Premiera The Banner Saga pod koniec tego roku

Po prawie dwóch miesiącach milczenia deweloperzy ze studia Stoic przygotowali nowy artykuł dotyczący The Banner Saga. Dowiadujemy się z niego m.in.  o tym, że premiera gry nastąpi pod koniec tego roku. To jednak nie jedyna informacja.

Dzieło Stoic jest w fazie produkcji już od ponad roku. Choć pierwotnie The Banner Saga miała trafić w nasze ręce już w listopadzie 2012 roku, to jednak z racji zebrania o wiele większych funduszy niż planowano, gra rozrasta się i pochłania kolejne miesiące pracy. Niemniej  w dzieło Stoic powinniśmy zagrać jeszcze w tym roku.

W ostatnim czasie sporo zmieniło się w mechaniźmie podróży. System ten opiera się obecnie na trzech wskaźnikach: zapasach, morale i populacji. Każdy z nich jest ważny w kontekście podejmowanych przez gracza decyzji, co z kolei wpływa na pewne wydarzenia. Długi marsz i kurczące się zapasy będą mieć negatywny wpływ na morale, a niskie morale zmniejszy efektywność wojowników oraz wydłuży czas ich leczenia po bitwie. Krótko mówiąc, systemy mają się tak zazębiać, by żaden z wyborów nie przeszedł bez konsekwencji.

 

W artykule dowiadujemy się również sporo na temat obozowiska. Jako że w świecie The Banner Saga ulokowano niewiele miast, rozbijanie namiotów stanie się stałym elementem podróży. To właśnie w obozowisku będzie mozna dokonywać przeglądu ludności, ich uzbrojenia, a także rozmawiać z kompanami. Nie należy się jednak spodziewać romansów w stylu BioWare - ma to w grze Stoic nie ma miejsca. Towarzysze będą raczej komentować bieżące wydarzenia, aniżeli zwierzać się ze swoich koszmarów z dzieciństwa.

Sam świat jest oczywiście wzorowany na Skandynawii, w związku z czym będzie rozległy, niegościnny i niezbyt gęsto zasiedlony. Warto zauważyć, że w pierwszej odsłonie gry nie zwiedzimy całego uniwersum The Banner Saga, a jedynie jego część. 

Interesująco zapowiada się system walki. W najnowszej odsłonie będzie on przebiegał dwufazowo. Na początku gracz będzie musiał podjąć bardzo ważną decyzję o charakterze walki. Szarża na przeważające siły wroga niekoniecznie może być dobrym pomysłem - czasami lepsze może okazać się wyczekiwanie, które pozwoli na ucieczkę prowadzonym w korowodzie kobietom i starcom. Druga faza bitwy to już czysta rozgrywka taktyczna w stylu The Banner Saga: Factions, która zadecyduje m.in. o tym, jak wielkie straty poniesie karawana gracza.

Brzmi interesująco, prawda? Po więcej szczegółów odsyłam do oryginalnego artykułu, który jest dostępny tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.