Mag

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Książkowy Geralt używał Znaków raczej jako elementu wsparcia dla swoich zdolności szermierczych aniżeli jako swojej głównej siły, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, by w Wiedźminie 3 stworzyć taki build postaci, który będzie bazował przede wszystkim na magicznej stronie tewgo fachu. Wprawdzie niejeden łowca potworów mógłby się obrazić za nazwanie go "magiem", jednak na potrzeby poradnika dot. tego konkretnego builda, przyjmijmy właśnie tę roboczą nazwę.

Dobór umiejętności

Jak nietrudno zgadnąć, w buildzie opartym na magii wszystkie siły "inwestycyjne" należy rzucić w stronę zwiększania intensywności Znaków oraz wszelkich ulepszeń z nimi związanych. Nie sposób wymaksować wszystkich pięciu Znaków, dlatego ostatecznie musisz też zdecydować, które z nich sprawdzą się najlepiej w wybranym stylu gry. Najlepiej ograniczyć się do trzech Znaków. Quen wydaje się niezbędny dla takiego builda, jednak pozostałe dwa to już kwestia gustu. Gust autora poradnika skłania się ku Aardowi i Igni, dlatego to wokół nich zbudowany jest opisywany tutaj build. Sugestia jest umiejętnością godną polecenia każdemu Wiedźminowi, ponieważ pozwala znacząco wpływać na dialogi, jednakże niekoniecznie musi znajdować się w slotach przez cały czas. Jeśli nie zamierzasz inwestować za wiele w Znak Aksji, warto rozważyć rotowanie tej umiejętności w gałęzi D.

Haczyk? Niektóre potwory są odporne na magię i mogą stać się prawdziwym koszmarem dla wiedźmina bazującego tylko i wyłącznie na Znakach. Przeważnie są to wrogowie o grubym pancerzu, dlatego w przypadku posiadania "wolnych" punktów umiejętności, a na pewno po odblokowaniu czterech dodatkowych slotów w dodatku Krew i wino, warto wzmocnić swojego maga kilkoma umiejętnościami związanymi z tradycyjną szermierką.

  • Gałąź A: Rozładowanie tarczy (3/3), Spotęgowanie (3/3), Moc Quen (5/5) - Znak Quen to absolutna podstawa w "arsenale" każdego wiedźmina i archetyp maga nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Spotęgowanie może niejedednokrotnie uratować ci życie. Dosłownie.
    Mutagen: Większy niebieski mutagen
  • Gałąź B: Stopienie pancerza (5/5), Strumień ognia (3/3), Moc Igni (5/5) - powyższe umiejętności czynią z dłoni Geralta prawdziwy miotacz ognia. Dzięki nim Igni zacznie skutecznie przepalać pancerze, a alternatywny tryb znaku pozwoli rozproszyć moc na poszczególnych wrogów. Umiejętności te świetnie współgrają ze wszystkimi ulepszeniami zwiększającymi szansę na podpalenie oraz jego efekty.
    Mutagen: Większy niebieski mutagen
  • Gałąź C: Daleki Aard (3/3), Krąg Aard (3/3), Moc Aard (5/5) - Znak Aard świetnie sprawdza się zarówno w ofensywie, jak i defensywie. Inwestowanie w Daleki Aard pozwoli używać go niczym broni dystansowej, która świetnie działa przeciwko wrogom wrażliwym na powalenie - tych można potem dobić jednym ciosem! Krąg Aard to świetnie narzędzie defensywne, gdy jesteś otoczony przez wrogów, aczkolwiek wymaksowany, bez kary do powalenia, sprawdza się równie dobrze jako broń ofensywna.
    Mutagen: Większy niebieski mutagen
  • Gałąź D: Fala uderzeniowa (5/5), Synergia (5/5) Techniki Szkoły Kota (1/1) - Fala uderzeniowa pozwala uczynić z Aardu prawdziwie śmiercionośną broń, szczególnie jeśli ją wymaksujesz. Techniki Szkoły Gryfa wzmacniają magiczne możliwości Wiedźmina, a Synergia jest po prostu uniwersalną umiejętnością, którą warto wykorzystać w każdym buildzie.
    Mutagen: Większy niebieski mutagen

Inne przydatne zdolności: Trening siłowy, Miażdżące ciosy (5/5), Rozpłatanie, Piorunujące uderzenie, Sugestia

Dobór ekwipunku

"Mag" być może nie polega tak mocno na orężu jak inne archetypy postaci, ale nadal nie może wyrzeć się go całkowicie. Spośród mieczy z pewnością najlepiej sprawdzą się Iris oraz Aerondight, choć bardzo dobrą opcją na potwory jest również Geszeft. Na niższych poziomach warto pomyśleć o jak najszybszym zdobyciu mieczów należących do rynsztunku szkoły gryfa, bowiem zawarte w nich premie dodatkowo podkręcą zdolności magiczne. W przypadku elementów pancerza sprawa wygląda podobnie, dlatego czym prędzej postaraj się rozejrzeć za zbroją cechu gryfa, by następnie ją sukcesywnie ulepszać.

Mając na uwadze charakter builda, trudno wyselekcjonować szczególnie efektywne ulepszenia broni. Na pewno warto zainteresować się słowem glificznym Spokój, który oferuje niezłe bonusy za dość niewielką cenę. Napełnienie jest ciekawą opcją dla tych, którzy mimo wszystko chcą mieszać Znaki z odrobiną fechtunku. Znacznie ciekawiej wygląda sprawa ze słowami glificznymi, które warto dobrać pod kątem najczęściej używanych mocy. Tarcza niewątpliwie może przydać się każdemu Wiedźminowi. Ogień oraz Eksplozja zainteresują użytkowników Znaku Igni, Wycieńczenie - Aard, Zawładnięcie, Opętanie i Oczarowanie - Aksji, Spętanie - Yrden.

Zanim jednak dotrzesz do słów runicznych i glificznych, warto skupić się na pomniejszych ulepszeniach. Tutaj niewątpliwie dobra opcją jest gwarantujący większą moc Znaków kamień runiczny Weles. Inną dobrą opcją może być zwiększający szansę na podpalenie kamień runiczny Darzbóg - szczególnie jeśli chwilę potem spróbujesz przysmażyć wroga Igni. Glify należy oczywiście dobierać pod kątem wykorzystywanych Znaków. W przypadku tego konkretnego builda można zatem polecić ulepszenia ze Znakami Quen, Igni oraz Aard.

Dobór mutacji

W tym miejscu można polecić dwa kierunki rozwoju Wiedźmina. Jeśli chcesz to robić zgodnie z niniejszym opisem i naprawdę mocno postawić na Znak Aard, wybierz Przenikliwy chłód, który uczyni podmuchy magii znacznie bardziej śmiercionośnymi. Jeśli jednak zdecydowanie częściej korzystasz z Igni lub pozostałych Znaków, postaw na Uwrażliwienie na magię, które podniesie możliwości wszystkich zdolności magicznych Geralta, czyniąc z niego naprawdę potężnego "maga".


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.