Stara Wyzima, pierwotna osada dzisiejszego miasta, jeszcze do niedawna była dzielnicą wyzimskiej biedoty. Była, gdyż ostatnio stała się gettem dla nieludzi oraz miejscem przetrzymywania ludzi zarażonych Catrioną.
W Akcie V-ym, kiedy to wreszcie otrzymasz dostęp do tej miasta, Stara Wyzima płonie. Nieważne kto i dlaczego zaczął - cała lokacja jest spowita ogniem, pośród którego ścierają się oddziały Zakonu Płonącej Róży i Scoia'tael. W takim oto miejscu przyjdzie ci egzystować przez przynajmniej połowę Aktu.
Pamiętaj o tym, że w Akcie V-ym twoje nastawienie do wojny jest już jasno określone - albo wspierasz Wiewiórki, albo Zakon, albo jesteś neutralny. Jest to bardzo istotne, ponieważ od tego zależy, jakie zadania będziesz wykonywał, a także z usług których kupców będziesz mógł korzystać.
Mapy
Stara Wyzima
- Pielęgniarki, Zoltan Chivay lub Biała Rayla (zadania "Pod płonącym niebem" (jeśli jesteś neutralny), "Płonąca nadzieja" (jeśli jesteś po stronie nieludzi) lub "Płomień, który oczyszcza" (jeśli jesteś po stronie Zakonu) )
- Grupy uchodźców (zadanie "Płonąca nadzieja" (jeśli jesteś po stronie nieludzi) )
- Szpital polowy
- Płonąca wieża
- Laboratorium Kalksteina
- Kuźnia
- Polowe centrum dowodzenia Zakonu
- Kryjówka Scoia'tael
- Wieża kata
- Jean-Pierre
- Dziura w murze (przejście na bagna)
- Paser
Ważne miejsca
Szpital polowy (3) - ostatni spokojny azyl dla rannych i potrzebujących. A przynajmniej tak się wydaje. Przed szpitalem znajdziesz tablicę z wiedźmińskimi zleceniami.
Laboratorium Kalksteina (5) - laboratorium alchemika, którego miałeś już okazję poznać we wcześniejszych Aktach.
Polowe centrum dowodzenia Zakonu (7) - jak sama nazwa mówi; jeśli nie sprzymierzyłeś się z Zakonem, budynek będzie prawie pusty.
Kryjówka Scoia'tael (8) - kryjówka sztabu dowodzenia Wiewiórek; jeśli się z nimi nie sprzymierzyłeś, będzie prawie pusty.
Wieża kata (9) - budynek, w którym schronił się krasnoludzki dentysta, Zahin Schmartz.
Zaułek paserów (12)- właściwie jedyne miejsce w Starej Wyzimie, w którym można się zaopatrzyć w rzeczy niezbędne do przetrwania; asortyment jest na szczęście całkiem pokaźny. Jeśli nie jesteś neutralny, będzie prawie pusty.
Dziura w murze (11) - jedyne miejsce, w którym można się wydostać ze Starej Wyzimy (brama na groblę jest zamknięta). Prowadzi na bagna, a konkretnie na tereny okalające cmentarz i Stare Dworzyszcze.
Ważne osoby
- Biała Rayla - jeden z najwyższych oficerów Zakonu Płonącej Róży; osobiście spotkasz ją tylko, jeżeli jesteś sprzymierzeńcem Zakonu.
- Kalkstein - alchemik, którego miałeś już okazję wcześniej poznać. Obecnie ma w Starej Wyzimie swoje laboratorium. Jest jedyną osobą, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka, jeżeli pozostałeś neutralny.
- Zahin Schmartz - krasnoludzki dentysta, rezydujący obecnie w Wieży Kata. Warto go odwiedzić, by dokończyć zadanie "Nie będzie bolało".
- Zoltan Chivay - krasnolud, stary druh Geralta; osobiście spotkasz go tylko, jeżeli jesteś sprzymierzeńcem Wiewiórek.
- Zygfryd z Denesle - ambitny ponad miarę rycerz Zakonu Płonącej Róży; osobiście spotkasz go tylko, jeżeli jesteś sprzymierzeńcem Zakonu.
Handlarze, rzemieślnicy
- Kalkstein - przesiaduje w swoim laboratorium (5), sprzedaje smarowidła, proszki, składniki alchemiczne oraz księgi. Jeśli wybrałeś neutralność, Kalkstein jest jedyną osobą, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka.
- Kwatermistrz Scoia'tael - można go spotkać przy bramie na groblę, po zakończeniu walk, ale tylko, jeśli wspierasz Wiewiórki; handluje kamieniami szlifierskimi i bronią.
- Kwatermistrz Zakonu - można go spotkać przy dziurze w murze prowadzącej na bagna, ale dopiero po zakończeniu walk i tylko, jeśli wspierasz Zakon; handluje kamieniami szlifierskimi i bronią.
- Malcolm Stein - spotkasz go w kuźni (6); jeśli jesteś sprzymierzeńcem Wiewiórek, to jest to jedyna osoba, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka.
- Paserzy - można ich spotkać w zaułku (12), ale tylko przed zakończeniem walk; sprzedają niemal wszystko: jedzenie, mocne, średnie oraz słabe alkohole, a także księgi, biżuterię, kamienie szlifierskie, runy (1x księżyca, słońca, ziemi) oraz kamienie runiczne (1x Perun, Swarog i Wodo).
- Płatnerz Zakonu - spotkasz go w polowym centrum dowodzenia Zakonu (7); jeśli jesteś sprzymierzeńcem Zakonu, to jest to jedyna osoba, która może dla ciebie wykuć Zbroję Kruka.
Fauna
Flora
- Wilczy aloes (rośnie m.in. w doniczkach) - Liście wilczego aloesu
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!