Mordin: Stara krew

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Niedługo po ukończeniu misji na Horyzoncie Kelly powie ci, że Mordin chciałby z tobą porozmawiać. Rozmowa z nim rozpocznie to zadanie.

Opis

Naukowiec wyzna, że jego były towarzysz broni, niejaki Maelon, został prawdopodobnie uprowadzony przez najemników Krwawej Hordy. Mordin sądzi, że może mieć to coś wspólnego z ich pracą nad genofagium, dlatego chciałby odnaleźć i uwolnić dawnego kompana. Trop prowadzi na Tuchankę i to właśnie tam powinieneś rozpocząć poszukiwania.

Na początek porozmawiaj z wodzem Urdnotów, Wrexem lub Wreavem. Ten po więcej informacji odeśle cię do głównego zwiadowcy. Od niego dowiesz się, że Krwawa Horda ma ścisłe powiązania z klanem Weyrloków, który rezyduje w opuszczonym szpitalu - odwiedzenie tego miejsca to twój kolejny cel. Kiedy będziesz gotów do drogi, powiadom o tym dowódzcę zwiadowców, a ten wypożyczy ci transporter.

Po dotarciu w okolicę szpitala będziesz musiał wysiąść i ruszyć dalej pieszo. Po chwili zaatakuje cię kilka klixenów, ale powinieneś bez problemu zabić je, zanim się zbliżą na niebezpieczną odległość. Idź dalej, a za rogiem będą czyhać kolejni wrogowie - klixeny i varreny, a więc żadne wyzwanie.

Dalej będzie nieco trudniej, bowiem stawisz czoło żołnierzom Krwawej Hordy, w tym wyposażonym w wyrzutnie rakier bombardierom, których powinieneś jak najszybciej wyeliminować. Po walce skręć w lewo i skorzystaj ze zrujnowanego mostu, by dostać się na wyższy poziom. Niedługo zaatakuje cię spory oddział żołnierzy i bombardierów Krwawej Hordy, a także varreny, jednak na polu bitwy nie zabraknie osłon. Likwiduj kolejnych przeciwników i powoli przesuwaj się do przodu. Po zejściu z platformy idź prosto, rozpraw się z kolejnymi wrogami i skorzystaj z zestawu medycznego. Przy stercie gruzu natkniesz się także na skrzynię zawierającą 600 jednostek rafinowanego irydu.

Kieruj się w dół, eliminując po drodze uzbrojone w miotacze płomieni vorche (lepiej nie pozwól im się zanadto zbliżyć!), a następnie skręć w prawo. Skryj się za osłonami i wykończ ostatni rezydujący przed szpitalem oddział Krwawej Hordy. Nieopodal zauważysz główne wrota do szpitala, które będziesz musiał zhakować. Wcześniej zabierz jednak pozostawiony tuż obok drzwi Kolektor spalin, którego poszukuje mechanik Urdnotów.

Wewnątrz szpitala natkniesz się na ludzkie zwłoki. To wywoła ożywioną dyskusję z Mordinem na temat etyki badań naukowych. Nieco niżej natkniesz się także na skrzynię z 600 jednostkami rafinowanego irydu.

Za następnymi wrotami czeka cię spotkanie z heroldem klanu Weyrloków. Kroganin oznajmi, że "salarianin" (a więc zapewne Maleon) wyleczy genofagium, a potem Ktwawa Horda podbije nie tylko całą Tuchankę, ale i galaktykę. Po zakończeniu rozmowy rozpocznie się walka, którą możesz dodatkowo ubarwić używając QTE renegata i tym samym wysadzić herolda oraz jego kilku kompanów w powietrze. Gdy bitwa rozgorzeje na dobre, staraj się nie dopuścić żołnierzy Krwawej Hordy do opuszczeniu balkoniku. Jeśli im się to uda, to skryj się tuż pod nim i stamtąd odpieraj ataki wrogich krogan. Po zakończeniu starcia będziesz mógł skorzystać ze stacji medycznej, a także zabrać ze skrzyni 300 jednostek rafinowanego irydu. Wejdź potem na balkonik i kontynuuj eksplorację szpitala.

