Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Last week
  3. W zeszłym tygodniu pojawił sie pierwszy trailer czwartej odsłowny Mariksa. Efekty specjalne trzymają poziom, ale nie robią takiego wrażenia jak dwie dekady temu. Boję się, że może wyjść z tego taki odgrzewany kotlet jak Psy 3.
  4. Earlier
  5. Kończy się sierpień, a wraz z nim sezon urlopowy i wakacje. Wielkimi krokami zbliża się jesień i początek szkoły. Nadszedł też czas na kolejną informację o aktualizacjach na blogu. 1. Krwawa Mary i siedmiu krasnali https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/krwawa-mary-i-siedmiu-krasnali.html Jakiś czas temu napisałem przygodę inspirowaną szekspirowską historią Romea i Julii, natomiast tym razem wykorzystałem sierotkę Marysię i siedmiu krasnoludkach, aby przygotować koszmarne bojowe spotkanie losowe. Co zawiera scenariusz? • haki fabularne dzięki którym można wykorzystać to spotkanie do rozegrania krótkiej przygody pobocznej, • opis potyczki z Krwawymi Krasnalami i Czarną Wiedźmą oraz charakterystyki tych stworzeń, • opis pułapek Krwawych Krasnali, • opis kryjówki Czarnej Wiedźmy i jej łupów, • pomysł na powiązanie tego spotkania z przyszłymi wydarzeniami w kampanii. 2. Wstęp do Nekromancji https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/zodzieje-zwok.html Scenariusz tej przygody jest pokłosiem notki o Minion(kach): wszyscy przeciwnicy, jakich drużyna napotka na swej drodze są minionami. To krótkie spotkanie bojowe może posłużyć jako poboczna przygoda dla 4-5-osobowej drużyny na 2-3 poziomie, która podczas wędrówki zatrzymała się na odpoczynek w wiosce na skraju lasu, w której pod osłoną nocy zbezczeszczono cmentarz i wykradziono z niego zwłoki. Wójt chce wynająć drużynę do ustalenia kto odpowiada za ten nikczemny czyn i przywrócenia spokoju umarłym. Co zawiera scenariusz? • haki fabularne, • 9 statblocków przeciwników (minionów), • 6 losowych spotkań do wykorzystania podczas eksploracji lasu, • opis i poglądową mapkę obozowiska oraz opis konfrontacji z Nekromantką i jej obstawą, • pomysł na powiązanie tego spotkania z przyszłymi wydarzeniami w kampanii. 3. Minion(ki) https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/minionki.html Patent rodem z D&D 4e na walkę z dużą ilością łatwych przeciwników. Coś dla tych, co lubią jak za ich bohaterami trup ścieli się gęsto. Co zawiera notka poza ględzeniem o starych (nie?)dobrych czasach? • przytoczenie mechaniki tworzenia pomniejszych potworów z przygody Dead in Thay, • zasady domowe (homebrew) adaptujący miniony do 5e • 8 przykładowych stworzeń o SW od 1/4 do 6 przekonwertowanych do roli poplecznika (miniona). 4. Czakram https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/czakram.html Kolejna broń z Półwyspu Indyjskiego. Tym razem coś dla miłośników freesbee i Xeny wojowniczej księżniczki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  6. Artykuł ten jest częścią poradnika do gry Wiedźmin. Całość przeczytasz pod niniejszym adresem: Bronie obuchowe
  7. Młot bojowy zmutowanego rycerza Broń nie jest stosowana w połączeniu z wiedźmińskimi stylami walki. Efekt: Obrażenia: 10-30 Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +70% Gdzie?: Noszą je Bracia więksi, z którymi przyjdzie ci zmierzyć się pod koniec gry. Mrozie: Wielki, nieporęczny, za to o całkiem niezłych parametrach (jak na bron obuchową) - taki właśnie jest Młot bojowy zmutowanego rycerza. Kiedy jednak porównamy go z mieczami... no, właściwie nie ma co równać, bo jak każdy obuch, tak i ten młot wypada w takim porównaniu blado. Święty młot bojowy Zakonu Broń nie jest stosowana w połączeniu z wiedźmińskimi stylami walki. Efekt: Obrażenia: 9-18 Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +55% Gdzie?: Do kupienia również u zakonnego zbrojmistrza w Starej Wyzimie (o ile wspierasz Zakon). Mrozie: Jedna z lepszych i lepiej wyglądających broni obuchowych w grze. Pomimo wszystko, nie jest zbyt przydatna w walce.Co?! Choroba... W aktualnej wersji "Edycji (ponoć) Rozszerzonej" nie da się zdobyć tych broni tak samo jak Ard'aenye. Runicznego miecza z Dol Blathanna to chyba nigdy nie dało się zdobyć. Tutaj pomogą tylko mody i trainery albo stare wersje gier.  
