Talia Królestw Północy

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Talia Królestw Północy jest jedną z czterech talii do Gwinta dostępnych w podstawowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i zarazem talią podstawową, z którą Geralt rozpoczyna swą przygodę w świecie pojedynków przy karcianym stole. Talia składa się z 38 kart, a jej głównymi postaciami są dowódcy armii Królestw Północy, których uzupełniają postaci znanych szpiegów, magów czy jednostek wojskowych.

Mocne strony

  • Najmocniejszym punktem talii Królestw Północy jest możliwość wyłożenia na stół kart z Więzia w każdym z trzech szeregów. W dodatku są to karty posiadające do 4 punktów Siły, więc wyłożone w komplecie i wzmocnione np. Rogiem dowódcy mogą dostarczyć dużej liczby punktów przy bardzo niewielkim nakładzie sił.
  • Talia posiada własnych medyków, dzięki czemu karty Więzi użyte w pierwszej rundzie mogą zostać przywrócone na stół w dwóch kolejnych rozdaniach i ponownie zapewnić dużą liczbę punktów Siły.
  • Cechą wyróżniającą talię Królestw Północy jest duża liczba silnych kart III szeregu, które dodatkowo można wzmocnić wspomnianym już Rogiem dowódcy lub kartą dowódcy Foltest: Zdobywca.
  • Dwie inne karty dowódców - Foltest: Król Temerii i Foltest: Syn Medella - są szczególnie przydatne w pojedynkach z taliami o dużej sile w II szeregu, a zatem przede wszystkim przeciwko graczom korzystającym z talii Scoia'tael.
  • Królestwa Północy posiadają również własnych szpiegów, co pozwala wykorzystać taktykę pozorowanej klęski, która polega na tym, by podkładać przeciwnikowi swoich szpiegów i obserwować, jak ten wykłada na stół co lepsze karty, by następnie spasować. W ten oto sposób kolejne dwie rundy posiadacz talii Królestw Północy rozpocznie ze znacznie większą liczbą kart od swojego przeciwnika i wydatnie zwiększy swoje szanse na zwycięstwo w całej partii.

Słabe strony

  • Skupianie się na pojedynczych szeregach - czy to jednostkach Więzi czy zwykłych jednostkach oblężniczych - czyni tę talię niezwykle podatną na efekty pogodowe. W związku z powyższym warto posiadać na ręce kartę Czystego nieba lub kartę dowódcy Foltest: Dowódca Północy.
  • Zbyt szybkie wyłożenie na stół kart Więzi lub skupienie się na pojedynczym szeregu może skłonić przeciwnika do skorzystania z efektu Pożogi, co może znacząco utrudnić dalsze poczynania, a nawet doprowadzić do porażki.
  • Jest to również związane z tym, że talia Królestw Północy posiada sporo niezależnych kart jednostek, lecz stosunkowo słabych - zwłaszcza w zestawieniu z talią Nilfgaardu - i ciężko na nich polegać.
  • Żadna z kart bohaterów z talii Królestw Północy nie posiada unikatowej zdolności - oczywiście poza standarnową odpornością na inne efekty specjalne.
  • Mimo dużej siły regularnych jednostek oblężniczych, talia Królestw Północy nie posiada ani jednego bohatera z III szeregu.

Zdolność specjalna

Jeśli runda zakończy się zwycięstwem Królestw Północy, w kolejnej rundzie gracz dobiera na rękę losową kartę ze swojej talii.

Lista kart

Poniżej przedstawiono pełną listę kart z talii Królestw Północy wraz z ich podstawową charakterystyką. Szczegółowe informacje na temat każdej z nich znajdziesz po kliknięciu w poniższe linki.

 
Obraz Nazwa i specjalne zdolności Typ Szereg Siła
Balista Karta jednostkl III 6
Biedna Pierdolona Piechota
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl I 1
Detmold Karta jednostkl II 6
Esterad Thyssen
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater I 10
Filippa Eilhart
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater II 10
Foltest: Dowódca Północy
Usuń aktywne efekty pogodowe wynikające z kart Trzaskający mróz, Ulewny deszcz i Gęsta mgła.
Dowódca    
Foltest: Król Temerii
Znajdź kartę Gęsta mgła w swojej talii i natychmiast ją zagraj.
Dowódca    
Foltest: Syn Medella
Niszczy najsilniejszą/e jednostkę/i dalekiego zasięgu twojego przeciwnika, jeśli suma siły jego jednostek dalekiego zasięgu wynosi 10 lub więcej.
Dowódca    
Foltest: Zdobywca
Podwaja siłę wszystkich twoich jednostek oblężniczych (o ile w ich rzędzie nie ma już Rogu Dowódcy).
Dowódca    
Foltest: Żelazny Władca
Zniszcz najsilniejszą jednostkę/ jednostki oblężniczą/e twojego przeciwnika, jeśli suma siły wszystkich jego kart oblężniczych wynosi 10 bądź więcej.
Dowódca    
Jan Natalis
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater I 10
Katapulta
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl III 8
Keira Metz Karta jednostkl II 5
Komandos Niebieskich Pasów
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl I 4
Książę Stennis
Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty.
Karta jednostkl I 5
Medyczka Burej Chorągwi
Zmartwychwstanie: Przywraca jedną kartę ze zbioru kart odrzuconych (nie dotyczy kart bohaterów i kart specjalnych).
Karta jednostkl III 5
Mistrz Oblężeń z Kaedwen
Wysokie Morale: Dodaje 1 punkt siły do wszystkich pozostałych kart znajdujących się w danej strefie pola bitwy.
Karta jednostkl III 1
Redański piechur Karta jednostkl I 1
Rębacze z Crinfrid
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl II 5
Sabrina Glevissig Karta jednostkl II 4
Sheala de Tancarville Karta jednostkl II 5
Sheldon Skaggs Karta jednostkl II 4
Sigismund Dijkstra
Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty.
Karta jednostkl I 4
Talar
Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty.
Karta jednostkl III 1
Trebusz Karta jednostkl III 6
Vernon Roche
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater I 10
Ves Karta jednostkl I 5
Wieża oblężnicza Karta jednostkl III 6
Yarpen Zigrin Karta jednostkl I 2
Zygfryd z Denesle Karta jednostkl I 5

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.