Ciężkozbrojny alchemik jest archetypem chyba najbardziej zbliżonym do "książkowego" Geralta i zarazem najłatwiejszym w prowadzeniu. Jest śmiercionośny, szczególnie w swym ostatnim stadium, i łatwiejszy w rozwoju od swojego lekkozbrojnego odpowiednika. To wszystko sprawia, że jest to build sugerowany dla graczy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Wiedźminem 3 i nie czują się zbyt pewnie wśród meandrów systemu rozwoju postaci.
Dobór umiejętności
Jak sama nazwa wskazuje, build ten bazuje na zdolności przetrwania nawet w najcięższych warunkach. Atutami Geralta są tutaj ciężka zbroja oraz dodatkowa wytrzymałość gwarantowana przez dekokty i wiedźmińskie eliksiry. Oczywiście niesie to ze sobą również pewne negatywne konsekwencje: taki wojownik nie należy do najzwinniejszych, jednak jest w stanie przyjąć "na klatę" naprawdę wiele ciosów. Ponadto, odblokowanie dodatkowych slotów na umiejętności w dodatku Krew i wino sprawia, że warto pomyśleć również o inwestycji w Znak Quen, który może okazać się bezcenny w krytycznych sytuacjach.
- Gałąź A: Pamięć mięśniowa (5/5), Młynek (5/5), Trening siłowy (5/5) - zwiększają efektywność szybkich oraz silnych ataków oraz generowanie Adrenaliny. Na początku gry zdecydowanie bardziej przydają się ataki szybkie, dlatego to od nich sugeruję zacząć.
Mutagen: Większy czerwony mutagen - Gałąź B: Miażdżące ciosy (5/5), Rozpłatanie (5/5), Piorunujące uderzenie (5/5) - z zasady ciężkozbrojny alchemik bazuje jednak na atakach silnych, dlatego ta gałąź drzewa wzmacnia efektywność powolnych, lecz mocnych ciosów, zwiększając zadawane w ten sposób obrażenia oraz szanse na trafienie krytyczne.
Mutagen: Większy czerwony mutagen - Gałąź C: Zwiększona tolerancja (5/5), Odnowienie (5/5), Odporność nabyta (3/3) - niniejsza część drzewka odpowiada za zwiększenie tolerancji na eliksiry i przyspieszenie regeneracji żywotności, znacząco wiążąc los Geralta z jego eliksirami.
Mutagen: Większy zielony mutagen - Gałąź D: Przeobrażenie tkanek (5/5), Synergia (5/5) Techniki Szkoły Niedźwiedzia (1/1) - wreszcie ostatnia część drzewa pozwala jeszcze efektywniej korzystać z odwarów, a do tego zapewnia premię bazującą na liczbie wykorzystywanych mutagenów. Ostatnia z ww. umiejętności to z kolei dodatkowe bonusy do żywotności i silnych ciosów. Z uwagi na to powinna być wykupiona możliwie jak najszybciej, by ostatecznie trafić jednak do gałęzi D.
Mutagen: Większy zielony mutagen
Inne przydatne zdolności: Skupienie, Praca nóg, Kontrola metabolizmu, Instynkt łowcy, Rozładowanie tarczy, Spotęgowanie
Dobór ekwipunku
Nikogo nie powinno dziwić, że Iris oraz Aerondight stanowią optymalną parę mieczów; na wcześniejszym etapie rozgrywki warto rozważyć zdobycie wiedźmińskiego oręża z jego niedźwiedziej szkoły. Pancerz owego cechu będzie stanowił również najlepsze rozwiązanie pod względem obrony.
Przeglądając listę potencjalnych ulepszeń broni, warto skupić się na zwiększeniu punktów liczby żywotności za sprawą słowa runicznego Pierogi oraz wydłużyć działanie eliksirów dzięki Przedłużeniu. Z kolei Przecięcie zwiększy zasięg Młynka i Rozpłatania, co jest dość ważne w przypadku builda postaci, który nie należy do najbardziej mobilnych. We wcześniejszym etapie gry warto rozważyć runy, które mogą wrogów spowolnić lub wytrącić z równowagi jak np. Zoria, Trygław czy Strzybóg. Z kolei kamienie runiczne Swaróg i Czernobóg dostarczają dodatkowego wsparcia w zakresie przebijania pancerza i siły ataku.
Wśród ulepszeń pancerza najciekawiej prezentują się Odbicie i Cierń, które sprawiają, że przeciwnicy mogą pożałować ataku na powolnego, lecz ciężkozbrojnego wiedźmina. Jednocześnie Tarcza może zapewnić miłą niespodziankę na start potyczki. Z uwagi na to na wcześniejszym etapie gry warto rozważyć ulepszanie elementów zbroi przy pomocy glifów Quen.
- Miecz stalowy: Iris, Wyśmienity stalowy miecz wiedźmińskiego cechu niedźwiedzia
- Miecz srebrny: Aerondight, Wyśmienity srebrny miecz wiedźmińskiego cechu niedźwiedzia
- Zestaw pancerza: Rynsztunek szkoły niedźwiedzia
- Słowa runiczne: Pierogi, Przecięcie, Przedłużenie
- Słowa glificzne: Odbicie, Tarcza, Cierń
- Runy: Większy kamień runiczny Zoria, Większy kamień runiczny Trygław, Większy kamień runiczny Swaróg, Większy kamień runiczny Strzybóg, Większy kamień runiczny Czernobóg
- Glify: Większy Glif Quen
Dobór mutacji
Euforia wydaje się najlepszym rozwiązaniem, a to przez wzgląd na fakt, że zatrucie organizmu Wiedźmina będzie pozytywnie wpływało na efektywność jego ataku. Innym ciekawym rozwiązaniem jest Drugie życie, które zdaje się być idealnie skrojone pod takiego właśnie "tanka". Problem polega jednak na tym, że mutacja ta czyni Geralta wrażliwym na ciosy na krótki czas przed powrotem do zdrowia, co czyni ją znacznie mniej atrakcyjną - zwłaszcza w zestawieniu z proponowną tutaj Euforią.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!