  8. Urlop, urlop i po urlopie. Pora na kolejną aktualizację Rojst: Prolog Scenariusz niniejszego spotkania można wykorzystać jako random encounter, przerywnik dla głównej kampanii dla drużyny na 2. poziomie przemierzającej leśno-bagniste tereny lub jako wstęp do przygody inspirowanej serialem Rojst. https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/rojst-prolog.html Duch kniei Tłumaczenie darmowego jednostrzału od DndBeyond, który można rozegrać w ramach dowolnej kampanii, w trakcie której drużyna przemierza las. Podczas wędrówki postacie atakują leśne duchy! Driady mogą wydawać się łagodnymi fey, ale sprowokowane wpadają w nieprawdopodobny gniew. Driady z tego lasu używają zapomnianej leśnej magii stapiania się z ciałami drzewców, aby przekształcać się w potężnych drzewnych mścicieli. https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/07/duch-kniei.html Dama w Opałach W zależności od podjętych decyzji to niepozorne miejskie bojowe spotkanie losowe, może mieć mniej lub bardziej poważne konsekwencje i być pretekstem do kolejnych przygód. Scenariusz można rozegrać z drużyną na 1. poziomie, ale bez problemu można wykorzystać dla bardziej doświadczonej drużyny. https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/07/dama-w-opaach.html
  9. cześć. jestem zagorzałym fanem sagi diablo i gram dużo w diablo three, a obecnie nie jestem hardkorowym graczem, więc mam naprawdę big nameą konfigurację pc: zjawisko ii 555 x2 biostar a780l four gb pamięci ram o wartości kingston ati 7750 dysk twardy wdblack 500 gb chociaż mogę z łatwością grać w tę grę z taką konfiguracją w rozdzielczości fullhd, jeśli spróbuję uruchomić kilka griftów 50+, gra zamienia się w cholerny powerpoint... czy możesz polecić ulepszenia sprzętu, aby gra działała trochę lepiej? mam ograniczony budżet, więc prawdopodobnie najpierw dostanę matkę + procesor + pamięć ram, vga będzie późniejszym zakupem i prawdopodobnie zatrzymam dysk twardy, dopóki nie będę mógł sobie pozwolić na dysk ssd. bardzo dziękuję za opinie i przepraszam za mój zły angielski! ps: mieszkam w gównianym kraju z naprawdę wysokimi cenami i ograniczeniami importu, więc tak naprawdę nie stać mnie na najnowsze rzeczy lub sprzęt z najwyższej półki, nie widzę też sensu w budowaniu wysokiej klasy maszyny do gry w diablo 3 ( gram tylko w d3, tboi:r i fo3/nv
  10. jeśli chodzi o misję rozdroża (rozdział 1), jeśli iorweth zdobędzie swój miecz, kilku nieludzi zostanie zamordowanych w wiosce, ale przynajmniej zyskam trochę jego zaufania. jeśli zdecyduję się pass znokautować, zdradzę jego zaufanie, ale przynajmniej w wiosce nie dojdzie do masakry i natychmiast zabiję loredo (chociaż nadal mogę wybrać zabicie tego kundla, jeśli dam iorwethowi miecz i nadal iść ścieżką roches)
