Miranda: Córka marnotrawna

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Zaraz po ukończeniu misji na Horyzoncie Kelly powie ci, że Miranda chciałaby z tobą porozmawiać. Rozmowa z nią rozpocznie to zadanie.

Opis

Miranda powie ci, że posiada siostrę-bliźniaczkę imieniem Oriana. Swego czasu twoja towarzyszka zabrała dziewczynę od ojca, by ten nie wykorzystywał jej w ten sam sposób, jak robił to z Mirandą. Oriana była bezpieczna na Illium - do czasu, bowiem wszystko wskazuje na to, że pan Lawson w końcu ją odnalazł. Miranda planuje przenieść siostrę w inne miejsce, jednak potrzebna jej będzie do tego twoja asysta. Oczywiście zgódź się.

Gdy pojawisz się na asaryjskiej planecie, udaj się na tyły baru "Wieczność", gdzie spotkasz Lanteię. Kontakt Mirandy stwierdzi, że jej ojciec wynajął najemników Zaćmienia, by ci odszukali Orianę. Miranda zadecyduje, że najlepiej będzie odciągnąć ludzi Zaćmienia od miejsca pobytu jej siostry, podczas gdy jej przyjaciel Niket odeskortuje dziewczynę w bezpieczne miejsce.

Niezwłocznie wyruszysz promem w kierunku stacji transportowej. Na miejscu zastaniesz wielu najemników Zaćmienia. Ich przywódca stwierdzi, że wiedzą o Nikecie, po czym zaproponuje, że oszczędzą cię, jeśli teraz odpuścisz. Możesz użyć QTE renegata, by pozbyć się szybko kilku wrogów, lub rozegrać bitwę w tradycyjny sposób. Tak czy inaczej, kiedy batalia się rozpocznie, schowaj się za osłonami i stopniowo eliminuj kolejnych przeciwników. Uważaj zwłaszcza na uzbrojonych w rakietnice ciężkich żołnierzy oraz inżynierów, którzy będą nasyłać na ciebie swoje sondy. Sprawna eliminacja tak jednych, jak i drugich, będzie priorytetem nie tylko w tej bitwie, ale także w każdej kolejnej.

Kieruj się naprzód, pacyfikując po drodze czyhającą za rogiem małą grupę najemników. Gdy zbliżysz się do drzwi windy, Miranda zainicjuje rozmowę. Będziesz mógł wypytać ją o siostrę, a także o obecną lokację. Dowiesz się m.in., że choć panny Lawson są bliźniaczkami, to jednak Oriana jest o kilka lat młodsza od Mirandy. Co więcej, twoja towarzyszka bezgranicznie ufa Niketowi, i to pomimo tego, co powiedział dowódca najemników na lądowisku. Na koniec dojdziecie do wniosku, że należy zabezpieczyć magazyn przeładunkowy, dzięki czemu Niket oraz Oriana będą mogli bezpiecznie uciec. Skorzystaj z windy, by dostać się na miejsce.

Magazyn to pomieszczenie o wielkim gabarycie, w dodatku przedzielone pasem transmisyjnym, który nie raz będziesz musiał przekroczyć w czasie kilku zbliżających się bitew. W pierwszej z nich naprzeciw ciebie stanie kilku inżynierów i żołnierzy Zaćmienia. Znajdź osłonę i wyeliminuj ich. Nie powinno to być zbyt trudne. Następnie zbliż się do wspomnianego wcześniej pasa i zacznij likwidować rozstawionych za nim wrogów. Kiedy się ich pozbędziesz, wejdź do małego pomieszczenia po drugiej stronie, by zhakować PDA (1500 kredytów) i zabrać medi-żel z zestawu medycznego. W magazynku obok znajdziesz także pistolet maszynowy, z którego możesz pozyskać ulepszenie Siły rażenia pistoletu maszynowego.

Idź przed siebie jedynym możliwym przejściem. Wkrótce natkniesz się na spory oddział mechów LOKI, jednak zlikwidowanie ich nie powinno stanowić wyzwania. Po walce przeszukaj położoną nieopodal szafkę, a uzyskasz w sumie 1500 kredytów.

