Archanioł

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Misję tę zleci ci Człowiek Iluzja zaraz po powrocie z Pochodu Wolności.

Opis

Jednym z twoich potencjalnych kompanów jest niejaki "Archanioł" - najemnik, który od dłuższego czasu utrudnia przestępczy proceder gangom na Omedze. Udaj się na miejsce, by poznać szczegóły - stacja znajduje się w systemie Sahrabarik Mgławicy Omega.

Gdy tam dotrzesz, skieruj się na spotkanie z Arią T'Loak, nieformalną władczynią tego miejsca. Asari udzieli ci kilku informacji na temat tajemniczego "Archanioła". Okaże się, że ten wytrawny żołnierz tak mocno zdenerwował lokalnych bossów świata przestępczego, że ci połączyli siły, aby go wykończyć. W chwili obecnej prowadzona jest rekrutacja najemników, którzy mają wspomóc gangi w szturmie na bazę Archanioła. Dołączenie do nich to twoja jedyna szansa, by dotrzeć do tajemniczego łowcy. Udaj się do położonego nieopodal biura "werbownika" Niebieskich Słońc, a zostaniesz wpisany na listę płac. Stamtąd powinieneś się udać do zachodniej części stacji, gdzie będzie czekać już na ciebie kierowca Niebieskich Słońc. W ten sposób dostaniesz się w okolice bazy Archanioła.

Na marginesie warto dodać, że wychodząc z biura werbunkowego natkniesz się na młodego chłopaka chcącego dołączyć w szeregi najemników. Możesz skorzystać z QTE, by rozbroić nastolatka, dzięki czemu ten nie zostanie zabity podczas szturmu na bazę Archanioła. Jeśli to zrobisz, chłopak wyśle później na twój prywatny adres wiadomość z podziękowaniem za uratowanie życia. Zapewni ci to kilka punktów Prawości.

Kiedy znajdziesz się już na miejscu, Salkie z Błękitnych Słońc poinstruuje cię w kwestii samej misji. W czasie rozmowy okaże się, że najemnicy mają służyć za mięso armatnie, które odwróci uwagę od głównego ataku na bazę. To oczywiście nie będzie dotyczyć ciebie, ponieważ twoim celem jest dotarcie do Archanioła i wydostanie go z jego schronienia w jednym kawałku. Na razie jednak, zgodnie z zaleceniem Salkiego, udaj się na poszukiwanie sierżanta Cathki.

Po drodze warto się rozglądać. Na początku przejdziesz przez pomieszczenie gangu Zaćmienie. Rozmowa z Jarothem zapewni ci nowy wpis do Leksykonu. Co więcej, znajdziesz tutaj "Wiadomość od Taraka", która doda do twojego dziennika mini-quest pt. Omega: Dostarcz datapad. Kiedy wyjdzieszz kwatery gangu, EDI zasugeruje, że walkę z najemnikami można znacznie ułatwić poprzez przeprogramowanie ich ciężkiego mecha oraz uszkodzenie śmigłowca. Nieco dalej, po lewej, natkniesz się na stację diagnostyki ciężkich mechów. Złam zabezpieczenia, dzięki czemu mech będzie później walczył po twojej stronie. W tym samym pomieszczeniu możesz również włamać się na konto przemytu piezo i zyskać sporo kredytów, a także zabrać ze skrzyni niezwykle rzadki rafinowany Pierwiastek Zero.

W kolejnej sali natkniesz się na Garma i żołnierzy Krwawej Hordy. Porozmawiaj z ich przywódcą, a zyskasz kolejny wpis do Leksykonu. Wyjdź na korytarz i zbadaj rachunki oszczędnościowe "Bezpieczeństwo", a zdobędziesz jeszcze trochę kredytów. Koniecznie też włam się do znajdującego się po prawej magazynu Błękitnych Słońc - w środku znajdziesz ogniwa do broni ciężkiej, stację medyczną, dokumentację transportów broni Błękitnych Słońc (więcej kredytów), a także dostawę broni Błękitnych Słońc, z której wyłuskasz ulepszenia - Siłę rażenia pistoletu maszynowego. Na końcu korytarza skręć w prawo, a trafisz do pokoju narad Błękitnych Słońc. Tarak nie będzie zbyt rozmowny, jednak zamienienie kilku zdań z jego asystentką, Jenthą, pozwoli ci uzyskać jeszcze jeden wpis do Leksykonu.