  11. Krótko (lub mniej) na temat pierwszego i (jak na razie) jedynego numeru: Po pierwsze - format. Bardzo mi się podoba. A to dlatego, że przypomina najdroższego memu sercu ,,Fenixa", też taka książeczka. Dalej - okładka. Tutaj wielki, wielki plus. No nareszcie nie jest to jakaś PCgraficzna pikseloza, ani reklama, ani obrazek z gry... nie. To jest ilustracja. W dodatku ilustracja z klimatem. Bardzo przypomina mi okładki książek Sf z lat 80 XX wieku... coś jak u Wollheima, chociażby. I na niej same nazwiska, żadnych reklam, drażniących oko wykrzykników... nic. Kiedy zobaczyłem F&SF w Poznaniu, w Empiku (akurat przejazdem byłem), po prostu musiałem to kupić. Słowo bibliofila. Przejdźmy do treści; ładnie. Spis treści, potem od razu opowiadania. Publicystyka na końcu. Chwali się taki układ, widać, co to za pismo. ,,Nocna Whiskey" J. Ford - Podobało mi się bardzo. Bo i ma klimat, taki zachodnio Sf. Trafia w moje gusta. Przy tym i łatwo sie czyta, i historia wciąga. Miodzio. ,,Zbiorowe sny Frynian" Ursula K. Le Guin - Twórczyni ,,Ziemiomorza" nie wypadła z formy. Ciągle pisze tym swoim ,,innym" stylem. Tym razem jednak, miałem wrażenie, że to jest tylko wprawka do powieści, opis świata i jego realiów. A może? Byłoby miło. ,,Niebo w Oczach" Laurel Winter - Fantasy, dosyć dorosłe. Wizerunek Zachodu względem tego gatunku trochę się poprawił w moich oczach. Bo to nie jest sztampowe, nie mówi o rzeczach mających wpływ na cały świat... czyta się dobrze. Tłumacz dał radę, autor tym bardziej. Całkiem dobre. Akurat, by przeczytać i dobrze się przy tym bawić. ,,Finisterra" David Moles - Tu byłem bardzo ciekaw, jako, że okładka magazynu jest ilustracją do tego właśnie kawałka prozy. I... powiem tak - cięższe opowiadanie, zdecydowanie. Ale obrazy, które ma się przed oczami, czytając - to jest dopiero coś. ,,Jack" China Mieville - Dobre. Moim zdaniem trochę mniej ciekawe, niż pozostałe opowiadania, ale dobre. Gdyby tak tylko to rozwinąć... może nie opowiadanie, bo tutaj ładnie i wszystko pasuje, ale... koncepcje. Tak... ,,Medium" Orson Scott Card - Kolejny dobry kawałek prozy. Nie porywający, ale wysoki poziom, to widać. Przeczytać, pokiwać głową, przewrócić stronę. Czuję się spełniony. Nic w górę, nic w dół. Po prostu. Jakby to... uczucie, jakie miałem po przeczytaniu tego opowiadania mogę porównać do uczucia, jakie ma się po solidnym łyku zimnej wody w letni dzień, kiedy mówimy ,,aaach", nabierając powietrze. Hmhm. Coś takiego. ,,Cyberoko" Terry Bisson - Zapowiadało się tak sobie. A potem... coś wspaniałego. ,,Cyberoko" to opowieść świata nie aż tak bardzo odległej przyszłości, w którym sieć rozwinęła się trochę (troszkę) bardziej, niż jest teraz, a który to rozwój właśnie w tym, a nie innym kierunku jest bardzo prawdopodobny. Ale nie o to tu chodzi. Opowiadanie opisuje erotyczne podchody dwojga ludzi zaplątanych w podniecającą, prawie że perwersyjną grę pełną namiętności. Idealnie obrazuje, że najważniejsza jest droga, a nie cel. A wszystko to w świecie jutra, oddziałującym na wyobraźnie i związane znakomitym warsztatem słownym. Gratulacje zarówno dla tłumacza, jak i dla autora. Zdecydowanie najlepsze opowiadanie w tym numerze (a przecież poziom ich wszystkich jest bardzo wysoki). Jedno z lepszych, jakie czytałem w przeciągu paru miesięcy. Co do publicystyki - Dwa ciekawe wywiady (mnie bardziej zaciekawił ten z Jeffreyem Fordem) i felietony. Zdecydowanie na wielki plus, anegdota ,,Metafizyka pisarstwa" także Forda. Podsumowując - Jest co czytać, a to, co jest przedstawia naprawdę wysoki poziom literacki w wspaniałej oprawie. Fantasy&ScienceFiction: EDYCJA POLSKA zasługuje na oklaski.
