Pillars of Eternity: zmiany w systemie odpoczynku

Odpoczynek w Pillars of Eternity miał być ograniczony do specjalnie wyznaczonych obozowisk. Deweloperzy z Obsidianu uznali jednak, że system ten nie sprawdzi się najlepiej i wprowadzili pewne zmiany. O wszystkim opowiedział na forum gry kierownik projekty, Josh E. Sawyer.

Wypowiedż Sawyera warta jest przytoczenia w całości:

 

Mechanika Wytrzymałości/Zdrowia działa tak jak poprzednio. Zmieniliśmy jednak to, jak Okaleczenie (oryg. Maimed) działa poza poziomem Eksperckim. Okaleczenie jest teraz krótką przerwą przed śmiercią. Przykładowo, nawet na zwykłym poziomie trudności każda postać może zginąć, jeśli zostanie Okaleczona i straci pozostałe Zdrowie. Tak jak wcześniej, Okaleczeni bohaterowie otrzymują straszne kary do Celności oraz obrony, jednakże poruszają się z pełną prędkością. Używanie Okaleczonej postaci w walce jest jak prośba o śmierć. Powód tej zmiany tkwi w uniemożliwieniu korzystania z Okaleczonych bohaterów jako nieśmiertelnych poszukiwaczy pułapek lub odbiorców pierwszego, ciężkiego uderzenia wroga.

Wciąż ograniczamy miejsce, gdzie możecie odpoczywać (tak jak w grach na Infinity Engine), jednakże odpoczynek nie musi odbywać się w specyficznych punktach świata (choć wciąż jest kilka obozów, gdzie możesz odpoczywać w każdym momencie i to za darmo). Zamiast tego za każdym razem, gdy drużyna odpoczywa w połowie drogi do nikąd, zużywa 1 jednostkę Obozowych Zapasów. W zależności od poziomu trudności, drużyna może nosić pewną maksymalną liczbę Obozowych Zapasów (obecnie od 6 do 2 jednostek). Zapasy są przedmiotem zajmującym pojedynczy slot i mogą zostać kupione od sprzedawców, a także, znacznie rzadziej, znalezione w czasie eksploracji. Zapasy są odzwierciedlane na liczniku drużyny, jak bogactwo, i są reprezentowane przez liczbę w ekwipunku oraz na przycisku odpoczynku na głównym interfejsie. Aby odpocząć, wystarczy nacisnąć przycisk odpoczynku. Gra sprawdza, czy miejsce nadaje się w tym momencie do rozbicia obozowiska i pozwoli ci uzyskać dostęp do swojego Schowka lub udać się bezpośrednio na spoczynek.

Możecie również odpoczywać w karczmach i swoim domu (po zakupieniu go). W zależności od tego, jaki wybierzesz pokój w karczmie, otrzymasz czasowe bonusy, które łączą się z ceną kwatery. Przykładowo, droższe pokoje zapewniają lepsze lub więcej premii. Bonusy te trwają przez pewną długość odpoczynków od twojej pierwszej wizyty. Tylko jedna premia z odpoczynku może być aktywna w danym momencie, dlatego wydłużenie swojego pobytu w karczmie do kilku odpoczynków nie zapewni wam pełnej kolekcji bonusów. Jeśli będziecie spać w domu, wybierzecie bonusy z listy tych, które odblokowaliście poprzez ulepszenia. Domowe premie są mniej zróżnicowane od tych w karczmach, a w dodatku musicie zapłacić wcześniej za ulepszenia, jednakże otrzymacie w ten sposób darmowe premie pewnego specyficznego typu, które trwają przez wiele odpoczynków.

Czy odpoczynek może zostać przerwany przez wrogów, tak jak to miało miejsce w grach na Infinity Engine? Okazuje się, że nie.

Nie mamy losowych potyczek przy odpoczynku. Odpoczynek zawsze trwa 8 godzin i przywraca bohaterów do pełnego zdrowia, usuwa Okaleczenie oraz inne długoterminowe efekty, a także przywraca wszystkie zdolności i ładunki przedmiotów ograniczone limitami użycia "na odpoczynek".

Zdaje się, że jest to zmiana na lepsze. Co sądzicie na ten temat?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.