Skrucha

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Na południowy-zachód od Pękniny możesz natrafić na tajemniczą Wieżę Mrocznego Światła. Kiedy wejdziesz do środka, zobaczysz jak cesarska czarodziejka zabija wiedźmę. Kobieta postanowi wyjaśnić sytuację i poprosić cię o pomoc, co zaowocuje niniejszym zadaniem.

Eksploracja

Wieża Mrocznego Światła

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Skrucha - Wieża Mrocznego Światła

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - stół. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. 2920, Wschodzące Słońce, księga 2 (najwyśzy poziom).

3 - przejście wiodące do Komnat Mrocznego Światła.

Komnaty Mrocznego Światła

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Skrucha - Komnaty Mrocznego Światła

3 - przejście prowadzące z Wieży Mrocznego Światła.

4 - zamknięte drzwi. Możesz je otworzyć kluczem, w którego posiadaniu jest wiedźmokruk.

5 - wiedźmokruk. Posiada przy sobie klucz, który otworzy drzwi wiodące w kierunku szczytu wieży.

6 - kufer bossa-wiedźmokruka.

7 - stół. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Tajemnica Talary, cz. III (dolny poziom).

8 - przejście na szczyt wieży. Kiedy rozprawisz się z Silvią, nie zapomnij zapoznać się z leżącą na stole wiedźmy księgą umiejętności pt. Groza w zamku Xyr.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Skrucha - Wieża Mrocznego Światła, mapa

Illia, gdyż takie imię nosi czarodziejka, jest córką obecnej władczyni wieży, wiedźmy Silvii. W ramach przygotowań do zostania wiedźmą, matka nakazała Illii znaleźć niewinną osobą, by móc przeprowadzić rytuał przemiany w wiedźmokruka. To przebrało miarkę - Illia postanowiła porzucić obecne życie i zabić rodzicielkę, by nie dopuścić do jej przemiany w potwora. Możesz jej w tym oczywiście pomóc, co rozpocznie tę misję.

W momencie podjęcia się misji Illia dołączy do ciebie, by w duecie przedrzeć się przez Wieżę oraz Komnaty Mrocznego Światła. Na swojej drodze napotkacie wiele wiedźm i wiedźmokruków, a także pomniejszych potworów jak ślizgacze, olbrzymie pająki i trolle. Większość bitew jest jednak bardzo łatwa i wespół z Illią nie powinniście mieć problemów z pokonaniem wrogów. W szybkim dotarciu do szczytu wieży (8) mogą was jedynie powstrzymać zamknięte drzwi (4). Musisz je albo otworzyć wytrychem, albo zdobyć klucz, który znajduje się w posiadaniu wiedźmokruka (5).

Zanim wejdziesz na sam szczyt, Illia przedstawi ci swój plan. Założenia są takie, że zostaniesz doprowadzony do Silvii jako obiecana ofiara, po czym oboje uderzycie z zaskoczenia na matkę czarodziejki. Zgódź się. Gdy spotkasz Silvię, wiedźma poprosi cię, abyś usiadł na krześle. Możesz od razu zabić kobietę lub postępować zgodnie z planem Illii. Dziewczyna na szczęście dotrzyma słowa i kiedy jej matka zacznie przygotowania do rytuału, ona ruszy do ataku. Silvia jest stosunkowo twardym przeciwnikiem, jednakże nie będzie mieć szans w walce przeciwko tobie i swojej córce.

Na koniec Illia podziękuje ci za pomoc. Czarodziejka pozwoli ci zatrzymać należący do jej matki kostur, po czym postanowi jak najszybciej opuścić wieżę. Możesz ją jednak zatrzymać i zaproponować wspólne przemierzanie Skyrim. Illia przystanie na ofertę i stanie się wówczas twoim towarzyszem. Zadanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.