Mrozie Posted August 3, 2023 Report Share Posted August 3, 2023 A zatem nadszedł dzień premiery pełnej wersji Baldur's Gate III! Postacią jakiej rasy zamierzacie zacząć? I dlaczego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murky Posted August 10, 2023 Report Share Posted August 10, 2023 Sam się pochwal. Drowem, oczywiście, bo mam do nich słabość z czasów książek o Drizzcie. Nie żeby on był moim ulubieńcem, gdzie tam. Wolałem te "prawdziwe" drowy z Menzoberenzan - podstępne, złośliwe, niejednoznaczne : Gromph, Jarlaxle, te klimaty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrozie Posted August 21, 2023 Author Report Share Posted August 21, 2023 A tutaj nie możesz stworzyć podstępnego, złośliwego, niejednoznacznego Drowa? Wszystko jest kwestią tego, jak go poprowadzisz przez fabułę. Ja zacząłem krasnoludem. I tutaj w kreatorze postaci spotkał mnie już pierwszy zawód: chciałem zrobić mu irokeza w stylu Gotreka Gurnissona, ale... takiej opcji nie ma. Ten pseudoirokez, który jest w grze, to jest żart. Naprawdę nie dało się zrobić tak charakterystycznej fryzury? No, ale za to mogłem wybrać jednego z kilku penisów... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aniolbezserca Posted August 21, 2023 Report Share Posted August 21, 2023 Czy wybór penisa ma wpływ na rozgrywkę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrozie Posted August 28, 2023 Author Report Share Posted August 28, 2023 Na razie nie było mi dane się o tym przekonać. Dam znać, jeśli pojawi się opcja, żeby otworzyć nim zamek, czy coś. btw a czy w oryginalnej 5 Ed. D&D penis daje jakieś bonusy do statystyk? Pytam, bo może o czymś nie wiem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aniolbezserca Posted August 28, 2023 Report Share Posted August 28, 2023 Nie Co więcej, zmiany idą w tę stronę, że nie będzie już premii rasowych (bo są... rasistowskie ), a gracze będą sami wybierali do jakiej cechy będą chcieli na start bonus (ma to się wiżac z doborem tła/historii postaci, które ma jeszcze jakieś drobniejsze bonusy zapewniać). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murky Posted August 29, 2023 Report Share Posted August 29, 2023 W dniu 21.08.2023 o 10:33, Mrozie napisał: A tutaj nie możesz stworzyć podstępnego, złośliwego, niejednoznacznego Drowa? Wszystko jest kwestią tego, jak go poprowadzisz przez fabułę. Mogę, jasne, że mogę i takiego też stworzyłem - raz kogoś uratowałem, innym razem skazałem na śmierć... bo w sumie czemu nie? Drowy nie lubią monotonii Moje narzekanie odnosiło się do Drizzta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrozie Posted August 29, 2023 Author Report Share Posted August 29, 2023 12 godzin temu, aniolbezserca napisał: Nie Co więcej, zmiany idą w tę stronę, że nie będzie już premii rasowych (bo są... rasistowskie ), a gracze będą sami wybierali do jakiej cechy będą chcieli na start bonus (ma to się wiżac z doborem tła/historii postaci, które ma jeszcze jakieś drobniejsze bonusy zapewniać). Myślałem, że to tylko Larian coś pokićkał, że nie ma bonusów rasowych? A nie, czekaj, przecież niektóre rasy lepiej widzą w ciemności od innych. To jest bonus rasowy! Żadne snowflejki o to nie płaczą? 