Czarna Gwiazda

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Araney Ienith. Kapłankę Azury spotkasz przy jej ołtarzu na szczycie bezimiennej góry, leżącej na południowy-zachód od Zimowej Twierdzy.

Eksploracja

Głębia Ilinalty

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Czarna Gwiazda - Głębia Ilinalty

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - podwodny tunel.

3 - księga umiejętności. Na powierzchni wody będzie unosił się tom zatytułowany Oddychanie wodą.

4 - stolik. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Tragedia w czerni.

5 - kufer przywódcy nekromantów.

6 - przejście prowadzące do Potopu Ilinalty.

Potop Ilinalty

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Czarna Gwiazda - Potop Ilinalty

6 - przejście prowadzące do Głębii Ilinalty.

7 - stolik. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Wrota Otchłani.

8 - szczątki Malyna Varena. Znajdziesz przy nich Pękniętą Gwiazdę Azury.

9 - kufer przywódcy magów.

10 - wyjście na zewnątrz.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Czarna Gwiazda - Kaplica Azury, mapa

Azura nie posiada w Skyrim zbyt wielu wyznawców. W zasadzie, przy jej ołtarzu położonym na południowy-zachód od Zimowej Twierdzy spotkasz tylko samotną kobietę, Araneę Ienith. Dunmerka powie ci jednak, że od dawna wyczekiwała twojego nadejścia, bowiem twoim przeznaczeniem jest wykonanie dla Azury pewnej misji. Aranea opowie ci o swojej pogmatwanej wizji, w której pojawi się "miasto zagrożone zatopieniem" oraz elficki mag. Jeśli poprosisz ją o wyjaśnienia, kobieta stwierdzi, że chodzi prawdopodobnie o Zimową Twierdzę. Na miejscu szybko spostrzeżesz (np. rozmawiając z mieszkańcami), że poszukiwanym czarodziejem jest zapewne Nelacar, stały bywalec gospody Zmrożone Palenisko.

Elf nie będzie zbyt chętny do odpowiadania na twoje pytania. Skuteczne użycie Perswazji skłoni go jednak do opowieści o Gwieździe Azury - jedynym kamieniu dusz, którego moc nie przemija pomimo używania. Z relacji Nelacara dowiesz się, że ostatnim posiadaczem daedrycznego artefaktu był Malyn Varen, czarodziej z Akademii w Zimowej Twierdzy. Dunmer prowadził niebezpieczne eksperymenty na tym potężnym kamieniu dusz, co doprowadziło do śmierci jednej ze studentek; po tym incydencie Varen został wyrzucony z uczelni i wraz z grupą wiernych uczniów schronił się w ruinach Głębii Ilinalty. Jak już pewnie się domyślasz, celem misji jest odzyskanie potężnego artefaktu z rąk szalonego czarodzieja. Na zakończenie rozmowy mag zasugeruje, abyś jednak nie oddawał przedmiotu w ręce daedry, lecz... Przyniósł go do niego.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Czarna Gwiazda - Głębia Ilinalty, mapa

Głębia Ilinalty położona jest na południowy-zachód od Białej Grani, w północnej części Jeziora Ilinalta. Zatopione miejscami ruiny starej twierdzy stały się domem dla nekromantów i szkieletów, stąd bądź ostrożny podczas eksploracji tego terenu. Przebij się przez samą Głębię Ilinalty oraz Potop Ilinalty, by na szczycie wieży odnaleźć sam szkielet Malyna Valena (8). Przy szczątkach czarodzieja odnajdziesz Pękniętą Gwiazdę Azury.

Teraz będziesz musiał zdecydować, w czyje ręce powierzysz potężny artefakt: Azury czy Nelacara? Wybór ten wpłynie na rodzaj przedmiotu, jaki otrzumasz na koniec zadania. Jak się bowiem okaże, twoja praca nie zakończy się na dostarczeniu Pękniętej Gwiazdy Azury. Bez względu na to, czy zaniesiesz klejnot do Araney czy do Nelacara, dowiesz się, że w środku wciąż jest zaklęta dusza Malyna Varena; dopóki nie zostanie stamtąd usunięta, przedmiot będzie bezużyteczny. Nie pozostanie ci nic innego, jak zgodzić się na wycieczkę do wnętrza Gwiazdy i pokonać duszę Dunmera.

Rzzprawienie się z projekcją Malyna Valena nie należy do trudnych zadań. Znacznie gorszą wiadomością jest, że czarodziej przywoła do pomocy trzy dremory, które stanowią poważne zagrożenie nawet dla doświadczonych poszukiwaczy przygód - bez zaklęć/eliksirów chroniących przed magią i ogniem ani rusz. Jako że wnętrze Gwiazdy jest dosyć małe, najlepiej nie atakować od razu, lecz wabić do siebie kolejne dremory i pokonywać je pojedynczo. Po zabiciu każdego z demonów koniecznie zabierz Serce dremory - składnik ten jest niezwykle rzadki, a przyda ci się zarówno do celów alchemicznych, jak również do ukończenia kilku zadań pobocznych. Gdy rozprawisz się z potworami, wykończ projekcję Malyna Varena, a zostaniesz z powrotem przeniesiony przed oblicze Araney Ienith lub Nelacara.

W ten oto sposób poświęcony przez Azurę artefakt został odzyskany i oczyszczony. Otrzymasz go na własność w jednym z dwóch wariantów. Jeśli oddałeś przedmiot w ręce kapłanki daedry, otrzymasz Gwiazdę Azury, która może absorbować czarne dusze; ponadto Aranea stanie się dostępna jako towarzysz. Jeżeli artefakt zaniosłeś jednak Nelacarowi, w twoje ręce trafi Czarna Gwiazda, która może absorbować tylko białe dusze. Po otrzymaniu przedmiotu zadanie zostanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.