Talia Królestw Północy jest jedną z czterech talii do Gwinta dostępnych w podstawowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i zarazem talią podstawową, z którą Geralt rozpoczyna swą przygodę w świecie pojedynków przy karcianym stole. Talia składa się z 38 kart, a jej głównymi postaciami są dowódcy armii Królestw Północy, których uzupełniają postaci znanych szpiegów, magów czy jednostek wojskowych.
Mocne strony
- Najmocniejszym punktem talii Królestw Północy jest możliwość wyłożenia na stół kart z Więzia w każdym z trzech szeregów. W dodatku są to karty posiadające do 4 punktów Siły, więc wyłożone w komplecie i wzmocnione np. Rogiem dowódcy mogą dostarczyć dużej liczby punktów przy bardzo niewielkim nakładzie sił.
- Talia posiada własnych medyków, dzięki czemu karty Więzi użyte w pierwszej rundzie mogą zostać przywrócone na stół w dwóch kolejnych rozdaniach i ponownie zapewnić dużą liczbę punktów Siły.
- Cechą wyróżniającą talię Królestw Północy jest duża liczba silnych kart III szeregu, które dodatkowo można wzmocnić wspomnianym już Rogiem dowódcy lub kartą dowódcy Foltest: Zdobywca.
- Dwie inne karty dowódców - Foltest: Król Temerii i Foltest: Syn Medella - są szczególnie przydatne w pojedynkach z taliami o dużej sile w II szeregu, a zatem przede wszystkim przeciwko graczom korzystającym z talii Scoia'tael.
- Królestwa Północy posiadają również własnych szpiegów, co pozwala wykorzystać taktykę pozorowanej klęski, która polega na tym, by podkładać przeciwnikowi swoich szpiegów i obserwować, jak ten wykłada na stół co lepsze karty, by następnie spasować. W ten oto sposób kolejne dwie rundy posiadacz talii Królestw Północy rozpocznie ze znacznie większą liczbą kart od swojego przeciwnika i wydatnie zwiększy swoje szanse na zwycięstwo w całej partii.
Słabe strony
- Skupianie się na pojedynczych szeregach - czy to jednostkach Więzi czy zwykłych jednostkach oblężniczych - czyni tę talię niezwykle podatną na efekty pogodowe. W związku z powyższym warto posiadać na ręce kartę Czystego nieba lub kartę dowódcy Foltest: Dowódca Północy.
- Zbyt szybkie wyłożenie na stół kart Więzi lub skupienie się na pojedynczym szeregu może skłonić przeciwnika do skorzystania z efektu Pożogi, co może znacząco utrudnić dalsze poczynania, a nawet doprowadzić do porażki.
- Jest to również związane z tym, że talia Królestw Północy posiada sporo niezależnych kart jednostek, lecz stosunkowo słabych - zwłaszcza w zestawieniu z talią Nilfgaardu - i ciężko na nich polegać.
- Żadna z kart bohaterów z talii Królestw Północy nie posiada unikatowej zdolności - oczywiście poza standarnową odpornością na inne efekty specjalne.
- Mimo dużej siły regularnych jednostek oblężniczych, talia Królestw Północy nie posiada ani jednego bohatera z III szeregu.
Zdolność specjalna
Jeśli runda zakończy się zwycięstwem Królestw Północy, w kolejnej rundzie gracz dobiera na rękę losową kartę ze swojej talii.
Lista kart
Poniżej przedstawiono pełną listę kart z talii Królestw Północy wraz z ich podstawową charakterystyką. Szczegółowe informacje na temat każdej z nich znajdziesz po kliknięciu w poniższe linki.
Obraz | Nazwa i specjalne zdolności | Typ | Szereg | Siła |
Balista | Karta jednostkl | III | 6 | |
Biedna Pierdolona Piechota Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2. |
Karta jednostkl | I | 1 | |
Detmold | Karta jednostkl | II | 6 | |
Esterad Thyssen Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności. |
Bohater | I | 10 | |
Filippa Eilhart Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności. |
Bohater | II | 10 | |
Foltest: Dowódca Północy Usuń aktywne efekty pogodowe wynikające z kart Trzaskający mróz, Ulewny deszcz i Gęsta mgła. |
Dowódca | |||
Foltest: Król Temerii Znajdź kartę Gęsta mgła w swojej talii i natychmiast ją zagraj. |
Dowódca | |||
Foltest: Syn Medella Niszczy najsilniejszą/e jednostkę/i dalekiego zasięgu twojego przeciwnika, jeśli suma siły jego jednostek dalekiego zasięgu wynosi 10 lub więcej. |
Dowódca | |||
Foltest: Zdobywca Podwaja siłę wszystkich twoich jednostek oblężniczych (o ile w ich rzędzie nie ma już Rogu Dowódcy). |
Dowódca | |||
Foltest: Żelazny Władca Zniszcz najsilniejszą jednostkę/ jednostki oblężniczą/e twojego przeciwnika, jeśli suma siły wszystkich jego kart oblężniczych wynosi 10 bądź więcej. |
Dowódca | |||
Jan Natalis Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności. |
Bohater | I | 10 | |
Katapulta Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2. |
Karta jednostkl | III | 8 | |
Keira Metz | Karta jednostkl | II | 5 | |
Komandos Niebieskich Pasów Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2. |
Karta jednostkl | I | 4 | |
Książę Stennis Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty. |
Karta jednostkl | I | 5 | |
Medyczka Burej Chorągwi Zmartwychwstanie: Przywraca jedną kartę ze zbioru kart odrzuconych (nie dotyczy kart bohaterów i kart specjalnych). |
Karta jednostkl | III | 5 | |
Mistrz Oblężeń z Kaedwen Wysokie Morale: Dodaje 1 punkt siły do wszystkich pozostałych kart znajdujących się w danej strefie pola bitwy. |
Karta jednostkl | III | 1 | |
Redański piechur | Karta jednostkl | I | 1 | |
Rębacze z Crinfrid Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2. |
Karta jednostkl | II | 5 | |
Sabrina Glevissig | Karta jednostkl | II | 4 | |
Sheala de Tancarville | Karta jednostkl | II | 5 | |
Sheldon Skaggs | Karta jednostkl | II | 4 | |
Sigismund Dijkstra Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty. |
Karta jednostkl | I | 4 | |
Talar Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty. |
Karta jednostkl | III | 1 | |
Trebusz | Karta jednostkl | III | 6 | |
Vernon Roche Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności. |
Bohater | I | 10 | |
Ves | Karta jednostkl | I | 5 | |
Wieża oblężnicza | Karta jednostkl | III | 6 | |
Yarpen Zigrin | Karta jednostkl | I | 2 | |
Zygfryd z Denesle | Karta jednostkl | I | 5 |
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!