1 godzinę temu, Murky napisał: Mogę, jasne, że mogę i takiego też stworzyłem - raz kogoś uratowałem, innym razem skazałem na śmierć... bo w sumie czemu nie? Drowy nie lubią monotonii No i zuch Drow, tak trzeba żyć! Może przy drugim przejściu też zrobię sobie Drowa? Chociaż szczerze mówiąc bardziej pociągają mnie githowie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murky Posted August 29, 2023 Report Share Posted August 29, 2023 A ja tam się cieszę, że bonusy rasowe poszły w cholerę. Nie ze względów hmmm.. politycznych, ale czysto praktycznych. Zawsze mnie irytowało, że trudniej grać dajmy na to krasnoludem magiem, bo ktoś mi tak powiedział. Niby dlaczego? Typowy nie ma czasu na magikowanie, bo wali młotem cały dzień w skałę? No ok, ale co z takim, który nie wychował się w krasnoludzkiej kulturze, ale powiedzmy był wyrzutkiem i dajmy na to wychowali go wieśniacy z jakiejś podleśnej wioski. Taki gość siłą rzeczy orientowałby się w czymś zupełnie innym - jaką on by tam mógł mieć wiedzę o życiu pod ziemią. Coś naturalnego, powiecie, instynkt? No może, ale średnio mnie to przekonuje. Wolę większą dowolność, wspomniane "dobieranie", które lepiej moim zdaniem pozwala zasymulować przeszłość danego bohatera i jego cechy. Pomijam, że STRASZNIE mnie wkurzało dawniej dostosowanie poziomu. Wiecie, że dajmy na to zbierając taką samą liczbę PD człowiek wbije 5 poziom, drow 2 czy tam 3. Mniejsza o szczegóły, o zasadę chodzi. Pewnie, miał kilka ciekawych bonusów rasowych, ale nie wartych aż tyle, by zostać tak daleko w tyle za człowiekiem, co widać zwłaszcza w przypadku czarokletów. Chwała bogom, że to wywalili moim zdaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aniolbezserca Posted August 29, 2023 Report Share Posted August 29, 2023 @Murky W 3E gracze zachłysnęli się premiami rasowymi i pokłosiem tego było wprowadzanie potężniejszych ras z wyrównaniem poziomu. O ile wyrównanie poziomu było kulą u nogi gracza, o tyle liczenie PD to był koszmarek dla MP - analizowanie specjalnej tabelki i przeliczenie - im wyższy lvl tym mniej PD za przeciwnika. Za wysoki poziom - brak doświadczenia. Drużyna z postaciami na różnych poziomach - wyliczenie PD dla każdej osobno. Kolejnym idiotyzmem związanym z doświadczeniem było płacenie PD za tworzenie magicznych przedmiotów (utratę PD jeśli postać zginęła można jeszcze jakoś przełknąć). Z kolei 4E odeszła od rasowych kar (w zasadzie praktycznie z jakichkolwiek kar zrezygnowała) i skupiła się na bonusach, wyrównanie poziomu poszło do kosza, a z kolei za każdego pokonanie każdego przeciwnika została przydzielana stała liczba PD. 5E poszło w tym kierunku i dodatkowo wprowadziło zasadę Kamieni Milowych - żadnego liczenia PD, drużyna dostaje poziom po osiągnięciu określonego fabularnie celu (albo widzimisie MG), w każdym razie koniec z ciułaniem PD. Natomiast jeden z suplementów - Kociołek Tashy - wprowadził Custom Lineage zamiast tradycyjnych rasowych - w moim odczuciu to efekt tego, że człowiek w 5E był naprawdę potężną rasę (human variant pozwalający na uzyskanie atutu, które w przeciwieństwie do zwykle badziewnych rasowych premii mogło okazać się naprawdę przecięte). Natomiast takie samodzielne ustalanie premii rasowych wg mnie sprawia, że stały się one tak naprawdę nijakie, niby mają one swoją historię, przyzwyczajenia, animozje, ale jeśli nie ma to odbicia statystkach to w sumie na co to komu. Z kolei materiały testowe do OD&D sugerują, że z uwagi na to, że rasa kojarzy się z rasizmem (co przede wszystkim obłudnikom udającym walkę o wyższe wartości, dla których jedyną nadrzędną wartością jest $$$) zostanie zastąpione "gatunkiem", który zapewniać jakieś umiejętności specjalne i drobne premie, ale "grube" premie mają wynikać z "pochodzenia" (historii postaci). Brzmi rozsądnie, ale z tego co pamiętam to pierwotne pomysły dotyczące ras były mocno takie sobie. PS: W 5E Krasnolud wzgórzowy mimo braku premii do Inta jest ciekawym pomysłem na maga/zaklinacza, bo może rzucać czary w średnim pancerzu (z drugiej strony równie dobrze można wojownika multiklasować i czarować bez problemu z płytówce ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrozie Posted September 1, 2023 Author Report