Garrus: Oko za oko

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Niedługo po ukończeniu misji na Horyzoncie Kelly powie ci, że Garrus chciałby z tobą porozmawiać. Rozmowa z nim rozpocznie to zadanie.

Opis

Garrus powie ci, że przed wyruszeniem z tobą do walki ze Zbieraczami chciałby wyrównać rachunki z Sidonisem - turianinem, który zdradził go na Omedze i doprowadził do zagłady wszystkich jego towarzyszy. Arcywróg Vakariana był ostatnio widziany w Cytadeli w towarzystwie niejakiego "Cienia" - speca od "znikania" ludzi. Garrus ma nadzieję dopaść Sidonisa, nim ten również zapadnie się pod ziemię, dlatego też powinieneś się zająć tą sprawą przy okazji najbliższej wizyty w strefie Przymierza.

Gdy już dotrzesz do Cytadeli, udaj się na spotkanie z kpt. Bailey'im. Dowódca SOC powie ci, że Cień pracuje dla Błękitnych Słońć i jest często widywany w magazynie na Poziomie 26. Idź tam. Na miejscu zastaniesz volusa w towarzystwie dwóch krogańskich ochroniarzy. Ci ostatni otrzymają rozkaz zabicia cię, jednak możesz szybko się z nimi rozprawić używając QTE renegata (+5 punktów Egoizmu) lub po prostu przekonać ich, by oddalili się. Gdy zostaniesz sam na sam z obcym, dowiesz się, że "Cieniem" jest tak naprawdę Harkin - były oficer SOC, którego można znaleźć w dzielnicy fabrycznej. Po zakończeniu rozmowy idź do najbliższej stacji Szybkiej Kolei Cytadeli i udaj się do wspomnianego dystryktu.

Na miejscu od razu zobaczysz Harkina. Przerażony mężczyzna ucieknie, pozostawiając ci do towarzystwa kilku najemników Błękitnych Słońc. Zabij ich, a następnie przejdź jedynym możliwym wejściem do magazynu. Tam zwróć uwagę na śmieci (600 kredytów) i stację medyczną. Nieco dalej czeka cię kolejna konfrontacja - tym razem z mechami LOKI. Po szybkiej wymianie ognia znów rozejrzyj się po okolicy. Po swojej lewej stronie powinieneś znaleźć sejf ścienny, a w nim 1500 kredytów.

Idź długim korytarzem i powoli, lecz konsekwentnie likwiduj kolejnych wrogów. W końcu drogę zastąpi ci legionista Błękitnych Słońc. Walka z nim będzie trochę trudniejsza ze względu na jego tarcze, ale przeciwnik i tak nie wytrzyma zbyt długo twojego ostrzału. Po bitwie znajdziesz apteczkę oraz trzy różne płytki obwodów, które w sumie zapewnią ci 2700 kredytów. Co więcej, na końcu korytarza natkniesz się jeszcze na ogniwa do broni ciężkiej, skrzynię z 2000 jednostek rafinowanego irydu, apteczkę oraz laptop, z którego możesz wydobyć 4500 kredytów. Gdy już zbadasz całą lokację, użyj panelu sterowania mostu, by otworzyć sobie drogę do dalszej części magazynu.

Za mostem będzie już nieco ciężej. Oprócz szeregowych najemników, będziesz musiał się tutaj zmierzyć także z dowódcą Błękitnych Słońc (posiada tarcze i pancerz), a później z pojedynczym mechem YMIR. W walce z tym ostatnim, jak zwykle zresztą, zalecane jest użycie broni ciężkiej. Po bitwie rozejrzyj się po okolicy, a z pewnością natkniesz się na apteczkę i kolejne płytki obwodów, których zhakowanie jest warte 1200 PD.

Przejdź do sąsiadującego z magazynem biura. Znajdziesz tam stację medyczną, ogniwa, sejf ścienny z 2100 kredytami w środku, a także podrobione dowody tożsamości. Te ostatnie są związane z mini-questem Cytadela: Fałszywe wyniki, którym zajmiesz się później. Warto przy tym odnotować, że początkowo misja ta może w dzienniku być oznaczona jako Cytadela: Znaleziono podrobione dokumenty, jednak jest to jedno i to samo zadanie. Na koniec skorzystaj z konsoli okna, by uciąć sobie krótką pogawędkę z Garrusem.

W kolejnym pomieszczeniu natkniesz się na terminal, dzięki któremu zdobędziesz ulepszenie Siły rażenia karabinu snajperskiego. Zapisz grę i wejdź do dużego magazynu. Czeka cię tutaj seria trudnych walk. Uważaj na przeciwników rozstawionych na podwyższeniach - zwłaszcza na uzbrojonego w rakietnicę ciężkiego żołnierza Błękitnych Słońc oraz legionistę oddiału, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności. Po oczyszczeniu pola bitwy z wrogów idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do wysokiej platformy. Skręć w prawo i zacznij wspinać się po skrzyniach. Po drodze powinieneś zauważyć leżący na ziemi datapad, który możesz zhakować i tym samym uzyskać 1200 kredytów. Kieruj się naprzód, dopóki nie zbliżysz się do kolejnej dużej platformy. Wówczas od jej strony nadciągną jednocześnie dwa mechy YMIR. Ukryj cały swój oddział za zasłonami i przy pomocy broni ciężkiej powoli niweluj pancerz i tarczę najpierw jednego, a potem drugiego robota. Gdy się z nimi uporasz, idź w stronę platformy i skorzystaj ze skrzyń po lewej, by wspiąć się na nią. Do zlikwidowania będzie jeszcze tylko kilka mechów LOKI. Rozpraw się z maszynami i przejdź przez wrota.

Za nimi spotkasz wreszcie Harkina. Śmiertelnie przerażony były oficer SOC zgodzi się umówić cię na spotkanie z Sidonisem. Na koniec rozmowy Garrus postanowi przestrzelić Harkinowi nogę. Jeśli chcesz, możesz użyć QTE idealisty, by go od tego odwieść i zyskać kilka punktów Prawości.

Następnie akcja przeniesie się z powrotem do głównych okręgów Cytadeli. Twoim zadaniem będzie zajęcie rozmową Sidonisa, podczas gdy Garrus zajmie dogodną pozycję do strzału. W trakcie konwersacji będziesz mógł użyć idealistycznego QTE i zasłonić Sidonisa, co uratuje mu życie, a następnie przekonać swojego towarzysza, że zemsta niczego by nie załatwiła. Jeśli tego nie zrobisz, Shepard odsunie się w stosownym momencie i Garrus zabije zdrajcę. Bez względu na to, co zrobisz, misja zakończy się powodzeniem, a turianin stanie się lojalnym członkiem twojej załogi.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 750
  • Kredyty: 15000 od Cerberusa oraz 13800 znalezionego w czasie misji
  • Zasoby: 2000 irydu
  • Ulepszenia: Siła rażenia karabinu snajperskiego

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.