Buty

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Buty Elfów

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Elfów

Te miękkie buty sprawiają, że ich właściciel potrafi skradać się równie cicho, co leśne elfy. Złodzieje uwielbiają ten rodzaj obuwia, ale elfy niechętnie je eksportują, obawiając się, że mogą one zostać wykorzystane do nielegalnych celów.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +30% do Cichego chodzenia

Może używać: Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz je w szafce domu, w którym znajduje się Księżycowe Ostrze (Suldanesselar).

Buty Eteryczności

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Eteryczności

Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie dlaczego te buty zostały stworzone zajmowało umysły wielu mędrców w Candlekeep. Niektórzy sugerowali, że wręczył je pewnej szlachciance eteryczny kochanek, aby mogła się z nim spotykać. Inni po prostu wskazywali, że buty są użyteczne dla każdego maga, który pragnie stać się niewrażliwym na ataki fizyczne i zniszczyć przeciwnika magią ofensywną.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Te buty czynią właściciela eterycznym na 30 sekund (raz dziennie). Czyni to go odpornym na zwykłą broń. Wciąż można rzucać czary i używać broni.

Gdzie?: Są nagrodą za pomyślne ukończenie gry chochlików (południowa część Miasta Grot).

Buty Gorgony [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Gorgony

Legenda głosi, że mag, który stworzył te magiczne buty, uwięził w nich ducha prawdziwej gorgony. Niestety, magiczne właściwości tego obuwia nie zdołały uchronić nieszczęśnika przed zemstą samca gorgony, która została zgładzona.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Umożliwiają rzucanie Kamiennej skóry dwa razy dziennie (2 skóry za każdym użyciem)
  2. Właściciel jest odporny na cios w plecy

Gdzie?: Do kupienia u Carrasa w jaskini przemytników w Amkethran.

Buty Północy: Uścisk Mrozu

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Północy: Uścisk Mrozu

Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym mieście. Daviol, zaspokoiwszy głód krwi, powrócił do lodowej krainy i nikt nigdy więcej go nie ujrzał.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +50% do odporności na chłód

Waga: 4
Gdzie?: Otrzymasz je po umieszczeniu 5 mithrilowych monet w machinie błazna (ostatni poziom katakumb pod Czarowięzami).

Buty Szybkości: Łapy Geparda

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Szybkości: Łapy Geparda

Te magiczne buty należały do niebezpiecznego zabójcy lubiącego ścigać swe ofiary. Poruszał się on z taką szybkością, iż jego nieszczęsne cele nie miały szansy zareagować, nawet gdy były konno. Z czasem sława zabójcy sięgała coraz dalej, choć jego imię na zawsze pozostało tajemnicą. Wszyscy wiedzieli jedynie, że należy się obawiać ostatnich słów, które słyszą ofiary: "Możesz się ukryć, ale nie zdołasz uciec!".

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Zwiększają prędkość poruszania się.

Gdzie?: Otrzymasz je po umieszczeniu 5 mithrilowych monet w machinie błazna (ostatni poziom katakumb pod Czarowięzami); nosi je jeden z łowców, z którymi przyjdzie ci walczyć tuż po wejściu do Więzienia Sfer.

Buty Ukrycia: Szepczące Trzewiki<

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Ukrycia: Szepczące Trzewiki

Żyjący przed wiekami król Rhigaerd znany był z posiadania wielu zdolnych szpiegów. Byli oni tak zręczni, iż żaden zakątek i żadna tajna skrytka nie umknęła ich uwadze. Szpiedzy ci posiadali również dokładne mapy całych zamków i miast. W końcu, po wielu latach, wrogowie króla Rhigaerda zdołali zniszczyć jego szpiegowską siatkę, wykorzystując w tym celu wielu zdrajców. Wszystkie posiadane przez szpiegów przedmioty rozproszono wśród mieszkańców królestwa, co miało zapobiec stworzeniu podobnej organizacji w przyszłości.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +20% do Cichego chodzenia
  2. +15% do Krycia się

Waga: 4
Nie może używać: Wojownik, Mag, Kapłan, Druid
Gdzie?: Są ukryte w pokoju Mae'vara w jego gildii w dokach Athkatli.

Buty Uników: Kocie Zmysły

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Uników: Kocie Zmysły

Te magiczne buty stworzono po to, by nosząca je osoba czuła lecące w jej kierunku pociski i łatwiej ich unikała. Zamówił je ponoć nauczyciel ze szkoły łuczniczej, chcący uniknąć "wypadków", które często przydarzały się jego niedoświadczonym uczniom.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +5 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej

Waga: 4
Gdzie?: Nosi je Reti, jeden z porywaczy Lady Eglee.

Buty Uziemienia: Dar Talosa

Baldur's Gate 2 - Buty - Buty Uziemienia: Dar Talosa

Niezliczoną liczbę lat temu Twierdza Półwyspu Starspire wpadła w okrutne łapy Talosa po tym, jak zabito lubianego przez wszystkich Zwiastuna Burz. Talos obiecał zniszczyć miasto wywołując trzęsienia ziemi, odcinając ją od świata falami przypływów i sprowadzając burze. Para tych butów miała zapewnić, że tylko jeden człowiek przetrwa jego gniew. Później podróżnicy poszukujący szczęścia w zrujnowanym mieście natrafili na starego człowieka, który stracił rozum spędzając lata wśród zniszczeń. Buty, a wraz z nimi opowieść o mieście zniszczonym mocą boskiego gniewu, trafiły do wielu odległych krain.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +50% do odporności na elektryczność

Waga: 4
Gdzie?: Otrzymasz je po umieszczeniu 10 mithrilowych monet w machinie błazna (ostatni poziom katakumb pod Czarowięzami); do kupienia w świątyni Lathandera w Dzielnicy Świątyń.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.