Share Posted September 1, 2023 W dniu 29.08.2023 o 15:09, Murky napisał: Zawsze mnie irytowało, że trudniej grać dajmy na to krasnoludem magiem, bo ktoś mi tak powiedział. Niby dlaczego? Typowy nie ma czasu na magikowanie, bo wali młotem cały dzień w skałę? No ok, ale co z takim, który nie wychował się w krasnoludzkiej kulturze, ale powiedzmy był wyrzutkiem i dajmy na to wychowali go wieśniacy z jakiejś podleśnej wioski. Taki gość siłą rzeczy orientowałby się w czymś zupełnie innym - jaką on by tam mógł mieć wiedzę o życiu pod ziemią. Coś naturalnego, powiecie, instynkt? No może, ale średnio mnie to przekonuje. Ale przecież na tym zasadza się idea bonusu rasowego. Jest on rasowy, ponieważ jest przypisany do konkretnej rasy i pochodzenie oraz doświadczenia nie mają tutaj nic do rzeczy. Zasadniczo założenie jest takie, że ogólnie krasnoludy nie posiadają talentu do magii i choć nikt im nie zabrania zostania warlockiem, to jednak mają trudniej. Ja to kupuję. Potem bonus za pochodzenie mógłby niwelować karę za rasę, ale same bonusy/kary rasowe bym utrzymał. W dniu 29.08.2023 o 15:09, Murky napisał: Wiecie, że dajmy na to zbierając taką samą liczbę PD człowiek wbije 5 poziom, drow 2 czy tam 3. A to akurat owszem było straszne. Pamiętam, że Icewind Dale II był zbudowany wokół tej zasady. Niby można było tworzyć Drowa czy Gnoma, jednakże na początku gry progresowanie było strasznym ciężarem. W dniu 29.08.2023 o 23:41, aniolbezserca napisał: O ile wyrównanie poziomu było kulą u nogi gracza, o tyle liczenie PD to był koszmarek dla MP - analizowanie specjalnej tabelki i przeliczenie - im wyższy lvl tym mniej PD za przeciwnika. Za wysoki poziom - brak doświadczenia. Drużyna z postaciami na różnych poziomach - wyliczenie PD dla każdej osobno. Tego to już w ogóle nie potrafię sobie wyobrazić. Brzmi jak horror. W dniu 29.08.2023 o 23:41, aniolbezserca napisał: 5E poszło w tym kierunku i dodatkowo wprowadziło zasadę Kamieni Milowych - żadnego liczenia PD, drużyna dostaje poziom po osiągnięciu określonego fabularnie celu (albo widzimisie MG), w każdym razie koniec z ciułaniem PD. Brzmi dość absurdalnie. Ja rozumiem, że to niby większe accessibility itd., ale jak dla mnie to znacząco ogranicza zasięg przygody, jej nieprzewidywalność... W dniu 29.08.2023 o 23:41, aniolbezserca napisał: z uwagi na to, że rasa kojarzy się z rasizmem (co przede wszystkim obłudnikom udającym walkę o wyższe wartości, dla których jedyną nadrzędną wartością jest $$$) zostanie zastąpione "gatunkiem", który zapewniać jakieś umiejętności specjalne i drobne premie, ale "grube" premie mają wynikać z "pochodzenia" (historii postaci). uuu, tylko czekać, aż gatunkizm stanie się passe. Poza tym, premie za pochodzenie? Neomarksiści nie protestują? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aniolbezserca Posted May 8 Report Share Posted May 8 Pod Łotra elf (dziki) idealny z uwagi na większą mobilność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murky Posted May 8 Report Share Posted May 8 Ja tam w sumie mało zwracałem uwagę na bonusy itd, bardziej na to, co mi się podoba, wszystko da się później sprzętem i talentami wyrównać, a gra nie jest aż tak trudna, by każdy procencik miał znaczenie. Za 1 razem jak mówiłem, bard drow, za 2 człowiek mnich. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aniolbezserca Posted May 8 Report Share Posted May 8 (edited) Początek może okazać sie bolesny - pamiętam jak moja postać padła podczas rozbijania słojów na statku w prologu. Generalnie mniej więcej tak do 3 poziomu przypadkowy krytyk może wyłączyć postać z gry. Później jest już z górki. Edited May 8 by aniolbezserca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.