Statek Zbieraczy

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Po ukończeniu misji na Horyzoncie i zwerbowaniu pierwszego z trzech nowych, potencjalnych kandadatów do służby pod tobą, Yeoman Chambers powie ci, że Człowiek Iluzja chce z tobą porozmawiać. Od tego momentu mapa galaktyki będzie zablokowana, więc jedyne, co możesz zrobić, to udać się do pokoju komunikacyjnego na spotkanie ze swoim mocodawcą.

Opis

Człowiek Iluzja powie ci, że turiański patrol w jakis sposób zdołał unieszkodliwić statek należący do Zbieraczy, dlatego jeśli się pośpieszysz, być może uda ci się dowiedzieć czegoś nowego o sojusznikach Żniwiarzy. W trakcie rozmowy zapadnie decyzja, by natychmiastowo wyruszyć w drogę. Chwilę później wylądujesz na pokładzie okrętu wrogiej rasy.

Po dotarciu na miejsce EDI poinformuje cię, że zlokalizowała miejsce, skąd można dobrać się do bazy danych statku Zbieraczy. Dotarcie do tego punktu będzie twoim pierwszym celem. Ruszaj przed siebie nie martwiąc się o potencjalnych wrogów - na razie żadnych nie spotkasz. Eksplorując statek natkniesz się na zasobnik oraz zwłoki, dzięki czemu spostrzeżesz, że to ten sam statek, który niedawno "odwiedził" Horyzont. Przypadek?

W końcu dotrzesz do stacji kontrolnej, gdzie czeka cię nie lada odkrycie. EDI porówna kod genetyczny martwego Zbieracza z innymi sekwencjami w bazie, co pozwoli stwierdzić, że Zbieracze byli niegdyś Proteanami, jednakże Żniwiarze zmodyfikowali ich genetycznie i uczynili swego rodzaju niewolnikami. Uzyskasz również dostęp do zaawansowanego szkolenia bojowego, co pozwoli ci zdobyć biegłość w posługiwaniu się karabinem szturmowym, strzelbą lub karabinem snajperskim lub egzemplarz jednej z trzech unikatowych broni: Karabinu maszynowego Zjawa, Ciężkiej strzelby M-300 Claymore lub Miotacza antymaterii M-98 Wdowa (do użytku tylko dla Sheparda). Jeśli nie możesz korzystać z pierwszej z wymienionych specjalizacji, sugeruje wybrać właśnie ją. Na koniec rozejrzyj się po okolicy - znajdziesz medi-żel, ogniwa, skrzynię z 250 jednostkami Pierwiastka Zero oraz technologię Zbieraczy, dzięki której zdobędziesz 7500 kredytów. Natkniesz się również na szafkę z bronią, dzięki czemu będziesz mógł od razu wybrać rodzaj nowo poznanej "zabawki".

Kontynuuj eksplorację okrętu jedyną możliwą drogą, tj. do góry. Po drodze napotkasz kolejny przykład technologii Zbieraczy, którego lepiej nie przeoczyć, gdyż do zdobycia jest aż 15000 kredytów! Natkniesz się też na terminal sterowania, dzięki któremu zyskasz ulepszenie Ochrony przed obrażeniami.

W końcu dojdziesz do sporej platformy z konsolą sterowania. Zapisz grę i aktywuj sprzęt. EDI rozpocznie transfer danych, jednak chwilę później coś odetnie jej zasilanie. Spostrzeżesz, że okręt jest tak naprawdę pułapką, zaś do twojej platformy będą dołączać kolejne ze Zbieraczami na pokładzie. Naprzeciw ciebie staną szeregowi żołnierze wroga, Zwiastun oraz kilka pomiotów. Bitwa jest długa, a ty nie będziesz mieć możliwości uzupełnienia magazynków, dlatego strzelaj pewnie i celnie. Na szczęście platformy obfitują w naturalne osłony, dzięki czemu rozprawienie się z właścicielami statku nie powinno nastręczyć ci wielkich problemów.

Po bitwie przejdź się po platformach i uzupełnij amunicję; znajdziesz też zapas ogniw. Użyj konsoli, by ponownie połączyć się z EDI. WI Normandii będzie miała dla ciebie dobre i złe wieści. Dobre są takie, że prawdopodobnie znalazła sposób na bezpieczne przejście przez przekaźnik Omega 4. Z kolei złe są takie, że sygnał nadany przez turian był oczywiście fałszywy, zaś Człowiek Iluzja najwyraźniej cię wystawił... Nie będziesz mieć jednak czasu na rozważanie sposobów zemsty na przywódcy Cerberusa. Statek Zbieraczy zacznie wracać do życia, w związku z czym Joker zasugeruje możliwie jak najszybszą ewakuację. Nie sposób nie ulec jego sugestii.

