Stara Wyzima

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Stara Wyzima

Stara Wyzima, pierwotna osada dzisiejszego miasta, jeszcze do niedawna była dzielnicą wyzimskiej biedoty. Była, gdyż ostatnio stała się gettem dla nieludzi oraz miejscem przetrzymywania ludzi zarażonych Catrioną.

W Akcie V-ym, kiedy to wreszcie otrzymasz dostęp do tej miasta, Stara Wyzima płonie. Nieważne kto i dlaczego zaczął - cała lokacja jest spowita ogniem, pośród którego ścierają się oddziały Zakonu Płonącej Róży i Scoia'tael. W takim oto miejscu przyjdzie ci egzystować przez przynajmniej połowę Aktu.

Pamiętaj o tym, że w Akcie V-ym twoje nastawienie do wojny jest już jasno określone - albo wspierasz Wiewiórki, albo Zakon, albo jesteś neutralny. Jest to bardzo istotne, ponieważ od tego zależy, jakie zadania będziesz wykonywał, a także z usług których kupców będziesz mógł korzystać.

Mapy


Stara Wyzima

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Stara Wyzima
  1. Pielęgniarki, Zoltan Chivay lub Biała Rayla (zadania "Pod płonącym niebem" (jeśli jesteś neutralny), "Płonąca nadzieja" (jeśli jesteś po stronie nieludzi) lub "Płomień, który oczyszcza" (jeśli jesteś po stronie Zakonu) )
  2. Grupy uchodźców (zadanie "Płonąca nadzieja" (jeśli jesteś po stronie nieludzi) )
  3. Szpital polowy
  4. Płonąca wieża
  5. Laboratorium Kalksteina
  6. Kuźnia
  7. Polowe centrum dowodzenia Zakonu
  8. Kryjówka Scoia'tael
  9. Wieża kata
  10. Jean-Pierre
  11. Dziura w murze (przejście na bagna)
  12. Paser

Ważne miejsca


Szpital polowy (3) - ostatni spokojny azyl dla rannych i potrzebujących. A przynajmniej tak się wydaje. Przed szpitalem znajdziesz tablicę z wiedźmińskimi zleceniami.

Laboratorium Kalksteina (5) - laboratorium alchemika, którego miałeś już okazję poznać we wcześniejszych Aktach.

Polowe centrum dowodzenia Zakonu (7) - jak sama nazwa mówi; jeśli nie sprzymierzyłeś się z Zakonem, budynek będzie prawie pusty.

Kryjówka Scoia'tael (8) - kryjówka sztabu dowodzenia Wiewiórek; jeśli się z nimi nie sprzymierzyłeś, będzie prawie pusty.

Wieża kata (9) - budynek, w którym schronił się krasnoludzki dentysta, Zahin Schmartz.

Zaułek paserów (12)- właściwie jedyne miejsce w Starej Wyzimie, w którym można się zaopatrzyć w rzeczy niezbędne do przetrwania; asortyment jest na szczęście całkiem pokaźny. Jeśli nie jesteś neutralny, będzie prawie pusty.

Dziura w murze (11) - jedyne miejsce, w którym można się wydostać ze Starej Wyzimy (brama na groblę jest zamknięta). Prowadzi na bagna, a konkretnie na tereny okalające cmentarz i Stare Dworzyszcze.

Ważne osoby


  1. Biała Rayla - jeden z najwyższych oficerów Zakonu Płonącej Róży; osobiście spotkasz ją tylko, jeżeli jesteś sprzymierzeńcem Zakonu.
  2. Kalkstein - alchemik, którego miałeś już okazję wcześniej poznać. Obecnie ma w Starej Wyzimie swoje laboratorium. Jest jedyną osobą, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka, jeżeli pozostałeś neutralny.
  3. Zahin Schmartz - krasnoludzki dentysta, rezydujący obecnie w Wieży Kata. Warto go odwiedzić, by dokończyć zadanie "Nie będzie bolało".
  4. Zoltan Chivay - krasnolud, stary druh Geralta; osobiście spotkasz go tylko, jeżeli jesteś sprzymierzeńcem Wiewiórek.
  5. Zygfryd z Denesle - ambitny ponad miarę rycerz Zakonu Płonącej Róży; osobiście spotkasz go tylko, jeżeli jesteś sprzymierzeńcem Zakonu.

Handlarze, rzemieślnicy


  1. Kalkstein - przesiaduje w swoim laboratorium (5), sprzedaje smarowidła, proszki, składniki alchemiczne oraz księgi. Jeśli wybrałeś neutralność, Kalkstein jest jedyną osobą, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka.
  2. Kwatermistrz Scoia'tael - można go spotkać przy bramie na groblę, po zakończeniu walk, ale tylko, jeśli wspierasz Wiewiórki; handluje kamieniami szlifierskimi i bronią.
  3. Kwatermistrz Zakonu - można go spotkać przy dziurze w murze prowadzącej na bagna, ale dopiero po zakończeniu walk i tylko, jeśli wspierasz Zakon; handluje kamieniami szlifierskimi i bronią.
  4. Malcolm Stein - spotkasz go w kuźni (6); jeśli jesteś sprzymierzeńcem Wiewiórek, to jest to jedyna osoba, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka.
  5. Paserzy - można ich spotkać w zaułku (12), ale tylko przed zakończeniem walk; sprzedają niemal wszystko: jedzenie, mocne, średnie oraz słabe alkohole, a także księgi, biżuterię, kamienie szlifierskie, runy (1x księżyca, słońca, ziemi) oraz kamienie runiczne (1x Perun, Swarog i Wodo).
  6. Płatnerz Zakonu - spotkasz go w polowym centrum dowodzenia Zakonu (7); jeśli jesteś sprzymierzeńcem Zakonu, to jest to jedyna osoba, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka.

Fauna


  1. Alghul
  2. Cmentar
  3. Ghul
  4. Graveir
  5. Mutant (tylko w zadaniu "Jej Wysokość Strzyga")

Flora


  1. Wilczy aloes (rośnie m.in. w doniczkach) - Liście wilczego aloesu

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.