Przedświt

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Po osiągnięciu 12 poziomu możesz rozpocząć to zadanie w dwojaki sposób: albo udasz się do położonego na Górze Kilkret posągu Meridii, albo znajdziesz Latarnię Meridii w jednej ze skrzyń bossa w dowolnej lokacji w Skyrim.

Eksploracja

Świątynia Kilkret

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Przedświt - Świątynia Kilkret

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - piedestały.

3 - wyjście na most powyżej świątyni.

Ruiny Kilkret

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Przedświt - Ruiny Kilkret

3 - przejście wiodące z mostu powyżej świątyni.

2 - piedestały.

4 - stół. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Bitwa o Czerwoną Górę.

5 - przejście wiodące do katakumb Kilkret.

Katakumby Kilkret

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Przedświt - Katakumby Kilkret

5 - przejście wiodące z ruin Kilkret.

2 - piedestał.

6 - Malkoran.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Przedświt - Góra Kilkret, mapa

Bez względu na to, w jaki sposób zainicjujesz to zadanie, twoja droga wiedzie do posągu Meridii na Górze Kilkret (na zachód od Samotni). Jeśli posiadasz już Latarnię Meridii, będziesz mógł od razu kontynuować misję. Jeśli nie, Meridia wyśle cię do losowego miejsca w Skyrim, abyś ją odzyskał.

Po zainstalowaniu Latarni przy posągu Meridia zabierze cię do nieba (jakkolwiek by to nie brzmiało) i wyjaśni, że jej świątynia została splugawiona obecnością nekromanty. Jak być może wiesz, ta daedryczna księżniczka nienawidzi nieumarłych pod każdą postacią, stąd taki lokator w jej świątyni jest szczególnie niemile widziany. Meridia potrzebuje czempiona, który uwolni przybytek od obecności niegodziwca imieniem Malkoran i pozbawi go świętej broni - Przedświtu - przy pomocy której dręczy umarłych zamieniając ich w cienie. Wybór padł oczywiście na ciebie.

Wejście do świątyni znajduje się pod posągiem Meridii. Zgodnie ze słowami Meridii, Malkoran zamknął większość wrót wewnątrz, jednakże jej światło potrafi je otworzyć. W kilku miejscach całego kompleksu znajdziesz specjalne piedestały (2). Aktywuj je, by umieścić przytwierdzone do nich kryształowe kule w pozycji, w której staną się przekaźnikami światła daedrycznej księżniczki. W ten sposób przedostaniesz się ze świątyni, przez ruiny, aż do katakumb Kilkret. Na swojej drodze spotkasz również wiele cieni, które będą próbowały cię powstrzymać, jednak nie będą stanowiły one wielkiego zagrożenia.

Po dość długim spacerze trafisz w końcu do wewnętrznego sanktuarium (6). Tam zmierzysz się z Malkoranem oraz kilkoma cieniami. Skup się na magu, który specjalizuje się w zaklęciach opartych na lodzie i potrafi z nich zrobić niezły użytek. Kiedy go zabijesz, będziesz musiał pokonać jeszcze jego cień. Dopiero gdy i on zostanie zniszczony, świątynia zostanie uwolniona od mocy nekromanty. Meridia pogratuluje ci i nakaże zabrać z piedestału jej świętą broń. Zanim to zrobisz, przeszukaj całą komnatę, bowiem po zdjęciu Przedświtu daedra teleportuje cię na zewnątrz światyni.

Meridia znów zabierze cię w niebiosa i podziękuje za pomoc. W nagrodę za twój wysiłek będziesz mógł zatrzymać miecz. Zostaniesz również mianowany nowym czempionem daedry, by nieść jej światło po całym Skyrim. Po zakończeniu rozmowy powrócisz pod posąg Meridii i będziesz mógł kontynuować swe przygody.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.