Opuszczona stacja badawcza

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Po powrocie z misji N7: Wrak frachtowca handlowego EDI poinformuje cię, że ostatnim miejscem dokowania okrętu MSV Korsyka przed katastrofą na Neith była stacja Jarrahe. Otrzymanie tej wiadomości zainicjuje to zadanie.

Opis

Stacja Jarrahe jest położona w systemie Strabo, wewnątrz Mgławicy Orła. Nie zobaczysz jej na mapie galaktyki, dopóki nie ukończysz wspomnianej już misji N7: Wrak frachtowca handlowego. Gdy już zbadasz szczątki okrętu, nic nie stanie ci na przeszkodzie, by odwiedzić stację.

Na miejscu okaże się, że cała załoga Jarrahe zginęła, zaś kontrolę nad budowlą przejęła WI. Wszędzie wokoło zobaczysz zwłoki martwych badaczy, jednakże, o dziwo, WI nie ma na usługach ani jednego mecha, co oznacza, że na stacji nie stoczysz ani jednej walki. Nie zmienia to faktu, że obecna "administratorka" Jarrahe zamknęła cię w środku i musisz znaleźć jakiś sposób, żeby się wydostać.

Idź przed siebie. Przy jednym z ciał znajdziesz PDA, które powie ci co nieco na temat działania WI. Skręć w prawo i chwilę później przejdź drzwiami po prawej. W małym laboratorium natkniesz się na dwie skrzynie zawierające odpowiednio 600 i 400 jednostek rafinowanego irydu. Znajdziesz tutaj także panel zasilania, który należy uruchomić, aby odblokować pobliskie drzwi. Wyjdź z sali i wróć na korytarz. Zmierzaj do jedynych dostępnych drzwi, za którymi znajdziesz główne pomieszczenie kontroli.

To właśnie tutaj rezyduje WI. Aby ją wyłączyć, będziesz musiał przywrócić zasilanie w trzech miejscach stacji: kwaterach załogi (po prawej), laboratorium badawczym (po lewej) oraz maszynowni (po środku). Sugeruje zacząć od tych pierwszych, jednak wcześniej warto zapoznać się z leżącym po drugiej stronie rdzenia WI PDA, z którego dowiesz się kilku przydatnych informacji na temat stacji.

Po wejściu do kwater załogi będziesz miał możliwość zajrzenia do części sypialnej lub ambulatorium, jednak na początku dostępne będą drzwi jedynie do tego drugiego. Zapoznaj się z porzuconym PDA i wejdź do środka. Wówczas WI zamknie cię w środku i zasugeruje "autodestrukcję" w celu uniknięcia śmierci głodowej. Zamiast tego po prostu otwórz wszystkie drzwi w sekcji kwater. Jak? W pomieszczeniu, w którym cię zamknięto, dostrzeżesz trzy terminale. Każdy z nich zamyka lub otwiera pewne drzwi. Aktywuj oba po zewnętrznych stronach stołu, pozostawiając w spokoju ten po środku, a wszystkie wrota w tej części Jarrahe staną przed tobą otworem. Skorzystaj ze stacji medycznej, włącz zasilanie kwater, a następnie wejdź do nowootwartej części sypialnej, by z trzech szafek zabrać w sumie 1650 kredytów. Możesz już wrócić do głównego pomieszczenia.

W następnej kolejności proponuje zajrzeć do laboratorium badawczego. Tam odnajdziesz dwa pojemniki zawierające w sumie 1000 jednostek rafinowanego irydu, a także panel zasilania laboratorium, który pozwoli ci przywrócić prąd w tej części stacji. Co znacznie ważniejsze, WI zamknie cię tutaj, tak jak zrobiła to w ambulatorium. Aby się wydostać będziesz musiał przejść prostą mini-grę, której celem jest pokierowanie wiązką lasera w strefie testowej w taki sposób, by ta trafiła w tył maszyny. Jedyne, co musisz zrobić, to tak obrócić lustra, by promień odbijał się w odpowiednim kierunku. Posłużą ci do tego 4 terminale. Jeśli nie chcesz kombinować, to wystarczy, że wykonasz wszystko w następującej kolejności: użyj komputera #1 raz (licząc od lewej), następnie dwa razy komputer #2, trzy razy komputer #4 i na koniec raz komputera #3. Maszyna blokująca drzwi zostanie zniszczona, a ty będziesz mógł powrócić do głównego pomieszczenia kontroli.

Ostatnim obszarem, który musisz zbadać, jest maszynownia. Pozostaw towarzyszy w głównym pomieszczeniu - tym razem mogą ci jedynie przeszkadzać. W środku wszystko będzie sprowadzać się do umiejętnego "sprintowania" pomiędzy podmuchami gorącej pary, które szybko mogą zakończyć twoje istnienie. Chwilę po rozpoczęciu biegu warto "odpocząć" w bezpiecznym pomieszczeniu po prawej i zapoznać się z zawartością pozostawionego tam PDA, a także dwóch szafek osobistych, z których wydobędziesz w sumie 2100 kredytów. Potem możesz już kierować się tylko w jednym kierunku - na rampę, na której znajdziesz panel zasilania maszynowni. Włącz go i wracaj do głównego pomieszczenia kontrolnego.

Przywrócenie zasilania na prawie całej stacji pozwoli ci również włączyć zasilanie głównego węzła. Dzięki temu będziesz mógł dostać się do jednostki centralnej WI i wyłączyć zepsute oprogramowanie. Kiedy to zrobisz, misja zakończy się powodzeniem, zaś ty zostaniesz przeniesiony na pokład Normandii. Wkrótce otrzymasz nowe zadanie: N7: Zakład Hahne-Kedar.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 125
  • Kredyty: 3750 od Cerberusa oraz 3750 znalezionego w czasie misji
  • Zasoby: 2000 irydu

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.