WstÄp
MisjÄ tÄ zleci ci CzĹowiek Iluzja zaraz po powrocie z Horyzontu.
Opis
Z akt dowiesz siÄ, Ĺźe twoja dawna towarzyszka Tali, ktĂłrÄ , nota bene, spotkaĹeĹ juĹź na Pochodzie WolnoĹci, moĹźe okazaÄ siÄ cennym nabytkiem dla twojej misji. QuariankÄ znajdziesz na planecie Haestrom w systemie Dholen OdlegĹego OkrÄgu.
TuĹź po przybyciu na miejsce EDI poinformuje ciÄ, Ĺźe promieniowanie lokalnego sĹoĹca zniszczyĹo magnetosferÄ Heastromu. Oznacza to, Ĺźe nie moĹźesz pozostawaÄ w oĹwietlonych czÄĹciach planety zbyt dĹugo, poniewaĹź doprowadzi to do przepalenia twoich tarcz. Lokacja na szczÄĹcie obfituje w miejsca zacienione, jednak od samego poczÄ tku powinieneĹ wyrabiaÄ nawyk sprintowania przez odsĹoniÄte tereny. W późniejszym etapie misji, gdy gethy podkrÄcÄ temperaturÄ, pamiÄtanie o radzie EDI moĹźe staÄ siÄ kwestiÄ Ĺźycia i Ĺmierci.
Zmierzaj przed siebie - na razie nie spotkasz Ĺźadnych wrogĂłw. Dojdziesz do stróşówki, gdzie usĹyszysz nagranie jednego z quarian. OddziaĹ ich komandosĂłw, wĹrĂłd ktĂłrych byĹa Tali, wpadĹ w puĹapkÄ gethĂłw. UĹźyj moduĹu sterujÄ cego bramÄ , by otworzyÄ sobie przejĹcie do ruin poĹoĹźonego na Haestromie kompleksu badawczego. Przed odejĹciem sprawdĹş jeszcze apteczkÄ i uszkodzonego getha, przy ktĂłrym znajdziesz 3000 kredytĂłw.
W ruinach napotkasz spory opĂłr ze strony wrogich maszyn - przewaĹźnie ĹźoĹnierzy. Eliminuj je i posuwaj siÄ powoli do przodu doĹem lub balkonem; wybĂłr naleĹźy do ciebie, jednak druga opcja pozwoli ci zabijaÄ gethy o wiele efektywniej. UwaĹźaj teĹź na promienie sĹoneczne. Po walce przeszukaj caĹe pole bitwy - znajdziesz m.in. stacjÄ medycznÄ, 400 jednostek rafinowanego irydu, a takĹźe "dostosowany ciÄĹźki pistolet", stanowiÄ cy ulepszenie SiĹy raĹźenia ciÄĹźkiego pistoletu.
WejdĹş do tunelu znajdujÄ cego siÄ po prawej stronie lokacji. W Ĺrodku napotkasz dwa kolejne gethy, ktĂłrych zniszczenie raczej nie przysporzy ci problemu. Przeszukaj uszkodzonego getha ĹowcÄ (moĹźesz go w pierwszej chwili nie zauwaĹźyÄ ze wzglÄdu na niesprawne urzÄ dzenie maskujÄ ce), a zyskasz 6000 kredytĂłw. Obok niego znajdziesz takĹźe caĹkiem przydatny Pistolet maszynowy Grom. Nieopodal natkniesz siÄ rĂłwnieĹź na quariaĹskie radio, przez ktĂłre usĹyszysz dowĂłdcÄ komandosĂłw imieniem Kal'Reegar. W trakcie rozmowy dowiesz siÄ, Ĺźe jego ĹźoĹnierze osĹaniajÄ przed gethami Tali, jednak mogÄ dĹugo nie wytrzymaÄ. Co gorsza, na koniec rozmowy na miejscu pojawi siÄ desantowiec gethĂłw, ktĂłry zrzuci w wir walki nowe jednostki, a do tego wywrĂłci jeden z filarĂłw, co odetnie wejĹcie do bazy quarian. Nie masz innego wyjĹcia - musisz poszukaÄ ĹadunkĂłw wybuchowych, aby wysadziÄ przeszkodÄ.