W korytarzu natkniesz się na obwody drukowane, których pozyskanie zapewni ci 3000 kredytów. Dojdziesz do laboratorium - gruntownie je przeszukaj. Natkniesz się tutaj na zwłoki kroganki oraz terminal, dzięki którym dowiesz się nieco więcej na temat leku na genofagium. Znajdziesz również skrzynię z 500 jednostek rafinowanego irydu oraz terminal badawczy, z którego możesz pozyskać ulepszenie Krogańskiej witalności. Idź dalej.

Niedługo po prawej zauważysz małą celę. Zhakuj zamek w drzwiach, a wewnątrz spotkasz chorego kroganina. Z toku rozmowy okaże się, że jest to zaginiony zwiadowca Urdnotów. Możesz go zabić (+4 punkty Egoizmu) lub przy pomocy Uroku/Zastraszania przekonać do powrotu do siedziby rodzinnego klanu (+7 punktów Prawości/Egoizmu). Po zakończeniu rozmowy przeszukaj znajdujący się w tym samym pomieszczeniu datapad, a uzyskasz 1500 kredytów. Wyjdź z celi i idź w kierunku dużej bramy.

Za wrotami czeka cię kolejna cięzka przeprawa. Ukryj się i nie pozwól kroganom sforsować mostu, gdyż narazi cię to na zbędne niebezpieczeństwo. Po walce zbadaj obwody drukowane (4500 kredytów) i przejdź przez mostek. Z pobliskiej klatki schodowej wybiegną kolejni kroganie i varreny. Zdejmich wszystkich wrogów z dystansu, a następnie odszukaj stację medyczną i ogniwa. Potem skieruj się do wspomnianych schodów, którymi dotrzesz na niższy poziom.

Na dole od razu znajdź zasłony, gdyż kolejni kroganie szybko przystąpią do ataku. Na ich czele będzie stał wódz Weyrlok Guld. Musisz na niego szczególnie uważać, gdyż tarcze i pancerz zapewnią mu świetną ochronę, co oznacza konieczność użycia broni ciężkiej. Nie pozwól mu się zanadto zbliżyć, podobnie jak reszcie krogan. Jeśli będzie to koniecznie, wycofaj się do klatki schodowej - niewielki dystans pomiedzy tobą a kroganami może przesądzić tutaj o niepowodzeniu całej misji.

Po walce przeszukaj pomieszczenie po prawej stronie. Zhakuj skrzynię, a na twoje konto wpłynie 3000 kredytów. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do sali, z której wybiegli kroganie. Idź na dół i zhakuj terminal, a uzyskasz ulepszenie Amunicji do broni ciężkiej. Przejdź przez kolejne drzwi, za którymi znajduje się laboratorium Maelona. Salarianin nie będzie jednak wyglądał na zniewolonego... W toku rozmowy okaże się, że Maelon postanowił dobrowolnie wesprzeć klan Wyrloków w ich staraniach o odnalezienie leku na genofagium, które wg salarianina było ludobójstwem. To zdecydowanie nie spodoba się Mordinowi, który postanowi zastrzelić dawnego ucznia. Możesz mu przeszkodzić używając QTE idealisty (i zarobić kilka punktów Prawości) - inaczej Maelon zginie. Po rozwiązaniu tej sprawy będziesz musiał jeszcze zdecydowyć o tym, co zrobić z efektami prac badacza. Zachowanie ich zapewni ci sporo punktów Prawości, podczas gdy sformatowanie dysków przysporzy ci spory zastrzyk punktów Egoizmu.

Na koniec rozmowy stwierdź, że chcesz jeszcze chwilę zostać w laboratorium. Dzięki temu będziesz mógł dostać się do komputera ściennego i zdobyć jeszcze 3000 kredytów. Kiedy to zrobisz, nic już nie będzie cię trzymac w opuszczonym szpitalu. Użyj "F", by powrócić do centralnej części Tuchanki. Zakończenie misji jest równoznaczne ze zdobyciem lojalności Mordina.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 750
  • Kredyty: 15000 od Cerberusa oraz 15000 znalezione w czasie misji
  • Zasoby: 2000 irydu
  • Ulepszenia: Krogańska witalność, Amunicja do broni ciężkiej

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.