Po załatwieniu wszystkich spraw porozmawiaj z sierżantem Cathką - znajdziesz go na końcu korytarza, którym przyszedłeś. Członek gangu stwierdzi, że przybyłeś w samą porę, gdyż właśnie teraz rozpoczyna się szturm na bazę Archanioła. Jeśli posiadasz wystarczająco dużo punktów Egoizmu, możesz zasztyletować inżyniera, przez co ten nie skończy naprawiać pojazdu Taraka. To pomoże ci w późniejszej bitwie.

Na razie jednak ruszaj wraz z innymi najemnikami do bazy Archanioła. W tym momencie na ekranie pojawi się pasek życia Archanioła - nie może spaść do zera, ponieważ wówczas misja zakończy się niepowodzeniem. Nie wahaj się i od razu otwórz ogień do zaskoczonych łowców głów, a następnie po ich trupach skieruj się do bazy Archanioła. Tam okaże się, że znienawidzonym snajperem jest Garrus Vakarian, twój kompan z czasów pościgu za Sarenem. Turianin stwierdzi, że rozpoczął wojnę z gangami z przyczyn osobistych, jednak nie rozwinie tematu. Chwilę później do ataku przystąpią członkowie Zaćmienia. Zastrzel wszystkich, krórzy się pojawią, a po chwili do akcji wkroczy mech YMIR. Jeśli wcześniej przeprogramowałeś go, maszyna zaatakuje twoich wrogów, co znacznie ułatwi ci sprawę. Na koniec na polu bitwy pojawi się sam Jaroth. Zdejmij go, a pierwszy etap bitwy dobiegnie końca.

Po walce zbierz amunicję, która będzie regularnie pojawiać się w bazie Archanioła, a następnie przeszukaj cały kompleks. Znajdziesz m.in. skrytkę oraz sejf pełne kredytów, świetny Karabin bojowy M-15 Windykator, a także X-mody do omni-klucza: Skok mocy, które później mogą zwiększych twoją Siłę rażenia mocy technologicznych. Następnie porozmawiaj z Garrusem. Turianin zakomunikuje ci, że oddział Krwawej Hordy szturmuje bazę przez piwnicę. Tam też się udaj. Jeśli chcesz, możesz zostawić Archaniołowi jednego z członków twojej załogi. Zmniejszy to liczbę obrażeń, jaką będzie otrzymywał Garrus, jednak utrudni ci to walkę w podziemiach. Twoim celem będzie teraz zamknięcie trzech osłon, które zamkną przed Krwawą Hordą wejście o strony piwnic. W każdym z trzech korytarzy zmierzysz się z kilkoma członkami gangu Garma. Za każdym razem musisz przebić się do panelu awaryjnego, aktywować go i utrzymać pozycję przez 10 sekund. Kiedy wszystkie osłony zostaną zamknięte, zostaniesz przeniesiony do bazy Archanioła, by pomóc Garrusowi odeprzeć atak przywódcy Krwawej Hordy. Garm uderzy wprost na Archanioła, dlatego też na początku powinieneś go zignorować i zająć się jego podkomendnymi. Kiedy kroganin zostanie sam, pomóż turianinowi zlikwidować wroga. To zakończy drugą część bitwy.

Złap oddech, zbierz amunicję i porozmawiaj z Garrusem. Po chwili do ataku przystąpi ostatni z liderów sprzymierzionych gangów - Tarak. Podleci on na pole bitwy śmigłowcem i poważnie rani Archanioła, przez co będziesz musiał się obyć bez jego pomocy. Przygotuj się na trudną potyczkę, bowiem do walki ruszy cały oddział Błękitnych Słońc, dowodzony przez Jenthę, zaś Tarak będzie dodatkowo ostrzeliwał cię ze swojego pojazdu. Szeregowi żołnierze gangu nie powinni stanowić większego wyzwania, dlatego zdejmij ich w pierwszej kolejności. Następnie zajmij się Jenthą, by na koniec zostawić sobie śmigłowiec. Jeśli masz przy sobie ciężką broń, zniszczenie pojazdu nie sprawi ci żadnego problemu. W przeciwnym wypadku walka się nieco przeciągnie, ale i tak powinieneś wyjść z niej zwycięsko.

Po zestrzeleniu Taraka powrócisz na Normandię. Choć Garrus mocno oberwał, lekarze Cerberusa postawią go na nogi, dzięki czemu turianin stanie się dostępny jako członek załogi.

Podsumowanie misji:


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.