- Helmici
- Wejście do Twierdzy Strażnika
- Wyjście z poziomu II
- Wyjście z poziomu III
- Wyjście z poziomu IV
- Wyjście z poziomu V
- Wyjście z lochu Uwięzionego
Przygoda w Twierdzy Strażnika jest całkowicie osobną częścią Tronu Bhaala i w żaden sposób nie wpływa na główny wątek dodatku. Można ją rozpocząć w dowolnym momencie gry. Trzeba mieć jednak na uwadze, że wyzwania, jakie są stawiane twojej drużynie, nie należą do najłatwiejszych, dlatego też nie ma sensu wysyłać tam początkujących herosów - średni poziom członków twojej ekipy nie powinien być mniejszy niż 20. Naturalnie, "wynagrodzenie" jest adekwatne do poziomu trudności - wewnątrz warowni znajdziesz wiele potężnych, magicznych przedmiotów, które będziesz mógł użyć podczas wątku głównego Tronu Bhaala, a także wiele części, za pomocą chochlik Cespenar będzie mógł ulepszyć posiadane już przedmioty; więcej na temat w dziale Świecuszki.
Przygodę rozpoczynasz w okolicy Twierdzy Strażnika. Udaj się do Helmitów (1). Uradowani kapłani poproszą cię o pomoc - oczywiście musisz się zgodzić. Szczegóły poznasz na szczycie twierdzy.
Helmici wyjaśnią ci, że są sektą zwaną "Rycerzami Czuwania", której celem jest strzeżenie "zła", zamkniętego w Twierdzy Strażnika przez samego Helma. Niestety, pieczęcie, które chroniły owo "zło" przed wydostaniem się na powierzchnię, zostały złamane i ktoś teraz musi je ponownie założyć; jak twierdzą sami Helmici, ich moc jest zbyt mała, by mogli to zrobić własnoręcznie. Porozmawiaj jeszcze z Bratem Polem. Otrzymasz od niego kamień strażniczy umożliwiający wejście do warowni, a także kilka cennych wskazówek, a mianowicie:
- Nikt nie wie, czym jest "zło" uwięzione w Twierdzy Strażnika,
- budowla ma 5 poziomów i połączona jest siecią portali, jednak niewiadomą pozostaje sposób, w jaki można aktywować owe portale,
- warownię zamieszkuje wiele różnych stworzeń, jednak nie wiadomo dokładnie jakich,
- nie wolno zabijać Uwięzionego, gdyż może to go uwolnić.
Na dobrą sprawę, nie wiesz właściwie nic. Porozmawiaj także z Siostrą Garleną, która za odpowiednią cenę może ci udostępnić swoje zapasy, a wśród nich są choćby takie perełki jak Kusza Ognistych Zębów +4 czy Krótki Miecz Maski +3. Kiedy będziesz gotów, wejdź do środka (2).
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o "wyjściach", oznaczonych cyframi od 3 do 7. Początkowo każde z nich będzie zamknięte, jednak po przejściu na dany poziom przez portal, otworzy się także jego wyjście na zewnątrz. Dzięki temu będąc nawet głęboko w lochach Twierdzy Strażnika będziesz mógł wrócić na dziedziniec, pohandlować z Helmitami i powrócić szybko do miejsca, z którego przyszedłeś.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!