  12. Jedynym rozwiązaniem wydaje się wyłączyć skalowanie lv potworów razem z naszym(udało się pokonać za pierwszym razem a jego ataki nawet 1/4 hp nie zabierały), ale to taka droga na skróty trochę, ale jak nie będzie innego wyjścia to trudno, szkoda trochę bo postawiłem sobie za zadanie przejść całego wiedźmina 3 bez wyłączania skalowania właśnie.
  13. W zadaniu Ostatnie Życzenie muszę pokonać dżinna. Niestety lodowym atakiem zbija mi 95%hp a tymi błyskawicami bij po 7000dmg czyli zabija mnie na hita. Ja mu bije po 300 ze srebrnego a mimo to hp mu nawet nie drgnie. Z alternatywnego Yrdena bije mu po 0. Czuje się jakbym miał za niski lv ale przecież misja jest na 15lv a ja mam 25. Coś tu nie gra. Gram na Droga ku Zagładzie patch 1.32, ale dawałem radę z bossami na misjach na 30lv. Igni też nie podpala w ogóle. Ktoś wie jak to naprawić i czy da się? Bo póki co dżinn jest nie do pokonania.
  14. Zeszłej nocy Enklawa zmigrowała na nowy serwer. Nie wszystko poszło zgodnie z planem, przez co przez większą część dzisiejszego dnia portal był niedostępny. Przepraszam za utrudnienia. Obecnie wszystko powinno już działać jak należy. Mimo tej jednodniowej czkawki, migracja powinna wyjść Enklawie na dobre. Więcej informacji wkrótce.
  15. w porządku, więc grałem w inne gry z tej serii i jestem dość zaznajomiony z większymi częściami książki, ale mam kilka pytań, które mnie niepokoiły. nadchodzą spoilery dlaczego nie ma wiedźminek (czyli takich, które przeszły próby means of) jeśli nie ma kobiety, dlaczego geralt miałby means of odwoływać się do rytuału zaskoczenia (chyba tak się nazywa), aby zabrać córkę emhyra? z pewnością wiedźmini nie tylko zabierają synów na trudne próthrough, ale okazjonalne córki, aby odbyć fajny trening w kaer morhen, bez konieczności umierania w próbach i faktycznego zostania wiedźminami. czym właściwie byli geralt i spółka. planujesz w kaer morhen? czy obrona zawiodła tylko dlatego, że eredin zdecydował się nacisnąć przycisk „zamroź ich wszystkich i wygraj oblężenie” z powodu niepowodzenia zaklęcia yenn? dlaczego od samego percentątku nie pomagali jej triss lub jakiś inny magazine, skoro całe oblężenie by usingło bezcelowe, skoro nie mieli zniewagi, by means of zapobiec instalacji? four. czy jeźdźcy polowania są prawdziwymi ludźmi z krwi i kości, czy nieograniczonymi widmami? mógłbym przysiąc, że widziałem tył niektórych ich hełmów w przerywnikach filmowych (oprócz eredina i innych generałów). czym dokładnie są powiązania ciri ze skellige? podobno wszyscy na świecie są w jakiś sposób rodzicami zastępczymi ciri, a wiem, że matka ciri viała księżniczką jakiegoś małego królestwa (może cintra?), ale skąd się tak zaprzyjaźniła z całym skellige?
  16. Ufff... czerwiec się już kończy, więc zapraszam na kolejna aktualizację. EURO, Copa America, ładna wakacyjna pogoda i urlop nie sprzyjają siedzeniu przy komputerze, więc na kolejną aktualizację zapraszam dopiero po wakacjach. 1. La Llorona https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/placzka.html Potężniejsza wersja banshee inspirowana kulturą i mitami meksykańskim. 2. D-Day https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/d-day.html Statblocki dowódcy kompanii E 101 DPD i bohatera Normandii, Richarda Wintersa i przykładowego spadochroniarza. Tak jakby kto chciał zorganizować orkom D-Day 3. Ojciec Maloney https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/ojciec-maloney.html Statblock nietypowego warpriesta inspirowany osobą kapelana rzuconego nad Normandią w dniu "D". Wbrew pozorom bez problemu można wykorzystać tę postać typowo fantastycznym uniwersum 4. Tygrysi pazur https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/tygrysi-pazur.html Zabójcza hinduska wariacja kastetu. 5. Urumi https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/urumi.html Zwijany hinduski miecz. 6. Katar https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/katar.html I jeszcze jedna broń z Półwyspu Indyjskiego, z którą mieliśmy okazję zaprzyjaźnić się w 3e i 4e.
