Gruntowne zmiany w systemach gry Diablo III

Beta-testy Diablo III trwają w najlepsze, jednak ich końca na razie nie widać. Jay Wilson, "ojciec" projektu, opublikował właśnie obszerny artykuł na temat zmian w głównych systemach gry. Wygląda na to, że premiera gry może po raz kolejny się opóźnić...

Wilson w swoim tekście wymienia szereg usprawnień, jak choćby usunięcie spośród rzemieślników wieszczki, czy też likwidaćję takich przedmiotów jak Kociołek Jordana i Kostka Nefalemów, które wcześniej wydawały się być kluczowymi dla rozgrywki. Najpoważniejsza zmiana dotyczy jednak ograniczenia głównych charakterystyk postaci do siły, zręczności, inteligencji i witalności.

 

Zmieniamy główne charakterystyki postaci na: siłę, zręczność, inteligencję i witalność, a korzyści płynące z każdej z tych charakterystyk przedstawiają się następująco:

Siła
+ do obrażeń dla barbarzyńcy
+ do pancerza

Zręczność
+ do obrażeń dla łowcy demonów
+ do obrażeń dla mnicha
+ do uników

Inteligencja
+ do obrażeń dla czarownika
+ do obrażeń dla szamana
+ do punktów zdrowia z kul

Witalność
+ do zdrowia

Wyrzucamy obronę, atak i precyzję z zestawu głównych charakterystyk. Rolę obrony przejmie pancerz. Premia do odporności na obrażenia fizyczne przejmie rolę pancerza, a premia do szansy na trafienie krytyczne zastąpi precyzję. To oczywiste, że zmiany charakterystyk są jednymi z ważniejszych zmian w systemach gry, nad którymi obecnie pracujemy, ponieważ wymagają największego nakładu pracy przy systemie przedmiotów i balansowaniem gry.

Wprowadzamy te zmiany, by charakterystyki postaci były bardziej intuicyjne, oraz aby naprawić pewne problemy z systemem przedmiotów. Chcieliśmy, by było jasne, że nie warto podnosić każdego przedmiotu, oraz ułatwić graczowi ocenienie, czy dany przedmiot jest przydatny dla jego postaci. Chcemy, by w grze wypadały tony przedmiotów, ale aby wzbudzić w graczu radość ze znalezienia czegoś naprawdę wyjątkowego, w puli muszą pojawiać się przedmioty nieoptymalne dla twojej klasy i w ogóle mało atrakcyjne. Wiążąc charakterystyki z poszczególnymi klasami zmniejszamy liczbę przedmiotów o takiej samej roli, urozmaicamy pulę dostępnych przedmiotów i wprowadzamy do systemu budowania postaci więcej porządku i emocji.

Tych, których ciekawi co jeszcze wymyślił Jay Wilson i jego podopieczni, odsyłam bezpośrednio do artykułu, z którym można zapoznać się tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.