Katany

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Furia Niebios

Baldur's Gate 2 - Katany - Furia Niebios

Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Raz dziennie pozwala rzucić Błyskawicę
  2. Raz dziennie pozwala rzucić Ociemniałość
  3. Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny na magię albo zostanie ogłuszona
  4. 5% szansa na dodatkowe 20 pkt. obrażeń od elektryczności

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Katana należy do Koshiego, z którym możesz się zmierzyć na drugim piętrze "Strzeżonego Budynku" w Dzielnicy Świątynnej Athkatli.

Katana

Baldur's Gate 2 - Katany - Katana

Katana to lekko zakrzywiony miecz o jednym ostrzu. Są to prawdopodobnie najostrzejsze miecze jakie kiedykolwiek wykuto, proces ich tworzenia jest długi, trzymany w tajemnicy i jest prawdziwą sztuką. To ostrze jest chyba najważniejszą częścią kultury Kara-Tur. Dotknięcie czy wzięcie do ręki katany samuraja to dla niego obraza i zawsze wywołuje jego gniew. Rzadkością jest by gaijin, czyli obcokrajowiec, posiadał taki miecz. Albo ten gaijin jest serdecznym przyjacielem ważnego ministra, albo zamordował samuraja.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Katana +1

Baldur's Gate 2 - Katany - Katana +1

Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Katana +2

Baldur's Gate 2 - Katany - Katana +2

Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Znajdziesz ją w skrzyni, w najniższych katakumbach Krypcie Bodhi.

Katana +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Katany - Katana +3

Proces przelania na katanę magicznych właściwości nie jest wcale prosty. W przeciwieństwie do broni konwencjonalnej, katana jest już wręcz idealnym mieczem bojowym. Aby ulepszyć jej właściwości, trzeba zazwyczaj złożyć jakąś ofiarę. Może jakiś umierający samuraj błagał Wu Jena, żeby obdarzył ducha tej katany jego duchem walki. Osoba, która włada zaczarowaną kataną, musi szanować zwyczaje Kara-Tur i z szacunkiem odnosić się do samuraja, który kiedyś szedł z tym ostrzem do walki. Jeśli będzie postępowała inaczej, to nie może się spodziewać dużego szczęścia w walce.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Malakar +2

Baldur's Gate 2 - Katany - Malakar +2

Ta elegancka katana emanuje magiczną energią, gdy bierze się ją do ręki. Malakar, czyli 'Stal Pojedynkowa' była używana przez niehonorowych samurajów podczas pojedynków z innymi samurajami. Jakby z własnej woli potrafi opaść i odbić ataki innych broni. Jest idealna dla wojownika, który zważa zarówno na obronę, jak i na atak.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Znajdziesz go przy trollu na drugim poziomie katakumb pod Czarowięzami.

Ostrze Rodu Corthala

Baldur's Gate 2 - Katany - Ostrze rodu Corthala

Kiedy Valygar dzierży tę znamienitą katanę, broń promieniuje energią magiczną. Ostrze stworzono tak, aby reagowało tylko na osoby, w których żyłach płynie krew rodziny Corthala.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. +2 do Klasy Pancerza przeciwko broniom siecznym
  2. +2 pkt. obrażeń od krwotoku co rundę, przez 2 rundy

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Może używać: Valygar
Gdzie?: Jest własnością Valygara.

Zerthowe Ostrze Dak'kona

Baldur's Gate 2 - Katany - Zerthowe Ostrze Dak'kona

Ten miecz służył jako oręż słynnemu githzerai Dak'konowi. Dak'kon zginął w walce z potężnym bytem, kiedy służył istocie znanej jako 'Bezimienny'.

PARAMETRY

Obrażenia: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. +1 do Klasy Pancerza
  2. Pozwala zapamiętać 1 dodatkowy czar maga z każdego z poziomów 1-4.

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u Deirdre, w "Targu Przygód", na Promenadzie Waukeen.

Zagłada Hindo +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Katany - Zagłada Hindo +3

Hindo był sławnym samurajem. Zagorzale bronił swój lud przed hordami złych nieumarłych, którzy często atakowali jego ojczyznę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Pozwala raz dziennie rzucać Pomniejsze przywrócenie.

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Znajdziesz ją przy ciele smoka, którego musisz zabić w Próbie Odwagi na V poziomie Twierdzy Strażnika.

Zagłada Hindo +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Katany - Zagłada Hindo +4

Zjednoczona ponownie z ręką pierwszego właściciela, Zagłada Hindo jest teraz kataną wartą najlepszego samuraja.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Pozwala raz dziennie rzucać Większe przywrócenie
  2. Zapewnia temu, kto jej używa, 10% odporności na magię
  3. Zapewnia temu, kto nią włada, niewrażliwość na wszystkie formy magii śmierci

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Wykuje ją dla ciebie Cespenar.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.