  17. Artykuł ten jest częścią solucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Całość przeczytasz pod niniejszym adresem: Bestia z Białego Sadu
  18. Mam problem. Mam 30lvl, a nie wyskakuje mi opcja dialogowa "co się stało z mieczem" u Lwicy i też nie ma miecza w ruinach, w których powinnien być.
  19. Artykuł ten jest częścią solucji gry TES V: Skyrim. Całość przeczytasz pod niniejszym adresem: Powrót Ponurego Żniwiarza
  20. Co zrobić jeśli wykonałem już 2 zadania  związane z Keira Metz i nie mogę jej zwerbować do finałowej bitwy? Nie pokazują mi się żadne zadania z nią związane. Pomocy
  21. Artykuł ten jest częścią solucji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Całość przeczytasz pod niniejszym adresem: Towarzysze broni: Velen
  22. Dzień dobry, mamy już maj, ale nadal zimno... brrr... Niemniej czas na kolejne info o aktualnościach an blogu 1. Lepka rączka https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/lepka-raczka.html Początkująca nekromantka Jessica i poszukiwany listem gończym morderca Don Sebastião przemierzają przydrożne karczmy w poszukiwaniu łatwej zdobyczy, wykorzystując nietypowe narzędzie zbrodni: pełzający szpon. Scenariusz przygody dla 4.-5.-osobowej drużyny na 2. poziomie, która postanowiła odpocząć w przydrożnej karczmie. 2. Opuszczony festiwal https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/opuszczony-festiwal.html Tłumaczenie ogólnodostępnej przygody dostępnej na dndbeyond.com przeznaczonej dla drużyny na 3. poziomie (można ją również przeskalować dla drużyny na wyższym poziomie) Polska premiera Zstąpienia do Avernusa została zapowiedziana na 18 czerwca, a tę przygodę bez problemu można wpleść, jako losowe spotkanie.. Co prawda została ona przygotowana z myślą o noworocznych sesjach, ale w multiwersum D&D nie brak innych okazji do świętowania, a praktycznie każde bóstwo ma swoje misteria ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3. Tajemnica mauzoleum mykonidów https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/tajemnica-mauzoleum-mykonidow.html Tłumaczenie krótkiej przygody z nieoczekiwanym zwrotem akcji, opublikowanej na DndBeyond. Scenariusz dla 3. poziomowej drużynie, która przemierza bagna i natrafia na zapomniany cmentarz. 4. Oręż na miarę herosa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/orez-na-miare-herosa.html Krasnoludy zwykły mawiać: Nic na siłę, weź większy młotek. Ta niezwykle pragmatyczna myśl towarzyszyła mi przy tworzeniu tego wpisu poświęconego magicznym broniom, które dosłownie rosną wraz z rozwojem postaci. 5. Kastety https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/kastety.html Poniższy wpis przedstawia zestaw różnych kastetów, w zmyśle jako propozycję zachęcającą do wykorzystania atutu Mistrz Oręża (Weapon Master). 6. Ostry cień mgły https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/ostry-cien-mgy.html W czeluściach dysku twardego znalazłem jedną z prac stworzonych przy okazji #Hot16Challenge, internetowej akcji, której celem było zebranie funduszy na wsparcie dla medyków walczących z Covid-19. 7. Eugene "Doc" Roe https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/eugene-doc-roe.html Jeszcze jedna praca powstała w ramach #Hot16Challenge – sanitariusz Kompanii E, 101. Dywizji Powietrznodesantowej – Eugene Gilbert "Doc" Roe. Przy okazji na napisałem jego krótką biografię.
  23. Artykuł ten jest częścią poradnika do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Całość przeczytasz pod niniejszym adresem: Miecz Księżniczki Xantii
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...