Czary maga - poziom X

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Zaklęcia X poziomu dostępne są dopiero w dodatku Tron Bhaala. Jedynym sposobem ich aktywacji jest wybranie danego czaru w oknie specjalnych zdolności podczas awansu na nowy poziom doświadczenia.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Czary maga - AkceleracjaAkceleracja

Zasięg: nieograniczony
Czas działania: 2 rundy
Czas rzucania: 9
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: specjalny

Akceleracja powoduje usunięcie przerwy pomiędzy rzucaniem zaklęć. Po rzuceniu tego czaru, mag może rozpocząć rzucanie nowego zaklęcia natychmiast po zakończeniu poprzedniego. Efekt trwa przez dwie rundy.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Czary maga - KometaKometa

Zasięg: 90 metrów
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 9
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: brak

Kometa to potężniejsza i bardziej wyspecjalizowana wersja zaklęcia Rój meteorów. Po rzuceniu czaru, w ziemię uderza ogromny meteor lub kometa, zadając obrażenia wszystkim wrogom, którzy znajdą się na drodze. Kometa przy uderzeniu wysyła falę uderzeniową, która zwala z nóg i odrzuca w tył wszystkich nieprzyjaciół znajdujących się w obszarze działania zaklęcia. Powaleni wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciwko paraliżowi albo zostaną ogłuszeni na 1k4 rundy. Sama kometa wyrządza 10k10 obrażeń.

Zaklęcie to nie powoduje obrażeń u członków drużyny.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Czary maga - Oddech smokaOddech smoka

Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: specjalny

Po rzuceniu tego zaklęcia w polu widzenia rzucającego pojawia się pozbawiona reszty ciała głowa czerwonego smoka, która zionie ogniem, dorównującym siłą oddechowi dorosłego czerwonego smoka. Oprócz ogromnej kuli ognia, zadającej 20k10 obrażeń, siła oddechu smoka zwala przeciwnika z nóg i odrzuca go od maga. Ofiara może wykonać rzut obronny przeciw zionięciu. Jeśli rzut ten się powiedzie, otrzyma ona jedynie połowę obrażeń i nie zostanie odrzucona siłą oddechu w tył.

Zaklęcie to nie powoduje obrażeń u członków drużyny.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Czary kapłana - Ostrza energiiOstrza energii

Zasięg: specjalny
Czas działania: 4 tury
Czas rzucania: 3
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak

Ostrze energii to dysk utworzony z czystej energii, który dodaje +10 punktów do TraK0. Po rzuceniu we wroga, zadaje mu 1k4+5 obrażeń od pocisków, a także 1k10 dodatkowych obrażeń od elektryczności. Zaklęcie to pozwala na stworzenie 1 dysku energii na poziom rzucającego. Dopóki rzucający ma dyski, jego liczba ataków wynosi 9.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Czary maga - Przyzwanie planetaraPrzyzwanie planetara

Zasięg: 40 metrów
Czas działania: 4 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak

Zaklęcie to powoduje otworzenie bram nieba i przywołanie planetara, który będzie walczyć przy boku rzucającego czar, do czasu aż zaklęcie wygaśnie lub jego ziemskie wcielenie zostanie zabite.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Czary maga - Przyzwanie mrocznego planetaraPrzyzwanie mrocznego planetara

Zasięg: 40 metrów
Czas działania: 4 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak

Zaklęcie to powoduje otworzenie bram Otchłani i przywołanie upadłego planetara, który będzie walczyć przy boku rzucającego czar, do czasu aż zaklęcie wygaśnie lub jego ziemskie wcielenie zostanie zabite.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.