Baza Zbieraczy

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Niedługo po zakończeniu misji Moduł identyfikacyjny Żniwiarza (najprawdopodobniej jedno zadanie później) cała twoja drużyna opuści Normandię na promie. W tym samym czasie Zbieracze przystąpią do ataku: wędrą się na pokład statku i porwą lub zabiją niemal całą załogę. W tym czasie będziesz sterował Jokerem, zaś twoim jedynym celem stanie się podążanie za biegnącą po podłodze "linią ratunkową" i przejście przez kilka szybów, by dostać się do maszynowni i manualnie "wywietrzyć" wrogów z okrętu.

Po powrocie na Normandię EDI poinformuje, że moduł identyfikacyjny już działa i statek może w każdej chwili przejść przez przekaźnik Omega 4. Nie ma sensu zwlekać - udaj się do Mgławicy Omega i skorzystaj z otoczonego złą sławą urządzenia. Wszystko pójdzie zgodnie z planem i rozpocznie się długa sekwencja filmowa. Joker będzie musiał uniknąć zniszczenia statku przez oculusy, sondy bojowe Zbieraczy, włączając w to brawurowe manewrowanie w pasie asteroid i kosmicznych śmieci, a także mały pokaż możliwości działa Thanix (o ile uzbroiłeś w nie okręt). Ostatecznie Normandia rozbije się tuż przy bazie Zbieraczy. To zapoczątkuje pierwszą z dwóch finałowych misji: Infiltracja (druga to Długi spacer). Zadania następują zaraz po sobie, dlatego dla lepszej czytelności opisuje je w jednym artykule.

Opis

Na początek musisz podzielić swój zespół. Będziesz potrzebował dwóch grup uderzeniowych, a także kogoś, kto przejdzie przez szyb wentylacyjny i obejdzie zabezpieczenia bazy. Do tego ostatniego zadania najlepiej wybrać Tali (ew. Legiona). Co się tyczy zespołów, jeden poprowadzisz ty, drugi powinieneś przydzielić Garrusowi lub Jacobowi.

Niedługo po wkroczeniu do bazy twój pomocnik w szybie zaalarmuje, że napotkał na przegrodę, którą musisz otworzyć - inaczej usmaży się na miejscu. Znajdź pobliski "wymiennik ciepła" i aktywuj go. Twój inżynier ruszy dalej, zaś ty będziesz musiał uporać się z oddziałem Zbieraczy. Sytuacja będzie się powtarzać, dlatego powinieneś się spieszyć, inaczej misja zakończy się niepowodzeniem. Na otwarcie kolejnych przegród otrzymasz za każdym razem ok. 60 sekund. To dużo, choć na twojej drodze staną kolejne sondy Zbieraczy, a nawet sam Zwiastun. Przebijaj się systematycznie do przodu, a po uruchomieniu ósmego wymiennika twój inżynier zhakuje drzwi do głównej części bazy, gdzie nastąpi spotkanie całego twojego zespołu.

Miejsce jest dosyć osobliwe, bowiem to właśnie tam Zbieracze przetrzymują pojmane ofiary. W słojach odnajdziesz członków załogi Normandii - jeśli nie zwlekałeś z interwencją, powinni żyć. Dowiesz się także, że droga prowadząca w głąb bazy jest chroniona przez roje poszukiwaczy. Jedynym sposobem przejścia jest schronienie się pod biotyczną barierą. Także i tym razem będziesz musiał podzielić zespół.

Po pierwsze, jeśli udało ci się uratować kogokolwiek z załogi Normandii, powinieneś ich teraz odeskortować na statek - inaczej zginą. Do tego zadania musisz przydzielić lojalnego członka zespołu, jednak miej na uwadze, że nie będziesz mógł już korzystać z jego usług do końca misji; wybierz więc kogoś, kogo uważasz za najmniej przydatnego. Po drugie, musisz wybrać biotyka, który utrzyma barierę. Najkorzystniejszym wyborem jest Samara lub Jack. Wreszcie na koniec należy wybrać dowódcę oddziału dywersyjnego, który ruszy do celu inną drogą. W tym wypadku najlepiej znów postawić na Garrusa lub Jacoba.

