Najemnicy

Przewodnik gry Might & Magic X: Legacy

Might & Magic X: Legacy pozwala na zatrudnienie dwóch najemników, dostarczających drużynie różnorakich usług. Poniżej zamieszczam pełną listę pomocników, wraz z miejscem ich rezydowania, opisem umiejętności i krótką oceną rzeczywistej przydatności danego osobnika. Rzecz jasna tekstu nie należy traktować jak wyroczni - to jedynie sugestia. Najemnicy są uporządkowani mniej więcej w kolejności, w jakiej będziecie ich spotykać.

Uwaga: W zestawieniu nie uwzględniono tych najemników, którzy przyłączają się wyłącznie na czas wykonania konkretnego zdania. Pamiętajcie jednak, że zazwyczaj można ich „przetrzymać” i nie wykonywać zleconego przez nich zlecenia, w zamian za to zajmując się czymś innym.

Aiolos - tropiciel

Cena wynajmu: 100 złota i 2% zysku
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Na lewo od karczmy (współrzędne: 16,15)
Umiejętności:

  • Wrogowie muszą znaleźć się o 1 pole bliżej niż normalnie by zauważyć drużynę.
  • Zwiększa zasięg wzroku drużyny o 1 pole.

Ocena: Niezbyt przydatny najemnik, ale można go zatrudnić do czasu znalezienia kogoś lepszego.

Kengi - kuchmistrz

Cena wynajmu: 100 złota i 2% zysku
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, karczma „Goblińska wieża strażnicza” (współrzędne: 16,14)
Umiejętność: Zapewnia bonus „dobrze wypoczęty” (+10% do kluczowych statystyk) niezależnie od miejsca, w którym odpoczywa drużyna.
Ocena: Świetny najemnik, zdecydowanie wart niewygórowanej ceny. 10% bonus często stanowi o sukcesie w walce z bardziej wymagającymi przeciwnikami.

Aonbarr - zwierzę juczne

Cena wynajmu: 2000 złota. Nie, nie dla konia - dla jego właściciela
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Konna Przystań (współrzędne: 21,4)
Umiejętność: Podwaja liczbę miejsca na ekwipunek.
Ocena: Większa sakwa ma swoje zalety, ale zaczyna być naprawdę przydatna na późniejszym etapie gry, a wtedy lepiej wziąć ze sobą kogoś bardziej użytecznego w bitwie, np. Alesię i Kengiego.

Romuald - negocjator

Cena wynajmu: 350 złota i 2% zysku
Lokacja: Morska Ostoja, Księżycowa Łania (współrzędne: 13,13)
Umiejętność: Zapewnia zniżkę 15% przy wszelkich zakupach.
Ocena: Nie jest przesadnie przydatny, ale można go zatrudnić na chwilę, jeśli chcesz kupić szczególnie drogi przedmiot.

Alesia - kapłanka

Cena wynajmu: 50 złota i 3% zysku
Lokacja: Morska Ostoja, Świątynia Elratha (współrzędne: 17,20)
Umiejętność: Raz dziennie uzdrawia wszystkich członków drużyny oraz wskrzesza zmarłych.
Ocena: Świetna postać (zwłaszcza, jeśli w twojej drużynie nie ma specjalisty od Magii światła) - jej zdolności lecznicze nieraz wybawią porządnie obitą drużynę z kłopotów.

Huarea - myśliwy

Cena wynajmu: 75 złota i 3% zysku
Lokacja: Równiny Naweańskie, Huarea (współrzędne: 90,72)
Umiejętność: Pozwala raz dziennie odpocząć bez zużywania zapasów.
Ocena: Przydatny jedynie na długie wyprawy, podczas których będziecie często odpoczywać. W normalnych warunkach można spokojnie się bez niego obejść.
Uwagi: Huarea mieszka w niewielkim namiocie na zachód od Morskiej Ostoi. By się do niego przebić, musisz najpierw stoczyć bitwę ze sporą grupą bandytów.

Nahla - aptekarka

Cena wynajmu: 50 złota
Lokacja: Mokradła Minho, Nahla (współrzędne: 36,64)
Umiejętność: Zaopatruje drużynę w mikstury - odpłatnie na zasadzie mobilnego sklepu.
Ocena: Potrafi być przydatna i oszczędzić sporo biegania. Sprzedaje wszelkie rodzaje mikstur, ale niestety nie skupuje sprzętu od drużyny. Jeśli masz w drużynie specjalistę od Magii światła, to możesz ją wziąć zamiast Alesii.

