S.P.E.C.I.A.L.

Przewodnik gry Fallout 3

Każda z liter powyższego słowa odpowiada nazwie współczynnika, który rozwija się w trakcie gry u stworzonego przez siebie bohatera. Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck - Siła, Percepcja, Wytrzymałość, Charyzma, Inteligencja, Zwinność, Szczęście. Wartość każdego z nich może wynieść maksymalnie 10 punktów.

Siła - SI

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Siła

Siła warunkuje fizyczne możliwości Twojego bohatera. Im bardziej jest rozwinięta, tym cięższy może być niesiony przez niego ekwipunek. Co ważne, wpływa również na moc, z jaką atakuje Twoja postać – im ten czynnik jest większy, tym obrażenia zadawane przeciwnikowi bronią białą są bardziej dotkliwe.

Premie:

  1. +10 do Udźwigu
  2. +0.5 do Obrażeń w walce bronią białą

Percepcja - PE

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Percepcja

Określa czas, w jakim kompas informuje Cię o pojawieniu się wrogów. Im Percepcja jest wyższa, tym szybciej to następuje. Wysoki poziom tego współczynnika gwarantuje również premię do korzystania z Materiałów wybuchowych, do Otwierania zamków oraz używania Broni energetycznych.

Premie:

  1. +2 do umiejętności Materiały wybuchowe
  2. +2 do umiejętności Broń energetyczna
  3. +2 do umiejętności Otwieranie zamków

Wytrzymałość - WT

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Wytrzymałość

Wytrzymałość to nic innego, jak kondycja fizyczna. Im więcej punktów ulokowane jest w tej umiejętności, tym więcej bohater może znieść ciosów/uderzeń/strzałów. Staje się także bardziej odporny na szkodliwe promieniowanie. Ten współczynnik wpływa także na premię do posługiwania się Bronią białą, oraz na Walkę wręcz.

Premie:

  1. +20 do Punktów Wytrzymałości
  2. +2% odporności na promieniowanie
  3. +2 do umiejętności Broń ciężka
  4. +2 do umiejętności Walka wręcz

Charyzma - CH

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Charyzma

Wysoki poziom Charyzmy sprawia, że spotykane w czasie podróży postaci są lepiej lub gorzej do Ciebie nastawione. Im więcej punktów, tym bardziej są przyjacielskie i ugodowe, skłonne do pomocy. Ta umiejętność daje premię do Handlu oraz Retoryki.

Premie:

  1. +2 do umiejętności Retoryka
  2. +2 do umiejętności Handel

Inteligencja - IN

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Inteligencja

Ten współczynnik wpływa na zwiększenie zdolności w Naukach ścisłych, Medycynie i Naprawie. Dodatkowo sprawia, że przy każdym kolejnym awansie (w zależności od tego, ile punktów ulokowałeś w Inteligencji) otrzymujesz więcej punktów umiejętności.

Premie:

  1. +2 do umiejętności Naprawa
  2. +2 do umiejętności Medycyna
  3. +1 do Punktów Umiejętności na każdy kolejny poziom doświadczenia
  4. +2 do umiejętności Nauki ścisłe

Zwinność - ZW

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Zwinność

W zależności od tego, ile punktów ulokowałeś w tym współczynniku, Twoja zdolność Skradania się i posługiwania Bronią Palną będzie większa. Wzrośnie także ilość Punktów Akcji, które pojawiają się w systemie V.A.T.S.

Premie:

  1. +2 do umiejętności Skradanie
  2. +2 do Punktów Akcji
  3. +2 do umiejętności Broń lekka

Szczęście - SZ

cRPG - Fallout 3 - S.P.E.C.I.A.L. - Szczęście

Współczynnik dość istotny, ze względu na to, że wpływa na wszystkie umiejętności, oraz – co najważniejsze - na prawdopodobieństwo Trafienia Krytycznego.

Premie:

  1. +1% do szansy na zadanie krytycznego ciosu
  2. +1 punkt do wszystkich umiejętności (co 2 punkty)

Rude


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.