Po dokonaniu wyboru ruszycie do akcji. Bariera utrzymywana przez biotyka ochroni cię przed atakami rojów, jednak obrażenia zadawane przez insekty są na tyle małe, że możesz bez strachu opuszczać "kopułę" na kilka chwil (np. żeby zebrać amunicję). Twój kompan będzie prowadzić cię od bitwy do bitwy, także nie możesz się zgubić. Likwiduj kolejnych wrogów (spotkasz m.in. pomioty i Zwiastuna) tak szybko, jak to możliwe, i kontynuuj marsz. Na koniec, kiedy wrogowie otoczą cię, twój biotyk użyje całej swej mocy, by pomóc ci przedostać się do wrót. Za nimi spotkasz się z oddziałem dywersyjnym. EDI poinformuje cię, że Zbieracze nadciągają, dlatego też podejmiesz decyzję o ponownym podziale zespołu. Podczas gdy ty poprowadzisz szturm na główną konsolę bazy, pozostała część drużyny pozostanie na miejscu starając się jak najbardziej spowolnić pościg Zbieraczy. Po krótkiej przemowie dobierz najlepszych możliwych kompanów i wejdź na platformę.

To już przedostatni etap misji. Będziesz teraz poruszał się po kolejnych platformach i eliminował stacjonujących na nich wrogów. Spodziewaj się kilku ciężkich przepraw ze Zwiastunem, pomiotami, obrzydlistwami i innymi rodzajami Zbieraczy. Korzystaj z osłon i stale uzupełniaj amunicję, a wszystko powinno pójść gładko. W końcu dotrzesz do platformy z konsolą. Aktywuj ją, a zostaniesz przetransportowany do samego serca bazy.

Tam zastaniesz coś, co będzie przypominać "ludzkiego Żniwiarza" - to właśnie dla niego Zbieracze gromadzili ludzi, a następnie odżywiali nimi machinę. Po chwili na miejscu zjawią się kolejni Zbieracze, więc bądź gotów do kolejnej trudnej przeprawy. Jednocześnie miej oko na cztery bańki wspomagające Żniwiarza, które będą pojawiać się po każdej pokonanej fali wrogów. Jeśli wykażesz się zręcznością, zestrzelisz dwa pojemniki za jednym razem, dzięki czemu będziesz musiał pokonać jedynie dwa oddziały Zbieraczy. Jeżeli ci się to nie uda, czekają cię kolejne potyczki.

Po zniszczeniu wszystkich czterech pojemników Żniwiarz runie w dół. Ty rozpoczniesz przygotowania do zniszczenia bazy, jednakże w tym momencie skontaktuje się z tobą Człowiek Iluzja. Przywódca Cerberusa zaproponuje, abyś użył ładunku radiacyjnego i tym samym zabił wszystkich Zbieraczy, jednak nie niszczył samej bazy - informacje w niej zawarte mogłyby się okazać bezcenne w perspektywie zbliżającej się wojny ze Żniwiarzami. Ale czy ta tajemnicza stacja powinna trafić w ręce organizacji tak nieprzewidywalnej jak Cerberus? To dość trudna decyzja i z pewnością będzie mieć swoje odbicie w Mass Effect 3. Tym razem nie podpowiem - musisz dokonać własnego wyboru.

Bez względu na dokonany wybór, Żniwiarz powróci na pole bitwy. Po chwili zacznie się wspinać, zaś ty będziesz musiał uderzyć w jego czułe punkty - klatkę piersiową lub oczy. Najlepiej skup się na tych ostatnich. Najszybciej wykończysz maszynę używając broni ciężkiej, choć jeśli nie masz już ogniw, to możesz użyć każdej innej. Co jakiś czas na platformie mogą pojawić się również szeregowi Zbieracze, z którymi najlepiej uporać się od razu i nie martwić się o to, że później cię oflankują.

W końcu Żniwiarz zginie, a ty, pomimo wielkiego wysiłku Zbieraczy, uciekniesz na pokład Normandii. W bazie nie pozostanie ani jeden żywy Zbieracz, zaś ty pomyślnie zakończysz główną kampanię Mass Effect 2. Gratulacje! Możesz teraz zająć się pozostałymi zadaniami pobocznymi (jeśli jakiekolwiek ci zostały) lub DLC. Jedno jest pewne: Żniwiarze w końcu powrócą...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.