Karim - rzeczoznawca

Cena wynajmu: 120 złota i 6% zysku
Lokacja: Dzielnica portowa, Dom Karima (współrzędne: 26,17)
Umiejętność: Identyfikuje przedmioty (odpłatnie).
Ocena: Możliwość zidentyfikowania przedmiotu w dowolnym miejscu bywa przydatna, ale wydaje się, że Karim jest zdecydowanie za drogi - nie dość, że zabiera aż 6% złota, to jeszcze domaga się opłat za swoje usługi. Lepiej zabrać ze sobą kogoś innego.

Haji - uczony

Cena wynajmu: 100 złota i 10% zysku
Lokacja: Slumsy, Tajemna Biblioteka (współrzędne: 2,9)
Umiejętność: Zwiększa ilość doświadczenia zdobywanego za zabijanie potworów o 10%.
Ocena: 10% bonus do doświadczenia znacznie przyspiesza rozwój drużyny, ale wysoka opłata za usługi uczonego poważnie odchudzi twoją kiesę. Jest jednak pewien sposób. Otóż w Morskiej Ostoi rezyduje niejaki Edwin, który daje identyczny premię. Problem polega na tym, że przyłącza się tylko na czas jednego zadania („Uciekające horyzonty”), ale skoro to tylko misja poboczna, to nikt nie powiedział, że musisz ją od razu kończyć...

Huang - sokolnik

Cena wynajmu: 25% złota
Lokacja: Spustoszone Ziemie, Huang (współrzędne: 52,27)
Umiejętność: Skupuje od drużyny niechciane przedmioty.
Ocena: Kompletnie bezużyteczna postać zważywszy na prowizję, jaką sobie liczy. Jeśli masz problem ze zbyt szybko zapychającymi się sakwami, to lepiej zatrudnij Aonbarra - wyjdzie o wiele taniej (patrz: wyżej).

Zhin - łowca skarbów

Cena wynajmu: 100 złota i 7% zysku
Lokacja: Grań, Dom Zhina (współrzędne: 27,11)
Umiejętności:

  • Zwiększa szansę na znalezienie magicznych przedmiotów o 15%.
  • Zwiększa ilość znajdowanego złota o 10%.

Ocena: Całkiem interesująca postać. Warto rozważyć jej zatrudnienie, zwłaszcza, że w przeciwieństwie do innych najemników zamiast odchudzać sakiewkę pozwala ją napchać - domaga się 7% zysków, a zwiększa zarobek o 10%.

Brat Brimstone - majster

Cena wynajmu: 75 złota i 9% zysku
Lokacja: Grań, Tawerna pod Zgniłym Zębem (współrzędne: 18,10)
Umiejętność: Za darmo naprawia zepsutą broń i pancerze.
Ocena: Pozwala zaoszczędzić nieco biegania, ale lepiej zatrudnić kogoś bardziej przydatnego.

Bones - rozbrajacz pułapek

Cena wynajmu: 125 złota i 3% zysku
Lokacja: Grań, Zbroje dla każdego (współrzędne: 25,5)
Umiejętności:

  • Odkrywa pułapki.
  • Zwiększa szansę na ich rozbrojenie o 25%.

Ocena: Bezużyteczny. W grze bardzo rzadko natrafia się na pułapki, a nawet jeśli, to wystarczy rzucić zaklęcie „Jasnowidzenie” (Magia światła - nowicjusz) i po kłopocie. Samo rozbrojenie nie jest problemem - wystarczy dobierać odpowiednią postać do rozbrojenia konkretnych sideł.

Kaspar - lekarz

Cena wynajmu: 100 złota i 3% zysku
Lokacja: Grań, Fort (współrzędne: 14,29)
Umiejętność: Usuwa z drużyny stany takie jak paraliż czy zatrucie.
Ocena: Średnio przydatny, a w dodatku trzeba się sporo namęczyć, by go zatrudnić - należy wykonać długie, wielofazowe zadanie „Klątwa”, które można rozpocząć w Forcie w Grani.

Wilma - ochroniarz

Cena wynajmu: 250 złota i 8% zysku
Lokacja: Łańcuch Vantyr, Vilma (współrzędne: 111,80)
Umiejętność: Może zablokować do 4 wrogich ataków na rundę, szansa wynosi 50%.
Ocena: Bardzo dobra postać, zwłaszcza, jeśli nie masz w drużynie rasowego tanka np. krasnoludzkiego obrońcy.


Murky


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.