginie, efekt przenosi się na następny cel. Urok przedłuża swoje działanie o 2s. za każdym razem, gdy przeciwnik zadaje udany cios.
3

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.