Na poczÄ tek zajmij siÄ likwidacjÄ gethĂłw na dziedziĹcu bazy. W pierwszej kolejnoĹci sugeruje zajÄ Ä siÄ Ĺowcami - kiedy wĹÄ czÄ urzÄ dzenia maskujÄ ce, sÄ doĹÄ trudno uchwytni. Powoli zmierzaj naprzĂłd i likwiduj wrogĂłw, natkniesz siÄ takĹźe na skrzyniÄ z 400 jednostkami rafinowanego irydu. Przed sobÄ ujrzysz dwupoziomowy magazyn, zaĹ na lewo spory garaĹź. W kaĹźdym z tych miejsc znajdziesz jeden z dwĂłch ĹadunkĂłw wybuchowych - proponuje zaczÄ Ä od garaĹźu.
W okolicy budowli bÄdziesz musiaĹ zmierzyÄ siÄ z kilkoma gethami - lecz czego innego moĹźna siÄ byĹo spodziewaÄ? Po rozprawieniu siÄ z wrogami wejdĹş do garaĹźu, gdzie czeka na ciebie jeszcze wiÄcej niezbyt przyjaznych maszyn. Zlikwiduj je i rozejrzyj siÄ po pomieszczeniu. Znajdziesz stacjÄ medycznÄ , zaĹ na schodach nieopodal dziennik Tali, dokumentujÄ cy jej badania nad sĹoĹcem Haestroma. Nie zapomnij zabraÄ ĹadunkĂłw wybuchowych. Kiedy je podniesiesz, oddziaĹ gethĂłw rozpocznie szturm na budynek. Schowaj siÄ i likwiduj wrogĂłw, ktĂłrymi dowodzi behemot, co da ci okazjÄ do wykorzystania ciÄĹźkiej broni.
NastÄpnie skieruj siÄ do magazynu. Spodziewaj siÄ twardego oporu ze strony gethĂłw, ktĂłre moĹźesz eliminowaÄ z ziemi lub poĹoĹźonego o rzut beretem balkonu. Ten zapewni ci o wiele lepszÄ perspektywÄ (znajdziesz takĹźe kolejny dziennki Tali), jednak bÄdziesz musiaĹ uwaĹźaÄ na promienie sĹoneczne. Tak czy inaczej, w magazynie znajdziesz skrzyniÄ z rafinowanym irydem (400 jednostek) i stacjÄ medycznÄ . WejdĹş do maĹego tunelu. W pomieszczeniu za nim moĹźesz uzupeĹniÄ liczbÄ medi-Ĺźeli, a takĹźe zdobyÄ Ĺadunki wybuchowe. Znajdziesz tutaj rĂłwnieĹź zapas ogniw, ktĂłre przydadzÄ siÄ juĹź za chwilÄ, kiedy gethy, z niszczycielem na czele, zacznÄ szturmowaÄ magazyn. ZnajdĹş dobrÄ osĹonÄ (bynajmniej nie za kruchymi kontenerami!) i eliminuj kolejnych wrogĂłw, szczegĂłlnÄ uwagÄ zwracajÄ c na ulokowanych na balkonie snajperĂłw.
Po zakoĹczeniu walki skieruj siÄ do wejĹcia do obozu quarian, ktĂłre zostaĹo zablokowane przez wyburzony filar. Zamontuj Ĺadunki wybuchowe i przygotuj siÄ na maĹe fajerwerki. Kiedy drzwi do wewnÄ trz kompleksu stanÄ przed tobÄ otworem, nie wahaj siÄ wejĹÄ do Ĺrodka. Tam zastaniesz zwĹoki kilkunastu quarian, ale teĹź i gethĂłw. Przy konsoli komunikacyjnej usĹyszysz gĹos Tali. Twoja dawna towarzyszka na szczÄĹcie Ĺźyje, jednak gethy usilnie prĂłbujÄ dobraÄ siÄ do jej skĂłry. Quarianka otworzy drzwi prowadzÄ ce do wnÄtrza bazy, jednak nim z nich skorzystasz, rozejrzyj siÄ po obozowisku. Dwa uszkodzone gethy + stary sejf Ĺcienny zapewniÄ ci w sumie zastrzyk 15000 kredytĂłw, zaĹ zbadanie rozebranego karabinu gethĂłw pozwoli ci ulepszyÄ SiĹÄ raĹźenia karabinu szturmowego. Medi-Ĺźel ze stojÄ cej obok stacji medycznej rĂłwnieĹź moĹźe okazaÄ siÄ dosyÄ cenny.
