Dar wielkości

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Niedługo po ukończeniu misji na Horyzoncie Kelly powie ci, że Jacob chciałby z tobą porozmawiać. Rozmowa z nim rozpocznie to zadanie.

Opis

Jacob powie ci, że ostatniej nocy "zobaczył ducha". Po chwili wyjaśni, że wykrył sygnał S.O.S. pochodzący ze statku Hugo Gernsback, na którym służył jego ojciec. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że okręt zaginął bez wieści ok. 10 lat temu i tak nagła aktywność wydaje się dziwna. Oczywiście zgodzisz się pomóc Jacobowi. Cel twojej misji to planeta 2175 Aiea, położona w systemie Alfa Draconis, w Mgławicy Rosetta. Po dostaniu się na miejsce przeskanuj planetę w poszukiwaniu anomalii. Kiedy ją wykryjesz, ląduj.

Po opuszczeniu promu kieruj się przed siebie. Wkrótce natrafisz na fragment dziennika jednego z oficerów, a także uszkodzoną WI nadajnika. Dzięki tym materiałom dowiesz się, że Ronald Taylor, ojciec Jacoba, został mianowany kapitanem, zaś sygnał ratunkowy został wstrzymany na ok. 8 lat. Co więcej, lokalna flora powoduje duże schorzenia neurologiczne. Przeszukaj części zamienne, by zdobyć 1500 kredytów, a następnie wejdź na pokład wraku Hugo Gernsbacka. Natkniesz się tam na trzy fragmenty dzienników załogi, z których wywnioskujesz, że nowy kapitan nie traktował zbyt dobrze swoich podkomendnych. Zhakuj PDA (3000 kredytów) i opuść okręt. Ruszaj przed siebie jedyną możliwą drogą.

Przy pobliskich skrzyniach zauważysz "rozbitka". Kobieta opowie ci o "wodzu" oraz "gwieździe", jednak z jej słowotoku niewiele będzie można zrozumieć. Chwilę później nadejdzie grupa łowców, zaś spotkanie z nimi zakończy walką. Użyj QTE prawości, by uchronić rozmówczynie od strzału - inaczej zginie. Następnie skorzystaj z osłon i wykończ nacierających wrogów. Nie powinni stanowić większego wyzwania. Rozmontuj części zamienne (1500 kredytów) i ruszaj dalej.

Kieruj się do obozowiska, po drodze badając rozebranego mecha. W osadzie natkniesz się na same kobiety. W trakcie rozmowy dowiesz się, że Jacob posiada tę samą straszną twarz, co "wódz". Twój kompan nie będzie zachwycony takimi porównaniami... Zbadaj kupkę jedzenia oraz statuę, a dowiesz się, że kobiety są otruwane miejscową roślinnością oraz czczą Ronalda Taylora niczym bóstwo. Skorzystaj z apteczki, PDA (2100 kredytów) oraz części zamiennych (1500 kredytów), po czym skieruj się do wyjścia z obozu. Tutaj będziesz musiał stawić czoło kilku mechom LOKI, jednak nie będzie to trudna potyczka. Nieopodal odnajdziesz panią doktor. Kobieta zatraciła umiejętność czytania, aczkolwiek wręczy ci ostatnie logi załogi, z których dowiesz się, że Taylor-senior zmusił załogę statku do jedzenia trujących roślin, a także rozdzielił kobiety między oficerów tworząc "prywatne haremy". Co więcej, po naprawieniu nadajnika nie skorzystał z niego, najwyraźniej woląc rolę "władcy" od powrotu do cywilizacji.

Idź dalej, a przed zawalonym przejściem napotkasz niekaktywnego mecha. Zhakuj go i odsuń się na stosowna odległość, a gdy maszyna po kilku sekundach wybuchnie, będziesz mógł kontynuować wędrówkę. Kieruj się do kolejnego obozu badając po drodze zwłoki. Wewnątrz zmierzysz się z dwoma oddziałami mechów LOKI, jednak dzięki rozstawionym tu i ówdzie osłonom nie powinieneś mieć problemu z wyjściem z tej sytuacji z tarczą. Rozejrzyj się wokoło, a natkniesz się na części zamienne (1500 kredytów) i ciężki pistolet, dzięki któremu zdobędziesz ulepszenie Siły rażenia ciężkiego pistoletu.

Kontynuuj swój marsz po rajskiej planecie. Wkrótce drogę zastąpią ci mechy LOKI, które oczywiście zniszcz. Trafisz do kolejnego obozowiska, w którym znajdziesz stacje medyczną, ogniwa oraz części zamienne do rozmontowania (1500 kredytów).

Z obozu wyjdziesz ścieżką prowadzącą do przestrzeni magazynowej. Tam będziesz musiał zmierzyć się z mechem YMIR oraz strażnikami po praniu mózgu. Skup się na maszynie i nie żałuj na nią broni ciężkiej. Ludzkimi ochroniarzami samozwańczego wodza możesz zająć się później, gdyż są stosunkowo niegroźni, a obfitująca w osłony lokacja sprzyja powolnemu tropieniu i eliminowaniu wrogów z zaskoczenia. Uważaj za to na inżyniera, którego sondy są nie tyle groźne, co irytujące. Po walce dobierz się do skrzyni z 500 jednostek rafinowanego pierwiastka zero oraz PDA wartego 2400 kredytów. Następnie udaj się do bramy, za którą spotkasz wreszcie Ronalda Taylora.

Kapitan okrętu początkowo będzie udawał niewinnego, jednak wkrótce przyzna się do otruwania załogi i zorganizowania osady na wzór archaicznego plemienia z sobą w roli głównego wodza. Sprawę możesz zakończyć na kilka sposobów: pozwolić Taylorowi popełnić samobójstwo, aresztować go lub pozostawić na pastwę łowców. Twój wybór nie będzie miał większego znaczenia. Misja zakończy się powodzeniem, a Jacob stanie się lojalnym towarzyszem.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 750
  • Kredyty: 15000 od Cerberusa oraz 15000 znalezione w czasie misji
  • Zasoby: 500 pierwiastka zero
  • Ulepszenia: Siła rażenia broni ciężkiej

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.