Po wejściu do kolejnej większej hali zaatakuje cię kolejny oddział złożony z żołnierzy oraz inżynierów Zaćmienia. Tak jak wcześniej, w pierwszej kolejności zajmij się tymi ostatnimi. Kiedy zlikwidujesz część wrogów, możesz spróbować oflankować resztę z lewej strony i wykończyć z bliska. Kiedy oczyścisz już cały obszar, rozejrzyj się po nim. Natkniesz się na zwłoki najemnika Zaćmienia, z których pozyskasz ulepszenie Pojemności medi-żelu. Zajrzyj też do pobliskiego magazynu, gdzie natrafisz na bezpieczny terminal, a w nim 3000 kredytów.

Kieruj się do przodu, a przed wejściem do kolejnej hali produkcyjnej zaatakuje cię kilku najemników. Zdejmij ich, a następnie wkrocz do środka. Tutaj opór będzie nieco większy. Znów w pierwszej kolejności wyeliminuj inżynierów, a dopiero później zajmij się szeregowymi żołnierzami Zaćmienia. Tak jak w poprzedniej hali, tak i tutaj możesz spróbować flankować wrogów z lewej i załatwić ich na krótki dystans. Inny skuteczny sposób walki to strzelanie w przemieszczające się pod sufitem kontenery, gdy te znajdą się nad głowami przeciwników. Tak czy inaczej, po rozprawieniu się z członkami Zaćmienia przeszukaj okolicę. Natkniesz się na skrzynię z 500 jednostek rafinowanego pierwiastka zero, zaś z bezpiecznego terminalu i PDA leżącego przy zwłokach jednego z wrogów będziesz mógł zabrać w sumie 6000 kredytów.

W ostatnim pomieszczeniu zauważysz windę, a przy niej spory oddział Zaćmienia dowodzony przez szturmowca. Z asaryjką rozpraw się w pierwszej kolejności, ponieważ jej moce biotyczne mogą okazać się bardzo kłopotliwe. Następnie zlikwiduj pozostałych przy życiu inżynierów i żołnierzy, po czym odszukaj ogniwa i stację medyczną - przydadzą się już wkrótce. Zapisz grę i wejdź do windy, która zawiezie cię do terminalu transportowego.

Na miejscu spotkasz Niketa oraz kapitan Enyalę. Mężczyzna wyjaśni, że współpracuje z Zaćmieniem, bowiem Miranda tak naprawdę próbuje "porwać" swoją siostrę, zabierając ją od ojca i luksusów, jakimi mogłaby opływać. To oczywiście nie spodoba się twojej towarzyszce, która postanowi zabić Niketa. Możesz ją od tego odwieść używając QTE idealisty, jednak nie zda się to na wiele. Niket i tak zginie, bowiem jeśli nie zabije go Miranda, to zrobi to Enyala.

Po zakończeniu rozmowy przyjdzie ci walczyć z dowódcą Zaćmienia oraz jej oddziałem najemników. Enyala jest potężna biotyczką, jednak mimo wszystko powinieneś się skupić na jej podkomendnych, którzy będą próbować zajść cię z flanki. Gdy pozbawiasz życia wszystkich szeregowych żołnierzy i inżynierów, zajmij się samą Enyalą, która nie powinna wytrzymywać w pojedynkę zbyt długo. Po walce przeszukaj okolicę, by natknąć się na apteczkę oraz bezpieczny terminal, z którego wydobędziesz 3000 kredytów. W pobliżu wyjścia z terminalu natkniesz się też na "błyskotkę". Zabranie jej zainicjuje mini-quest pt. Illium: Znaleziono zagubiony medalion.

Po opuszczeniu terminalu zobaczysz w końcu Orianę - szczęśliwą i bezpieczną w towarzystwie rodziny zastępczej. Możesz przekonać Mirandę, by porozmawiała przez chwilę z siostrą, jednak nie ma to już większego znaczenia. Misja zostanie zakończona, a panna Lawson potwierdzi swoją lojalność wobec załogi.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 750
  • Kredyty: 15000 od Cerberusa i 15000 znalezione w czasie misji
  • Zasoby: 500 pierwiastka zero
  • Ulepszenia: Siła rażenia pistoletu maszynowego, Pojemność medi-żelu

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.