Stacja Hermes

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Po zainstalowaniu DLC pt. Projekt Nadzorca na twoim osobistym terminalu pojawi się nowa informacja od Człowieka Iluzji. Przeczytanie jej rozpocznie tę misję.

Opis

Człowiek Iluzja jest zmartwiony, bowiem jedna z placówek badawczych Cerberusa przestała odpowiadać na jakiekolwiek sygnały i ktoś powinien to sprawdzić. Oczywiście tym kimś jesteś ty, dlatego twoim następnym celem powinna być planeta Aite w systemie Tyfon wewnątrz Masywu Feniksa.

Chwilę po przybyciu na stację skontaktuje się z tobą niejaki dr Archer. Badacz poinformuje cię, że kontrolę nad całym kompleksem przejęła zbuntowana WI, którą należy odciąć od komunikacji ze światem zewnętrznym, chowając talerz transmisyjny. To będzie teraz twoje główne zadanie. Nim wejdziesz do wnętrza budynku, rozejrzyj się jeszcze po lądowisku - znajdziesz ogniwa do broni ciężkiej oraz skrzynię z 1000 jednostek rafinowanego palladu.

Wejdź do stacji jedynym możliwym wejściem i skorzystaj ze schodów, by znaleźć się na niższym poziomie. Zobaczysz monitor, na którym dr Archer przybliży ci sytuację wewnątrz kompleksu badawczego. Dowiesz się m.in., że w okolicy rezyduje całkiem sporo gethów, przez które oczywiście będziesz musiał się przebić. Na razie jednak wyjdź z tego pomieszczenia i skieruj się do kolejnego. Znajdziesz tam panel sterowania, o którym wspominał Archer. W schowaniu talerzu przeszkodzi jednak sama WI. Mało tego, planuje ona nadać własny zawirusowany komunikat! Możesz jej to uniemożliwić poprzez zniszczenie anten znajdujących się tuż przy talerzu komunikacyjnym, jednak aby do niego dotrzeć, będziesz musiał dostać się do kolejki. To twój nowy cel. Opuść pomieszczenie administracyjne drzwiami po lewej, po drodze wsłuchując się w jeden z wielu dzienników Archera, jakie można znaleźć na całej stacji.

Zejdź na dół, a następnie skręć w lewo. Na ziemi znajdziesz palmtop, którego zbadanie będzie warte 525 kredytów. Ruszaj dalej, w kierunku schodów, a następnie do końca koryatarza. Tam, po lewej, natrafisz na kolejne drzwi. Po przejściu przez nie znajdziesz się w części socjalnej, gdzie wreszcie spotkasz gethy - całkiem sporo gethów. Uważaj zwłaszcza na niszczyciela i żołnierzy rakietowych rozmieszczonych na balkonie. Gdy się z nimi rozprawisz, podejdź do kawiarni i przygotuj się na odparcie kolejnej fali wrogów. Tutaj znów prym będą wieść żołnierze rakietowi, więc eliminuj ich w pierwszej kolejności. Wejdź do środka kawiarni. Chwilę później od strony kolejki nadciągnie jeszcze jeden, tym razem nieco mniejszy oddział gethów. Zniszcz je, a następnie rozejrzyj się po okolicy. W kawiarni natkniesz się na kasę z kredytami (dokładnie 450), zaś w bocznym pomieszczeniu znajdziesz stację medyczną i ogniwa. Przejdź też na balkon i wejdź do sąsiadujących z nimi kwater sypialnych, a natkniesz się na kolejny dziennik Archera i sejf ścienny, który po zhakowaniu wzbogaci cię o 1125 kredytów.

Skieruj się na stację kolejki, po drodze sprawdzajac części zamienne (525 kredytów) oraz stację medyczną. Na koniec aktywuj terminal pojazdu. Po krótkiej przejażdżce znajdziesz się tuż pod talerzem komunikacyjnym. Wyjdź na zewnątrz i idź cały czas przed siebie jedyną dostępną drogą. Niedaleko po swojej lewej zobaczysz skrzynię z ogniwami, którymi jak zwykle warto się zainteresować. Nieopodal czeka cię kolejna potyczka z gethami. Skryj się za osłonami i zlikwiduj wrogów, bacząc zwłaszcza na niszczyciela. Idź znów przed siebie, a niedługo po lewej zobaczysz kolejny magazyn, a tam skrzynię z 1000 jednostek rafinowanego palladu, stację medyczną oraz następny dziennik Archera. Wróć na główną drogę i podejdź do terminalu. Dzięki niemu wysuniesz brakujący kawałek podłogi, co umożliwi ci podejście do talerza. W pobliżu drzwi zatrzymaj się i spójrz w lewo. Zobaczysz kolejny oddział gethów - znajdź osłonę i odeprzyj ich atak. Po uporaniu się z wrogami zapisz grę i zhakuj główne wrota, po czym wejdź do środka.

Wewnątrz konstrukcji czeka cię gorące powitanie ze strony małej armii gethów. Naprzeciw ciebie staną żołnierze, ich rakietowi towarzysze, łowcy, a także kilku niszczycieli. Pomieszczenie obfituje w zasłony, jednak z racji owalnego kształtu, umożliwia rywalom flankowanie i ataki od tyłu, dlatego musisz mieć oczy dookoła głowy. Na koniec na polu bitwy pojawi się behemot gethów. Nie pozwól mu się do siebie zbliżyć, do czego najlepiej posłuży broń ciężka. Kiedy i ten geth zostanie pokonany, będziesz mógł skorzystać ze schodów w centralnej części sali i dostać się do anten talerza.

Na górze Archer poinformuje cię przez radio, że jedyny sposób na unieszkodliwienie anten to zniszczenie czterech kondensatorów. W przypadku każdego z nich procedura wygląda identycznie. Na początek podejdź do konsoli wspornika i odsłoń kondensator. Następnie zniszcz go z dowolnej broni i poszukaj zasłony, gdyż chwilę później w okolicy pojawi się oddział gethów. Kiedy się z nimi rozprawisz, będziesz mógł przejść do kolejnego wspornika i powtórzyć operację. Naprzeciw ciebie staną m.in. niszczyciele i behemot, więc przygotuj się na kilka trudnych potyczek. Gdy zniszczysz ostatni z kondensatorów, zobaczysz scenę efektownego zniszczenia talerza komunikacyjnego. Chwilę później zawitasz do biura dr Archera, zaś twoja wstępna misja zostanie zaliczona. To bynajmniej nie koniec. Naukowiec powie ci, że całe to zamieszanie jest efektem eksperymentalnej próby połączenia WI z ludzkim umysłem. Jak stwierdzi jednak Archer, zbuntowaną WI trzeba zniszczyć, zanim znajdzie sposób na wydostanie się z Aite i zainfekowanie innych urządzeń elektronicznych, co mogłoby doprowadzić do globalnej katastrofy. Co więcej, WI rezyduje na stacji Atlas, a żeby uzyskać do niej dostęp, należy wyłączyć procedury alarmowe w trzech innych placówkach. Archer odblokuje dostęp ze Stacji Hermes, jednak zrobienie tego w laboratoriach o nazwach Wulkan i Prometeusz należy już do ciebie.

Po wyjściu z biura Archera możesz udać się bezpośrednio na lądowisko i skorzystać z pojazdu Młot, by wydostać się na powierzchnię planety Aite. Dopiero stamtąd przedostaniesz się do wspomnianych wyżej placówek badawczych.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.