Wampir wyższy

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wampir wyższy jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Uchodzę, delikatnie mówiąc, za potwora. Za krwiożercze monstrum.
– Emiel Regis, wampir wyższy

Wampiry wyższe z ich dalece prymitywniejszymi pobratymcami takimi jak ekimmy, alpy czy katakany łączy właściwie tylko łaknienie krwi. Tak naprawdę jest im znacznie bliżej do ludzi, niż reszty krwiopijców. Przypominają nas nie tylko z wyglądem, ale też inteligencją i zachowaniem. Nie występują przy tym bynajmniej na odludziu, nie skrywają się w cieniu – wręcz przeciwnie, szczególnie upodobały sobie miasta, gdzie prowadzą normalne z pozoru życia. Nawet wiedźmini nie są w stanie ich rozpoznać, jako, że ich medaliony w najmniejszym nawet stopniu nie reagują na bliskość wampira wyższego.

Jednak te wszystkie podobieństwa nie powinny przysłonić oczywistej różnicy – w odróżnieniu od ludzi, wampiry wyższe są właściwie nieśmiertelne. Tych, którzy stanęli przeciw nim w boju i przeżyli można policzyć na palcach jednej ręki.

Całe szczęście, wampiry wyższe są niezwykle rzadkie – i nie wszystkie są nam wrogie. Choć są łase na krew, nie potrzebują jej wcale do przeżycia. Część osobników całkowicie wyrzekła się żerowania na ludziach i żyje nikomu nie szkodząc – inne jednak oddają się swym żądzom bez opamiętania.

Wiedźmin, który odważy się stanąć naprzeciw wampirowi wyższemu musi być świadom, że jest to potwór o ogromnej sile, niewrażliwy na ogień, potrafiący manipulować ludźmi jak i zwierzętami, potrafi stać się niewidzialny czy przybrać kształt gigantycznego nietoperza, a nadto niezwykle trudno jest go ostatecznie zabić. Innymi słowy, nawet doświadczony zabójca potworów powinien zastanowić się dwa razy czy przyjąć wystawione na tego potwora zlecenie, choćby w zamian obiecywano pół królestwa i rękę księżniczki.

 

Słabości:

Łupy: brak

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Wampiry wyższe są niezwykle rzadkie. Jeśli jednak przyjdzie ci już z takim walczyć, to musisz wiedzieć, że potwory te są nadwyraz silne i szybkie. Gdy przeciwnik przybierze swą naturalną, nieludzką postać, nie próbnj nawet parować jego ciosów, lecz skup się na unikach; na wszelki wypadek staraj się podtrztmywać osłonę, jaką gwarantuje Znak Quen. Gdyby tego wszystkiego było mało, to pamiętaj też o tym, że wampiry wyższe uwielbiają atakować pod osłoną niewidzialnością. Jedynym remedium na to są oczywiście petarda Księżycowy Pył oraz Znak Yrden.

Wśród niewielu słabości, jakie posiadają wampiry wyższe, znajdują się srebro, olej przeciw wampirom oraz ogień. Odpowiednio rozwinięty Znak Igni jest w stanie podpalić bestię, co unieszkodliwi ją na kilka sekund i pozwoli zadać jej kilka ciosów. Kiedy już dojdzie do walki w zwarciu, zadawaj maks. 2-3 ciosy, po czym odskakuj, by uniknąć kontrataku przeciwnika. Niezłym pomysłem jest zastosowanie eliksiru Czarna Krew, jednakże trzeba on pamiętać, że zadaje on wampirowi obrażenia tylko wtedy, gdy on sam cię uderzy, a tego z pewnością powinieneś unikać.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.