Po wyjĹciu z obozu wejdziesz do duĹźego, otwartego obszaru. BÄdziesz musiaĹ zmierzyÄ siÄ tutaj z dwoma behemotami gethĂłw oraz kilkunastoma sondami bojowymi. Te ostatnie to przeciwnicy "na jeden strzaĹ", jednak w przypadku behemotĂłw nieodzowna bÄdzie broĹ ciÄĹźka. UwaĹźaj przy tym, by nie naraziÄ siÄ na dziaĹanie promieni sĹonecznych, co moĹźe w tym wypadku przewaĹźyÄ o twoim zwyciÄstwie lub poraĹźce.
Po przejĹciu przez otwarty teren trafisz do maĹego bunkra. Zhakuj stary sejf (wewnÄ trz jest 6000 kredytĂłw) i zapisz grÄ. Po uruchomieniu konsoli ochrony czeka ciÄ finaĹowa batalia.
W ruinach znajdujÄ cych siÄ tuĹź przed obserwatorium spotkasz wreszcie Kal'Reegara, z ktĂłrym miaĹeĹ okazjÄ wczeĹniej rozmawiaÄ. CaĹy jego oddziaĹ oddaĹ Ĺźycie, by ochroniÄ Tali, na ktĂłrej kryjĂłwkÄ naciera kolos gethĂłw i kilkanaĹcie innych istot jego gatunku. Quarianin, pomimo ciÄĹźkich ran, zaoferuje pomoc w zniszczeniu maszyny. Jedyny sposĂłb, by go od tego odwieĹÄ, to uĹźycie QTE PrawoĹci w odpowiednim momencie dialogu. Tak czy inaczej, Kal'Reegar zaproponuje, byĹ ruszyĹ kolosowi na spotkanie po prawej platformie, podczas gdy on bÄdzie ciÄ osĹaniaĹ i staraĹ siÄ zniszczyÄ osĹony potÄĹźnej maszyny. Ta potrafi siÄ zwijaÄ w kĹÄbek i naprawiaÄ, co nieco utrudni twoje zadanie. Sugeruje jednak nieco zmodyfikowaÄ plan quarianina i nie opuszczaÄ miejsca spotkania dopĂłki nie zestrzelisz wiÄkszoĹci pomniejszych gethĂłw. Kiedy to zrobisz, ruszaj na platformÄ, unikaj sĹoĹca i likwiduj niedobitki maszyn. Na koniec pozostanie ci kolos. UĹźyj ciÄĹźkiej broni, by zniszczyÄ jego pancerz, lecz chowaj siÄ przed zabĂłjczym ostrzaĹem wroga. Kolos co jakiĹ czas bÄdzie siÄ chowaĹ i uzupeĹniaĹ tarcze, jednak liczba punktĂłw pancerza pozostanie bez mian. Po krĂłtkim czasie powinieneĹ zniszczyÄ getha, co bÄdzie niemal rĂłwnoznaczne ze zwyciÄstwem. Po walce przeszukaj pole bitwy - znajdziesz cztery skrzynie z rafinowanym irydem (po 200 jednostek w kaĹźdej).
Pozbywszy siÄ wszystkich wrogĂłw, wejdĹş do obserwatorium. W Ĺrodku natkniesz siÄ na uszkodzonego getha (+6000 kredytĂłw); spotkasz rĂłwnieĹź Tali. Quarianka wyjaĹni ci, Ĺźe informacje zebrane przez jej zespóŠbadawczy wskazujÄ na to, Ĺźe aktywnoĹÄ sĹoĹca, wokóŠktĂłrego krÄ Ĺźy Haestrom, nie jest normalna. Na razie nie dowiesz siÄ jednak nic wiÄcej. JeĹli Kal'Reegar przeĹźyĹ bitwÄ, Tali podziÄkuje ci za uratowanie mu Ĺźycia. Na koniec rozmowy quarianka stwierdzi, Ĺźe jej misja dobiegĹa koĹca i moĹźe doĹÄ czyÄ do twojej zaĹogi. W tym momencie misja zakoĹczy siÄ, zaĹ quariankÄ bÄdziesz mĂłgĹ później spotkaÄ w maszynowni Normandii.
Podsumowanie misji:
- Punkty doĹwiadczenia: 1000
- Kredyty: 30000 od Cerberusa oraz 39000 znalezione w czasie misji
- Zasoby: 2000 irydu
- Ulepszenia: SiĹa raĹźenia karabinu szturmowego, SiĹa raĹźenia ciÄĹźkiego pistoletu
- BroĹ: Pistolet automatyczny M-9 Grom
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!