Najlepszy przyjaciel daedry

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

W trakcie rozmowy z Lodem, mieszkańcem Falkret, zostaniesz poproszony o odnalezienie psa, który zaginął gdzieś na zachód od miasta. Kowal podaruje ci również trochę mięsa, aby zwabić czworonoga. Zgoda na pomoc Lodowi zainicjuje to zadanie.

Eksploracja

Jaskinia Haemaru

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Najlepszy przyjaciel Daedry - Jaskinia Haemaru

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - przejście do Hańby Haemaru.

Hańba Haemaru

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Najlepszy przyjaciel Daedry - Hańba Haemaru

2 - przejście wiodące z Jaskini Haemaru.

3 - ołtarz Clavicusa Złośliwego.

4 - wyjście na zewnątrz.

Oszroniony Kurhan

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Najlepszy przyjaciel Daedry - Oszroniony Kurhan

5 - wyjście na zewnątrz.

6 - Topór Smutku.

7 - stół. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. 2920, Domowe Ognisko, księga 9.

 

Opis

Odnalezienie psa nie powinno być trudnym zadaniem (w najgorszym przypadku posłóż się wskaźnikiem mapy). Kiedy jednak już spotkasz czworonoga, okaże się, że ten... potrafi mówić. W toku rozmowy z Barbasem, gdyż takie imię nosi istota, dowiesz się, że jest on sługą Clavicusa Złośliwego, lecz ostatnio popadł w niełaskę i został zamieniony w psa. Czworonóg chciałby, abyś udał się wraz z nim do świątyni daedry w Hańbie Haemaru i pomógł mu obłaskawić swego pana. Możesz ruszyć od razu wraz z Barbasem lub powiedzieć mu, że spotkacie się na miejscu.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Najlepszy przyjaciel Daedry - Hańba Haemaru, mapa

Po dotarciu na miejsce Barbas od razu wejdzie do środka. Wewnątrz napotkacie śnieżne pająki i dużo wampirów. Pies będzie atakował wszystkie wrogie istoty, ale nie musisz się o niego martwić - jest nieśmiertelny. Możesz podążać zaraz za nim lub spokojnie eksplorować najpierw Jaskinię Haemaru, a potem Hańbę Haemaru. Ostatnia walka będzie się toczyć tuż pod ołtarzem Clavicusa Złośliwego (2). Tam też przyjdzie ci rozmawiać z daedrą.

Clavicus podziękuje ci za pomoc w "uleczeniu" jego wyznawców z wampiryzmu. Poprosi cię również o przysługę: zdobycie Topora Smutku. Jeśli mu go przyniesiesz, daedra rozpatrzy ponowne obdarzenie łaskami Barbasa. Od tej pory czworonóg może ci towarzyszyż aż do zakończenia zadania - chyba, że powiesz mu, by cię zostawił. Jest to jednak dość cenny sojusznik, więc być może warto opóźnić nieco wykonanie tej misji, by Barbas mógł pomóc ci w innych zleceniach.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Najlepszy przyjaciel Daedry - Oszroniony Kurhan, mapa

Topór Smutku obecnie znajduje się w rękach niejakiego Sebastiana Lorta. Ów mag zamieszkał w Oszronionym Kurhanie, a to oznacza, że czeka cię daleka podróż na północno-zachodnie rubieże Skyrim. W środku jednak nie czeka cię zbyt wiele pracy. Lort posiada tylko jednego strażnika, prawdopodobnie atronacha, zaś sam również nie będzie w stanie wyrządzić ci większych szkód. Po uporaniu się z Lortem zabierz artefakt (6) i wróć do Clavicusa Złośliwego. Jeśli podróż zajęła ci kilkanaście dni, spodziewaj się, że znów będziecie musieli z Barbasem oczyścić obie lokacje z wampirów.

Clavicus, jak na daedrę przystało, złoży ci na koniec przewrotną propozycję: zabij Barbasa, a będziesz mógł zatrzymać topór. Jeśli to zrobisz, Clavicus faktycznie dotrzyma słowa. Jeżeli jednak odmówisz, daedra przyjmie z powrotem swego sługę, a ty otrzymasz znacznie lepszą nagrodę: Maskę Clavicusa Złośliwego. Tak czy inaczej, misja zostanie zakończona.

Po ukończeniu zadania powinieneś jeszcze porozmawiać z Lodem. Kowal nagrodzi cię dodatkowo małą sumą septimów.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.