Droga do wyjścia będzie w zasadzie prosta i nie sposób się na niej zgubić. Po drodze znajdziesz apteczkę oraz technologię zbieraczy, dzięki której staniesz się bogatszy o kolejne 7500 kredytów. Niedaleko czeka cię też walka ze Zbieraczami i Zwiastunem. Zlikwiduj tych pierwszych możliwie jak najszybciej, a potyczka powinna pójść gładko.

Posuwaj się powoli w dół i eliminuj kolejnych zabójców i obrzydlistwa. Uważaj na Zwiastuna, który jak zwykle będzie przejmował kontrolę nad szeregowymi Zbieraczami. Kiedy oczyścisz teren z wrogów, dokładnie go przeszukaj. Znajdziesz m.in. ogniwa, apteczkę i skrzynię z 250 jednostkami rafinowanego Pierwiastka Zero.

Za kolejnym tunelem znajduje się duża jaskinia, jednak przed wejściem do niej koniecznie zapisz grę. Na miejscu czeka cię bowiem bitwa ze Zbieraczami, ich sondami bojowymi oraz pretorianinem. Ten ostatni skupi całą swą uwagę na tobie, dlatego zaordynuj swoim kompanom zlikwidowanie pozostałych jednostek wroga, podczas gdy ty będziesz mierzył się z potężnym Zbieraczem. Taktyka walki z nim nie zmieniła się od czasu misji na Horyzoncie: kryj się przed jego atakami, a kiedy ostrzał ustanie, niszcz jego tarcze, a następnie przy pomocy ciężkiej broni niweluj pancerz obcego. Kluczowe dla zwycięstwa w tej potyczce jest pozostanie na rampie tuż przy wylocie tunelu, dzięki czemu pretorianin nie będzie mógł cię flankować. Po walce uzupełnij amunicję, zwłaszcza tę do broni ciężkiej (ogniwa znajdziesz poniżej rampy), i ruszaj dalej.

Po krótkiej przebieżce dotrzesz do zamkniętych drzwi. EDI otworzy wrota nieopodal. Przejdź przez nie i kontynuuj swą podróż do wyjścia. Zwolnij jednak trochę, by w kolejnych tunelach nie przeoczyć terminala sterowania, który zapewni ci ulepszenie Siły rażenia mocy technologicznych, a także technologii Zbieraczy zawierającej w sobie 7500 kredytów.

Po wyjściu z tunelu czeka cię jeszcze jedna duża bitwa. Tym razem będziesz musiał uporać się z kilkoma zwykłymi Zbieraczami, dwoma pomiotami i Zwiastunem. Polecam wybranie drogi po prawej stronie, która zapewnia dobre schronienie, i stopniowe eliminowanie stamtąd wrogów. Kiedy bitwa dobiegnie końca, zbierz amunicję i ruszaj przed siebie.

Jedynym, co zostanie między tobą a wyjściem, będzie grupa zombie. Potwory zaatakują w dużej liczbie, jednak chowanie się nie ma najmniejszego sensu - zdążysz je zabić zanim do ciebie dotrą. Nie musisz się też spieszyć, wbrew temu, co usłyszysz przez radio od Jokera. Kiedy rozprawisz się z ostatnimi zombie, wróć na Normandię, by jak najszybciej oddalić się od statku Zbieraczy.

Po powrocie na swój okręt będziesz miał okazję porozmawiać z Człowiekiem Iluzją oraz resztą załogi. Szef Cerberusa nie zaprzeczy, że statek Zbieraczy był pułapką, niemniej ryzyko się opłaciło. Na podstawie analizy EDI Cerberus dowiedział się, że Zbieracze używają specjalnego modułu identyfikacyjnego, dzięki któremu ich statki jako jedyne są w stanie bezpiecznie przedostać się przez przekaźnik Omega 4. Co więcej, Człowiek Iluzja zna lokalizację kolejnego statku Zbieraczy, na którym mógłbyś zdobyć odpowiednie urządzenie. Odradzam jednak wybranie się tam teraz, gdyż znacznie przyspieszy to główny wątek fabularny gry i utrudni jej pomyślne zakończenie. Sugeruje skupić się na razie na werbowaniu kolejnych członków załogi i zdobywania lojalności tych, którzy są już na pokładzie. Do misji Moduł identyfikacyjny Żniwiarza będziesz mógł jeszcze wrócić później.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Kredyty: 37500 od Cerberusa oraz 37500 znalezione w czasie misji
  • Zasoby: 500 Pierwiastka Zero
  • Ulepszenia: Ochrona przed obrażeniami, Siła rażenia mocy technologicnzych
  • Broń: Karabin maszynowy Zjawa, Ciężka strzelba M-300 Claymore lub Miotacz antymaterii M-98 Wdowa (do wyboru w terminalu kontroli)

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.