Twierdza Strażnika, wejście

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Twierdza Strażnika, wejście
  1. Helmici
  2. Wejście do Twierdzy Strażnika
  3. Wyjście z poziomu II
  4. Wyjście z poziomu III
  5. Wyjście z poziomu IV
  6. Wyjście z poziomu V
  7. Wyjście z lochu Uwięzionego

Przygoda w Twierdzy Strażnika jest całkowicie osobną częścią Tronu Bhaala i w żaden sposób nie wpływa na główny wątek dodatku. Można ją rozpocząć w dowolnym momencie gry. Trzeba mieć jednak na uwadze, że wyzwania, jakie są stawiane twojej drużynie, nie należą do najłatwiejszych, dlatego też nie ma sensu wysyłać tam początkujących herosów - średni poziom członków twojej ekipy nie powinien być mniejszy niż 20. Naturalnie, "wynagrodzenie" jest adekwatne do poziomu trudności - wewnątrz warowni znajdziesz wiele potężnych, magicznych przedmiotów, które będziesz mógł użyć podczas wątku głównego Tronu Bhaala, a także wiele części, za pomocą chochlik Cespenar będzie mógł ulepszyć posiadane już przedmioty; więcej na temat w dziale Świecuszki.

Przygodę rozpoczynasz w okolicy Twierdzy Strażnika. Udaj się do Helmitów (1). Uradowani kapłani poproszą cię o pomoc - oczywiście musisz się zgodzić. Szczegóły poznasz na szczycie twierdzy.

Helmici wyjaśnią ci, że są sektą zwaną "Rycerzami Czuwania", której celem jest strzeżenie "zła", zamkniętego w Twierdzy Strażnika przez samego Helma. Niestety, pieczęcie, które chroniły owo "zło" przed wydostaniem się na powierzchnię, zostały złamane i ktoś teraz musi je ponownie założyć; jak twierdzą sami Helmici, ich moc jest zbyt mała, by mogli to zrobić własnoręcznie. Porozmawiaj jeszcze z Bratem Polem. Otrzymasz od niego kamień strażniczy umożliwiający wejście do warowni, a także kilka cennych wskazówek, a mianowicie:

  1. Nikt nie wie, czym jest "zło" uwięzione w Twierdzy Strażnika,
  2. budowla ma 5 poziomów i połączona jest siecią portali, jednak niewiadomą pozostaje sposób, w jaki można aktywować owe portale,
  3. warownię zamieszkuje wiele różnych stworzeń, jednak nie wiadomo dokładnie jakich,
  4. nie wolno zabijać Uwięzionego, gdyż może to go uwolnić.

Na dobrą sprawę, nie wiesz właściwie nic. Porozmawiaj także z Siostrą Garleną, która za odpowiednią cenę może ci udostępnić swoje zapasy, a wśród nich są choćby takie perełki jak Kusza Ognistych Zębów +4 czy Krótki Miecz Maski +3. Kiedy będziesz gotów, wejdź do środka (2).

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o "wyjściach", oznaczonych cyframi od 3 do 7. Początkowo każde z nich będzie zamknięte, jednak po przejściu na dany poziom przez portal, otworzy się także jego wyjście na zewnątrz. Dzięki temu będąc nawet głęboko w lochach Twierdzy Strażnika będziesz mógł wrócić na dziedziniec, pohandlować z Helmitami i powrócić szybko do miejsca, z którego przyszedłeś.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.